.

Beantwoord

Negatief beltegoed na telefoongesprek

  • 21 March 2014
  • 1 reactie
  • 341 Bekeken

Laatst heb ik een telefoontje gepleegd (naar het buitenland). Ik dacht ik kan mijn beltegoed wel opbellen, zoveel is het toch niet meer. Het gesprek ging verrassend lang door. De volgende ochtend deed mijn mobiel internet het opeens niet meer. Ik controleer mijn rekening, sta ik voor meer dan 40 euro in de min. Daar komt bij dat mijn internetbundel ook geblokkeerd is, ook al heb ik daar nog tegoed op staan.

De hoofdreden voor mij om simyo prepaid te nemen is om de kosten in de hand te houden, een goedkoop abonnement kost immers niet veel meer tegenwoordig. Maar op deze manier is dat niet mogelijk. Natuurlijk had ik zelf de voorwaarden beter moeten lezen maar ik zou normaal gesproken zeggen dat het een veilige aanname is dat je bij prepaid alleen je tegoed kan verbruiken.

Verder vind ik het naar dat de internetbundel waar al wel voor betaald is geblokkeerd wordt, waarmee je eigenlijk gedwongen wordt direct weer op te waarderen. Ik ben erg ontevreden over deze gang van zaken...
icon

Beste antwoord door Ernst 21 March 2014, 17:23

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +11
Hi djevrie, welkom op het Simyo forum :)

In je gegevens zie ik inderdaad het gesprek dat je bedoelt. Nu is het bij Simyo zo dat alle verbruiksgegeven met een vertraging binnenkomen, waardoor je (normaal gesproken) je gesprek kunt afmaken en een beetje negatief beltegoed krijgt. Je kunt dat middels opwaarderen dan weer terugbetalen.
Bij jouw gesprek naar Polen is alleen in plaats van het tarief voor zone 1, zone 2 in rekening gebracht waardoor je beltegoed met €1,27 per minuut minder werd, in plaats van €0,29
Dat klopt natuurlijk niet en onze IT afdeling gaat op onderzoek uit wat er mis is gegaan. Ondertussen heb ik de kosten van dat gesprek gecrediteerd, dus kun je weer bellen met het beltegoed dat je nu nog hebt 🆒

Voor wat betreft het internetten als je beltegoed op is; helaas is dat niet mogelijk. Je MB's zijn inderdaad betaald, maar zodra je beltegoed op is wordt nu eenmaal je aansluiting eenzijdig geblokkeerd. Daar valt niets aan te doen.

Ik hoop dat je door mijn uitleg weer iets meer tevreden ben over ons.

Reageer