.

Beantwoord

Negatief beltegoed na drie dagen simkaart

  • 3 June 2014
  • 9 reacties
  • 637 Bekeken

Goedeavond,
Ik heb sinds drie dagen een simkaart van simyo. Nu kreeg ik een melding dat mij beltegoed onder de 2euro was en ik moet opwaarderen. Dit vond ik raar want heb maar 4smsjes verstuurd en zit thuis op de wifi... nu bekeek ik mijn rekening en sta ik al 75 euro in de min! Heel bizar dit... hoe kan dit in hemelsnaam gebeuren! Hiervoor heb ik geen prepaid besteld! Dit kan niet kloppen... waar kan ik naartoe bellen om dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door Ernst 4 June 2014, 16:12

Bekijk originele reactie

9 reacties

Hoi anne1986.

Om te beginnen zet bij mijn simyo, instellingen en simkaart, internet uit.
Er kunnen meerdere redenen spelen, apps bijgewerkt bijvoorbeeld.
Wacht op reactie van moderator, simyo stelt zich coulant op en zal je tegoed weer terugbrengen naar 0.

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hoi anne1986, welkom op het Simyo forum!

Misschien heb je het al gezien, maar er is al een eenmalige coulance toegepast bij jou :)
Jouw telefoon heeft in de eerste paar dagen al meer dan 100 MB verbruikt, waarvan meer dan 80 Mb op 1 dag.

Hier vind je meer informatie over de mogelijk tot het hebben van negatief beltegoed.

Friesian, dank je voor het meedenken en de tip!
Hoi frisian,
Bedankt voor je bericht heel fijn dat jullie wat terg gezet maar het staat nog op min5... wanneer komt deze op nul? En wat met de rest van de 19euro beltegoed die erop stond? Ben ik die nu gewoon kwijt?
Sorry zie nu dat de vragen niet voor mij zijn.
En graag gedaan, hoor.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi anne1986,

We zetten je beltegoed sinds een tijdje eenmalig op -€5 wanneer je daaronder bent geweest. Alles wat je verbruikt hebt aan beltegoed daarboven krijg je niet terug.
Je hebt het immers wél verbruikt. Dat je dit misschien niet expres of bewust hebt gedaan, kan ik helaas niets aan veranderen.
Hoi anne1986,

We zetten je beltegoed sinds een tijdje eenmalig op -€5 wanneer je daaronder bent geweest. Alles wat je verbruikt hebt aan beltegoed daarboven krijg je niet terug.
Je hebt het immers wél verbruikt. Dat je dit misschien niet expres of bewust hebt gedaan, kan ik helaas niets aan veranderen.


Hoi Ernst,

Zou je dat voor mij dan ook willen/kunnen doen? Ik had vandaag precies hetzelfde probleem. Ik kreeg mijn kaartje thuis, natuurlijk meteen in de telefoon gestoken. Was een oude telefoon van mijn vriend, dus wifi netwerk werd nog herkend. Prima, aan de slag maar. Even whatsapp downloaden, want dan ben je weer bereikbaar voor de buitenwereld 😉, en even later zag ik een 3G tekentje. Helemaal in paniek, had eigenlijk verwacht dat internet standaard uit stond bij prepaid, snel ingelogd bij mijn simyo en nog geen verbruik te zien. Meteen optie internet uitgezet en opgelucht adem halen. Een paar uur later een verontrustend mailtje, meer dan 5 mb verbruikt vandaag. Ach ja, eigen schuld dikke bult dacht ik, had je maar beter op moeten letten. Paar minuten later een mailtje, tegoed onder de €2.- euro. Help, weer ingelod en nu wel verbruik van €42,10 en negatief beltegoed van ruim €19,-. En dat is maar tot 16:22, hoeveel volgt nog? Dat kon ik er nou net niet bij hebben, vorige week bedrijf failliet, telefoon ingeleverd, maar weer naar simyo want dat was vertrouwd en was ik altijd heel tevreden over, aarrgh 😢 Terugzetten naar -€5.- zou ik al dolblij mee zijn op dit moment. Kan ik daarna weer gewoon opwaarderen en nooit meer mobiel internet.

Gr.
Vicky
Badge +8
Hoi vs1980,

dat moet schrikken geweest zijn, zeker als er al meer dingen spelen in je leven op het moment 😞
Ja, Internet op je mobiel staat voor alle aansluitingen standaard aan. We proberen je daar wel voor te waarschuwen, in de welkomstmail onder andere. Ik zie dat je de optie gevonden hebt en inmiddels hebt uitgeschakeld. Zo maak je dus geen onverwachte kosten meer voor internet 🙂 Dat er later nog kosten binnen kwamen, komt doordat internetverbruik met een vertraging aan ons wordt doorgegeven. Dat was dus verbruikt voor je de optie uitschakelde.
Uiteraard hebben we voor jou ook het beltegoed weer op € -5 gezet. Je kunt dus weer opwaarderen en gerust zijn dat dit je niet weer gebeurt.

Neemt dat de schrik een beetje weg?

Groetjes,
Charlene
Hoi Charlene, ja dank je wel! Nu zie ik in mijn Simyo nog wel dat het verbruik maar bijgewerkt is tot gisteren 16.22 uur. Kan het zijn dat er nu nog extra kosten bijkomen of kan ik mijn beltegoed al met een gerust hart opwaarderen? Alvast hartstikke bedankt voor jullie coulance en medewerking.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi vs1980,

Je kunt rustig je beltegoed weer opwaarderen, hoor.
Er wordt gewerkt met een vertraging van 4 à 8 uur, dus een hele dag wachten is voldoende :o
Wanneer je een tijdje geen gebruik maakt van je simkaart, blijft de 'laatst bijgewerkt' tijd hetzelfde.

Reageer