.

Beantwoord

Negatief beltegoed

  • 19 July 2012
  • 1 reactie
  • 996 Bekeken

Badge
Beste,

Ik ben de moeder van een meisje van 14 die een telefoon heeft op dit nummer. Dit weekend komt mijn andere dochter met haar oude iphone thuis. Mijn dochter van 14 heeft haar simyo simkaart in deze telefoon gestopt en staat binnen 3 dagen -42 in haar tegoed. We zien dat dit is opgegaan door mobiel internet in Nederland. We hebben dit vergeten uit te zetten. Echter; Hoe kan het dat we geen mobiele waarschuwing krijgen. Of dat het gewoon stopt en je niet meer op internet kan. Dit dataverkeer is niet bewust. Maar de meter tikt dus wel zonder waarschuwing door?!

Ze heeft een prepaid kaart, geen abbonement. Juist omdat ze pas 14 is en geen bakken geld heeft. Je zou toch zeggen dat wanneer deze kaart op is, al het mobiel verkeer dat geld kost ook stopt?!

We zijn erg geschrokken van dit bedrag en horen graag waarom dit plots kan gebeuren?!
icon

Beste antwoord door Natascha 19 July 2012, 14:03

Bekijk originele reactie

1 reactie

Badge +6
Beste Sterre van Lent,

Welkom op het forum!
Ik heb voor je nagekeken en gezien dat er gebruik is gemaakt van het internet. Bij Simyo krijg je alleen een waarschuwing wanneer het beltegoed onder de €2,-komt. Het is mogelijk wanneer het beltegoed onder de €2,- komt nog gebruik te maken van de aansluiting. Door dat het verbruik met vertraging wordt verwerkt is het mogelijk om met de aansluiting in de min te komen te staan. Om de wijziging van het uitzetten van de optie internet op je mobiel/mms door te voeren op het netwerk dien je het toestel van je dochter uit/aan te zetten.

Reageer