.

Beantwoord

Negatief beltegoed bij prepaid

  • 4 January 2012
  • 14 reacties
  • 1526 Bekeken

Badge
Hoe kan het zijn dat mijn dochter met een prepaid kaart, waar ik bewust voor kies een negatief beltegoed heeft van 4,14. Dit zou toch niet moeten kunnen lijkt mij. Dat is toch wat beltegoed inhoud?
icon

Beste antwoord door Arie 5 January 2012, 09:53

Bekijk originele reactie

14 reacties

Badge +3
Tsja.... Het zou een idee kunnen zijn dat je als optie de negatief beltegoed aan of uitschakelt...
Wellicht dat het in de toekomst komt...en hopen dat ze tegelijk die starttarief weghalen..
Badge +2
Hi 123toepie,

Het is bij Simyo mogelijk een negatief beltegoed te hebben omdat:

• Je altijd je laatste gesprek/internetsessie kunt afronden
• Belgegevens met een vertraging worden verwerkt.

Zodra je opwaardeert, wordt je aansluiting weer gedeblokkeerd en kan je weer bellen en smsÂ’en met je simkaart.

Let op: Belgegevens uit het buitenland worden altijd met vertraging verwerkt als gevolg hiervan kan er een negatief beltegoed ontstaan.

Groetjes, Arie
Badge +3
Maar 123toepie en Arie Let wel!! Wanneer de aansluiting is Geblokeerd moet je wel via internet opwaarderen want via 1244 kan dit niet.....en waarom dit niet kan weet ik niet.. Best een beetje dom maarja..
Mijn dochter heeft ook een prepaid abonnement ook met -4.85€.wat ik raar vind dat ze niet door het bellen maar door sms- en in de min kwam.bij een prepaid kan dat toch niet?
Badge +2
Hi Edevries,

Zoals boven aangegeven worden gegevens met een vertraging verwerkt. Dit geldt ook voor de sms'jes. Hierdoor is het mogelijk in een negatief tegoed terecht te komen. Dit staat ook vermeld in onze algemene voorwaarden.

Groetjes,

Arie
Reputatie 5
Badge +10
Gesprekken kunnen met een vertraging worden. Ook kun je altijd je laatste gesprek afronden. Hierdoor is het mogelijk om een negatief saldo te hebben.
Hoevevel vertraging zit er dan in?

Ik zag dat m'n moeder van 83 ook een negatief saldo heeft.
Gisteravond om 11 uur was dat € -1,69 en vanmorgen was dat ineens € -20,49!!!
Dat is niet meer 'de mogelijkheid om een gesprek af te ronden'. Dat is gewoon 'de mogelijkheid
om in de SCHULDEN te komen'!

Er is op één avond 134 keer met haar telefoontje gebeld. Dat kán gewoon niet kloppen,
want ze belt normaalgesproken zelden. Van 01-01-2012 tot 29-08-2012 (In 8 maanden tijd dus!)
heeft ze om precies te zijn 10 keer gebeld.

Dus óf haar telefoontje is gestolen (ze zit in een verpleegtehuis), óf er is iets gewoon heel erg mis
bij Simyo.

Er zit in haar geval dus MINSTENS 4,5 uur vertraging in. Om 11 uur zag ik dat er om 19:30 nog gebeld was, maar dat was de laatste. Vanmorgen zie ik dus dat er tot en met 23:44 ook nog gebeld is. God mag weten of er daarna nog door gebeld is, want dat krijg ik natuurlijk vanmiddag pas te zien. En de kosten blijven maar in het negatieve doorlopen.

Hoe dan ook, het is te gek voor woorden om in de schuld te kunnen komen, door je PREPAID mobiel!
Haar mobieltje is inderdaad gestolen.
Had ik eerder geweten dat je een negatief (groot) saldo kunt opbouwen, dan had ik hem gisteravond gelijk geblokkeerd!
Waarom wordt een telefoon niet gewoon geblokkeerd als er geen saldo meer op staat. Dat is toch het hele concept achter PREpaid?!
Of waarom maken jullie geen optie om negatief saldo aan of uit te zetten?! Dan kunnen mensen zelf kiezen of ze diep de schulden in willen of niet.
Badge +6
Beste HMK,

Op het moment dat het toestel is gestolen dan is gebruiker van de simkaart zelf verantwoordelijk voor het blokkeren van de simkaart.
De simkaart kan geblokkeerd worden via de persoonlijke pagina. Het blokkeren van de simkaart kan op elk moment van de dag. Het verbruik wordt met vertraging vertrekt en daardoor kan afhankelijk van het verbruik er een negatief tegoed ontstaan. Het is niet mogelijk de optie om niet in de min te komen te staan uit te zetten.
Ja, probleem is dus dat 'de gebruiker' en oude dame van 83 is die in een verpleegtehuis zit.
Ik ga niet om 11 uur s'avonds de beveiliging van een verpleegtehuis vragen voor mij open te doen,
als ik niet zeker weet of haar mobieltje gestolen is, of dat er misschien een boek op ligt waardoor hij
steeds hetzelfde nummer belt.

En PREpaid betekend volgens mij nog altijd dat je VOORAF moet betalen, anders kun je niet bellen.
Ik dacht dus dat ALS hij al gestolen was, er niet meer mee gebeld kon worden.

Jullie zouden dus de naam 'Prepaid' niet voor dit abonnement (want dat is het dus wezenlijk) moeten
gebruiken, óf de optie om in de min te komen aan en uit kunnen zetten beschikbaar maken.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi HMK,

Ik kan me voorstellen dat dit voor een vervelende situatie kan zorgen. Helaas is ons systeem er nog niet op ingesteld om een negatief beltegoed saldo te voorkomen.

Groetjes,

Alex
Dat het systeem 'nog niet is ingesteld' om een negatief saldo te voorkomen....ik lees al berichten uit 2006 over ditzelfde probleem. Google maar eens op "Simyo Negatief Beltegoed".
Wanneer wordt dat dan eens veranderd?!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi HMK,

Ik kan je hier helaas geen indicatie over geven.

Groetjes,

Alex

Reageer