.

Beantwoord

negatief beltegoed bij prepaid


Ik heb enkele dagen geleden een pre-paid sim card voor mijn dochter van 8 gekocht zodat zij in het pinksterweekend tijdens haar logeerpartijtje bereikbaar zou zijn. De simcard in een IPhone 3 gestopt totdat ik een andere (simpeler) telefoon zou vinden. Tot mijn grote schrik zag ik vanochtend een email van simyo dat het beltegoed van 27 euro inmiddels was gedaald naar onder de 2 euro en mogelijk onder 0.... Toen ik inlogde bleek dit een negatief saldo van 84 euro te zijn. Met andere woorden er was voor ruim 100 euro verbruikt....... !! Bij nader inzien had ik de optie internet op je mobiel moeten uitzetten, maar ik vind dit wel heel erg kostbaar, en zouden jullie hier niet meer aandacht voor moeten vragen? Graag jullie reactie en hopende op een handreiking om de pijn te verzachten. Alvast dank, 
icon

Beste antwoord door Ernst 10 June 2014, 10:51

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hmmm kennelijk is de "feature" om dat te limiteren tot max 5 euro onder 0 nog niet af... Daaraan wordt hard gewerkt bij Simyo. Het is echter een dingetje dat dit forum al vaker langs is gekomen.

De uitkomst is in die topics allemaal hetzelfde: het beltegoed dat je onder de nul bent gegaan krijg je terug. Dat zal echter pas dinsdag worden, want ik als klant kan het niet en de moderatoren hebben weekend. De moderator -Kim was vandaag wel even aan het werk, maar is hier kennelijk niet aan toe gekomen.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi jjager, welkom op het Simyo forum!

Zoals je inmiddels misschien gezien hebt is het negatieve beltegoed alweer (eenmalig) door ons teruggezet op -€5.
Ik zie alleen wel dat je zelf in de tussentijd ook al een deel hebt opgewaardeerd. Dat bedrag krijg je natuurlijk ook terug van ons.
Er moet nog even uitgezocht worden hier of dat gestort kan worden, of dat het als beltegoed opgeteld wordt, maar terugkrijgen doe je het.

Groentjuh, dan je voor het meedenken!
Bedankt voor je reactie en de geboden oplossing!
Badge +6
Graag gedaan namens Ernst, jjager! 🙂
Goedemorgen,

ook bij mijn dochter heb ik dit probleem. Ik schaf juist een prepaid aan om dit soort kosten te voorkomen!!
Ik heb nu met 75 euro moeten opwaarderen om het negatieve saldo weg te poetsen. Om dit probleem te voorkomen kwam ik tijdens het zoeken uit op dit forum. Zou u mij willen helpen met dit probleem??
Graag hoor ik van u hoe dit op te lossen??(internet uitzetten begrijp ik??)


Met vriendelijke groet,

Boris Smit (simyo klant)
Badge +6
Hoi Isa01, welkom op het forum van Simyo!

Ai, ik vind het vervelend dat ook jij helaas bent geconfronteerd met de mogelijkheid om negatief tegoed te krijgen :(

Ik zie dat je inmiddels de internetoptie uit hebt gezet op Mijn Simyo, waardoor het voor de simkaart niet meer mogelijk zal zijn om verbinding te krijgen met mobiel internet en zal deze situatie in de toekomst niet nogmaals zal voorkomen :)

Daarnaast heb ik een verzoek bij onze financiële afdeling neergelegd om het bedrag dat in de min stond eenmalig aan je terug te betalen. Binnen 4 weken zal je het bedrag terug zien op je bankrekening.

Mocht je nog andere vragen en/of opmerkingen hebben, dan hoor ik dit graag van je! 🙂
Goedemiddag, ik heb net de simyo app gedownload op mijn mobiel voor het prepaidkaartje van mijn zoontje. Tot mijn grote schrik heeft hij een negatief saldo! Hij zei al dat hij niet meer kon bellen maar had niet gedacht dat het negatief was... Dit is al sinds maart. Hij zegt niet veel gebeld te hebben en wat er waarschijnlijk is gebeurd is dat hij niet 'opgehangen' heeft... Ik had net ervoor het beltegoed opgewaardeerd, gelukkig valt het redelijk mee maas vind het toch zonde dat al het beltegoed op is aan... niks?!! Kunnen jullie in elk geval nagaan of het bovenstaand zo is? En zo ja, kunnen jullie er wat mee? Ik hoor het graag van jullie. Alvast bedankt voor de moeite. Groetjes, Annet & Yule
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Annet13,

Het beltegoed is inderdaad wat onder €0 gekomen. Op 31 maart is er een telefoongesprek geweest van 1 uur en 3 kwartier :(
Je kunt dit overigens ook zelf zien op de Mijn Simyo app en Mijn Simyo zelf.

Ik heb nu eenmalig het beltegoed weer op €0 gezet, zodat je enkel hoeft op te waarderen om weer te kunnen bellen.
ik snap er niks van heb net me simkaart prepaid in gebruik genomen en krijg meteen een internet verbruik van 13 euro terwijl we helemaal geen gegevensverbinding hebben aanstaan en alleen via wifi viber hebben geinstalleerd ik heb deze kaart voor me moeder aangschaft voor als we haar kunnen bereiken via viber als we op vakantie zijn als ik dit had geweten dat jullie zo te werk gaan met die negatieve slados dan had ik nooit symyo genomen hiervoor dit is te gek voor woorden ik hoop dat jullie er iets aan kunnen doen ik lees op dit forum dat heel veel mensen klachten hebben hierover nl hoop dat jullie dit negatieve saldo kunnen opheffen me tegoed van 7,50 is ook al weg nl 😞 😞 :( Als dit de manier van doen is bij symyo dan vernietig ik de kaart zo snel mogelijk 
Reputatie 7
Badge +9
In afwachting van een antwoord van een moderator: zet zo spoedig mogelijk "Internet op je mobiel" uit op Mijn Simyo, dan lopen de mobiele internetkosten niet verder op. Dit heeft geen invloed op internet via WiFi want dat gaat helemaal buiten Simyo om.
In afwachting van een antwoord van een moderator: zet zo spoedig mogelijk "Internet op je mobiel" uit op Mijn Simyo, dan lopen de mobiele internetkosten niet verder op. Dit heeft geen invloed op internet via WiFi want dat gaat helemaal buiten Simyo om.
 had ik al gedaan direct nadat ik dit zag tnx
Reputatie 5
Badge +11
Hoi mirjam1962,

In je gegevens lees ik dat je inmiddels al contact hebt gehad met iemand van onze klantenservice en dat er al heel coulant is gereageerd naar jou toe :o

Scotsman, dank je voor het geven van de tip!
Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben hierin. Helaas heeft mijn zoon binnen 1 dag al een negatief tegoed van 5,51 ( valt mee) opgebouwd. Ik was ook vergeten zijn mobiele netwerken uit te schakelen. Heb dat nu meteen gedaan, maar hoop echt dat het hiermee is opgelost. Ik baal er wel van, binnen 1 dag 12,50 op!!
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Tjar,

Welkom op het forum 🙂

Gaat het om het telefoonnummer waarmee je staat ingeschreven op het forum? Als ik naar deze aansluiting kijk zie ik inderdaad dat er op 25-06-2014 heel veel data is verbruikt. Bij het bestellen van een prepaid geven wij aan dat internet aan staat, als je dan je internetinstellingen niet goed hebt staan, kun je zomaar heel veel data verbruiken.

Ik zie dat je inmiddels weer hebt opgewaardeerd. De optie voor internet heb je nu ook uit gezet. Het verbruiken van data over het mobiele netwerk is nu niet meer mogelijk.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?

Reageer