.

Beantwoord

Negatief beltegoed vlak voor overstap

  • 24 May 2012
  • 8 reacties
  • 1421 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Over een paar dagen stap ik over naar een andere provider. Mijn prepaid beltegoed is nu -0.81 euro maar ik vind het zonde om nog 10 euro bij te storten aangezien ik niet meer ga bellen / sms-en. Wat is nu de procedure m.b.t. dit negatieve beltegoed en de overstap?
icon

Beste antwoord door Manisha 24 May 2012, 21:47

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Basa,

Welkom op het Simyo forum!
Wij hebben je zojuist hierover een prive bericht gestuurd.

Groetjes,

Manisha
................
Hoi, Ik stap over van een prepaid naar een mobiel abonnement bij Symio. Heb al via Twitter een vraag gestel, maar daar reageren jullie helaas niet op.
Zit ook met het probleem dat ik een negatief saldo heb. Graag het nummer van jullie betaalrekening en het betalingskenmerk waar ik het tekort op over kan maken. 
Alvast bedankt. 

Groetjes,
Merle. [/quote]
Badge +2
Beste MerlevdB,

Wij adviseren je het beltegoed gewoon op te waarderen. Bij overstap van prepaid naar een abonnement zal het resterend tegoed worden verrekend met de eerste factuur.
Als je nu bijvoorbeeld een negatief tegoed van € € 0,50 hebt en een tientje opwaardeerd zullen wij € 9,50 in mindering brengen op de eerste factuur. Als je natuurlijk gelijk na het opwaarderen overstapt en geen gebruik meer van de prepaidkaart maakt.

Groetjes,

Arie
beste simyo,
ik kwam er gelukkig snel genoeg achter dat ik aan het verbruiken was via praipaid (wat blijkbaar bij jullie mogelijk is)
nu heb ik -20,89 euro (wat erg jammer is omdat ik er niets van ''gebruikt'' heb) en ik wil over stappen naar abonnement.
wat kan ik het beste doen??

bastiaan ram
Badge +8
beste simyo,
ik kwam er gelukkig snel genoeg achter dat ik aan het verbruiken was via praipaid (wat blijkbaar bij jullie mogelijk is)
nu heb ik -20,89 euro (wat erg jammer is omdat ik er niets van ''gebruikt'' heb) en ik wil over stappen naar abonnement.
wat kan ik het beste doen??

bastiaan ram


Hoi bastiaan.,

Ja, bij Simyo staat de mogelijkheid om van internet gebruik te maken standaard aan op elke aansluiting. Zonder internetbundel zijn de kosten voor het gebruik van internet echter hoger dan normaal. Door het feit dat internetverbruik vaak met een vertraging wordt doorgegeven door het netwerk, kun je dan een negatief tegoed opbouwen.
Je hebt de optie "Internet op je mobiel" inmiddels uitgeschakeld, zie ik. Dus kan je toestel nu geen gebruik meer maken van internet op het netwerk.

Wanneer je wilt overstappen naar sim only, dan kun je het beste je tegoed opwaarderen tot het positief is.
Beltegoed wat je teveel hebt, en niet meer gebruikt, wordt verrekend met je eerste factuur, dus dat ben je niet kwijt.

Meer informatie over de overstap vind je in dit topic.

Groetjes,
Charlene
nu wil ik graag een sim only abonnement 
maar als ik nou over mijn mb's ga? ga ik dan weer  in de min?

bastiaan
Badge +6
nu wil ik graag een sim only abonnement 
maar als ik nou over mijn mb's ga? ga ik dan weer  in de min?

bastiaan


Hoi Bastiaan,

Wanneer je een internetbundel neemt bij je abonnement en je MB's zijn op dan ga je niet in de min.
Je kan dan wel gebruik blijven maken van het internet en gaat dan het buiten de tarief betalen. Het buiten de bundel tarief voor internet is €0,15 per MB.

Reageer