Ik dacht begrepen te hebben dat als je prepaid belt je je telefoontje nog kunt afronden maar daarna niet meer kunt bellen als je beltegoed op is. Hoe is het dan moglijk dat ik 5,40 euro in de min sta terwijl ik geen telefoontje heb gepleegd dat zoveel kostte???? Wie heeft dit ook mee gemaakt?
Bladzijde 1 / 1
Beste marjolein59,
Dit komt doordat het verbruik met een kleine vertraging op het netwerk wordt verwerkt. Hierdoor is het mogelijk een negatief beltegoed op te bouwen. Dit staat vermeld in onze algemene voorwaarden.
Groetjes,
Arie
Dit komt doordat het verbruik met een kleine vertraging op het netwerk wordt verwerkt. Hierdoor is het mogelijk een negatief beltegoed op te bouwen. Dit staat vermeld in onze algemene voorwaarden.
Groetjes,
Arie
Marjolein,
Ik herken je probleem. Je kosten vallen nog mee. Ik heb een soort gelijk probleem waarbij ik mijn beltegoed opgehoogd had naar 50 euro ivm vakantie in het buitenland.
Bij terugkomst ontvang ik een rekening van Simyo van 203,50
Volgens Simyo is dit veroorzaakt door 1 gesprek van 1 uur (naar mijn man's mobiel trouwens!!) wat ik kan aantonen dat dit niet zo is en dat het bedrag door blijft lopen omdat de vertraging tussen de providers dit veroorzaakt.
Een beltegoed instellen heft dus gen enkele zin!!!!
In dit uur blijkt dat ik ook nog eens 3 sms-jes verstuurd heb.
Dit is correct, maar hoe kan je sms-jes versturen tijdens een telefoongesprek van 1 uur!!!
Er klopt dus helemaal niets van.
Simyo geeft aan dat de "specialisten" er naar gekeken hebben en het gesprek van 1 uur klopt......ze zijn echter vergeten dat er ook nog sms-jes in dat uur verstuurd zijn. Simyo houdt voet bij stuk dat dit klopt!!
Klachten afhandeling van Simyo is bij lange na niet goed en service is helemaal ver te zoeken.
Ze proberen zich overal onderuit te praten zonder goede onderbouwing of daadwerkelijk bewijs terwijl ik duidelijke tegenbewijzen heb van mijn gelijk.
Ticket 1 (#18942) was afgehandeld en heb per mail toezegging ontvangen dat het idd niet klopte en gecorrigerd zou worden.
Ticket 2 (#44336) men draait het terug en zegt dat de factuur wel klopt nav onderzoek door specialisten, echter zonder bewijs en onderbouwing!
Ter info.
PS: mocht een Simyo medewerker hier op willen reageren: ticketnummers zijn: 18942 en huidige is 44336
Graag alleeen reactie van management die beslissingen kunnen maken!!!!! callcentre medewerkers praten onzin en elkaar tegen.
Ik herken je probleem. Je kosten vallen nog mee. Ik heb een soort gelijk probleem waarbij ik mijn beltegoed opgehoogd had naar 50 euro ivm vakantie in het buitenland.
Bij terugkomst ontvang ik een rekening van Simyo van 203,50
Volgens Simyo is dit veroorzaakt door 1 gesprek van 1 uur (naar mijn man's mobiel trouwens!!) wat ik kan aantonen dat dit niet zo is en dat het bedrag door blijft lopen omdat de vertraging tussen de providers dit veroorzaakt.
Een beltegoed instellen heft dus gen enkele zin!!!!
In dit uur blijkt dat ik ook nog eens 3 sms-jes verstuurd heb.
Dit is correct, maar hoe kan je sms-jes versturen tijdens een telefoongesprek van 1 uur!!!
Er klopt dus helemaal niets van.
Simyo geeft aan dat de "specialisten" er naar gekeken hebben en het gesprek van 1 uur klopt......ze zijn echter vergeten dat er ook nog sms-jes in dat uur verstuurd zijn. Simyo houdt voet bij stuk dat dit klopt!!
Klachten afhandeling van Simyo is bij lange na niet goed en service is helemaal ver te zoeken.
Ze proberen zich overal onderuit te praten zonder goede onderbouwing of daadwerkelijk bewijs terwijl ik duidelijke tegenbewijzen heb van mijn gelijk.
Ticket 1 (#18942) was afgehandeld en heb per mail toezegging ontvangen dat het idd niet klopte en gecorrigerd zou worden.
Ticket 2 (#44336) men draait het terug en zegt dat de factuur wel klopt nav onderzoek door specialisten, echter zonder bewijs en onderbouwing!
Ter info.
PS: mocht een Simyo medewerker hier op willen reageren: ticketnummers zijn: 18942 en huidige is 44336
Graag alleeen reactie van management die beslissingen kunnen maken!!!!! callcentre medewerkers praten onzin en elkaar tegen.
Beste MvdB,
Volgens ons systeem hebben onze netwerkspecialisten de gegevens van het netwerk uitgebreid gecontroleerd en is het gebleken dat de gespreksduur juist is. Wij raden u aan om contact op te nemen met de provider van de ontvanger van het gesprek om te verzoeken of zij ook een onderzoek willen opstarten. Je kunt de terugkoppeling vervolgens mailen naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email] zodat we de klacht verder kunnen oppaken. Onze excuses voor het ongemak.
Groetjes,
Manisha
Volgens ons systeem hebben onze netwerkspecialisten de gegevens van het netwerk uitgebreid gecontroleerd en is het gebleken dat de gespreksduur juist is. Wij raden u aan om contact op te nemen met de provider van de ontvanger van het gesprek om te verzoeken of zij ook een onderzoek willen opstarten. Je kunt de terugkoppeling vervolgens mailen naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email] zodat we de klacht verder kunnen oppaken. Onze excuses voor het ongemak.
Groetjes,
Manisha
Ik heb mijn dochter een Prepaidkaart geven zodat ik niet voor verrassingen kom te staan. Echter staat ze vandaag 12 euro in de min omdat ze internet op haar mobiel per ongeluk gebruikt heeft. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze nooit meer in de min komt te staan??
De naam prepiad (vooruit betalen) moet toch genoeg zeggen!
Gaarne jullie reactie.
Groeten, Charles
De naam prepiad (vooruit betalen) moet toch genoeg zeggen!
Gaarne jullie reactie.
Groeten, Charles
Welkom op het forum CharlesRijswijk,
Het is mogelijk om een negatief saldo te creëren doordat verbruik met een vertraging kan worden verwerkt. Hoewel we begrijpen dat dit vervelend is, kunnen we dit helaas niet voorkomen.
Groetjes,
Alex
Het is mogelijk om een negatief saldo te creëren doordat verbruik met een vertraging kan worden verwerkt. Hoewel we begrijpen dat dit vervelend is, kunnen we dit helaas niet voorkomen.
Groetjes,
Alex
De naam prepiad (vooruit betalen) moet toch genoeg zeggen!
Gaarne jullie reactie.
Groeten, Charles
Hallo Charles,
Hier ook om dezelfde reden als bij jullie een min tegoed van 18,95 euro!!!!!!!!!! Ook wij gingen voor de veiligheid van Prepaid, maar zo veilig is dit dus totaal niet. En hoelang duurt die vertraging dan?
Simyo heeft al op je gereageerd maar niet op je vraag hoe je dit voortaan kunt voorkomen. We zijn er achter dat als je inlogt op Mijn Simyo je bij instellingen je internet uit kunt zetten. Zo kan je dochter geen verbinding maken met internet. Wel met wifi maar niet meer dat het van haar beltegoed afgaat.
Succes!
Claudia
Hier ook om dezelfde reden als bij jullie een min tegoed van 18,95 euro!!!!!!!!!! Ook wij gingen voor de veiligheid van Prepaid, maar zo veilig is dit dus totaal niet. En hoelang duurt die vertraging dan?
Simyo heeft al op je gereageerd maar niet op je vraag hoe je dit voortaan kunt voorkomen. We zijn er achter dat als je inlogt op Mijn Simyo je bij instellingen je internet uit kunt zetten. Zo kan je dochter geen verbinding maken met internet. Wel met wifi maar niet meer dat het van haar beltegoed afgaat.
Succes!
Claudia
Welkom op het forum SB01,
Zo'n vertraging kunnen we op dit moment technisch gezien niet voorkomen. Hierdoor blijft het op dit moment mogelijk om een negatief saldo te creëren. Soms duurt een vertraging enkele uren. We begrijpen dat dit vervelend is, maar we kunnen dit niet op korte termijn oplossen. In ieder geval bedankt voor je bijdrage. Je kunt het gebruik van internet inderdaad voorkomen door de optie internet op je mobiel/mms via je persoonlijke pagina uit te schakelen.
Groetjes,
Alex
je kent het gezegde, het kan altijd gekker.
vanmiddag bleek mijn prepaid geblokkeert wegens administratieve reden. ticket 454672
wat betreft die vertraging in verbruik... onzin. ik stop na weken mijn sim gisterochtend weer in mijn huawei tablet. deze moest terug naar fabrieksinstellingen en om whatsapp te herstarten had ik mijn sim nodig, daarna kan de sim er weer uit en werkt whatsapp zonder.
en vanmiddag was ik ineens afgesloten. waar ligt die vertraging.
en hoe kan ik van ong 30 euro beltegoed naar 128, 74 in de min op een prepaid. mensen nemen idd een prepaid om het verbruik te begrenzen! kent simyo geen grenzen??
al zou ik een dag op 3g draaien zonder gebruik van internet zelf want ik was bezig mijn tablet opnieuw in te stellen dan is 150 euro verbruik wel extreem, hoeveel films moet je daarvoor downloaden
fair use policy? dit lijkt me verre van dat.
daarbij ben ik thuis standaard online via wifi, als ze goede techneuten hebben kunnen ze zien waar de tablet danwel sim was afgelopen 24 uur.
en neee de sim was in mijn reserve telefoon ook niet online via 3g want de settings lukten niet op mijn motorola razr en! die draait niet op 3g.
daarbij komt nog dat in mijn verbruik voor mei 6telefoontjes staan, 0 sms en 0mb verbruik. het moet dus in 24 uur 150,00 euro ong hebben verbruikt? en gelijk afgesloten maar de persoonlijke site om het verbruik bij te houden weet van niets?!
vanmiddag bleek mijn prepaid geblokkeert wegens administratieve reden. ticket 454672
wat betreft die vertraging in verbruik... onzin. ik stop na weken mijn sim gisterochtend weer in mijn huawei tablet. deze moest terug naar fabrieksinstellingen en om whatsapp te herstarten had ik mijn sim nodig, daarna kan de sim er weer uit en werkt whatsapp zonder.
en vanmiddag was ik ineens afgesloten. waar ligt die vertraging.
en hoe kan ik van ong 30 euro beltegoed naar 128, 74 in de min op een prepaid. mensen nemen idd een prepaid om het verbruik te begrenzen! kent simyo geen grenzen??
al zou ik een dag op 3g draaien zonder gebruik van internet zelf want ik was bezig mijn tablet opnieuw in te stellen dan is 150 euro verbruik wel extreem, hoeveel films moet je daarvoor downloaden
fair use policy? dit lijkt me verre van dat.
daarbij ben ik thuis standaard online via wifi, als ze goede techneuten hebben kunnen ze zien waar de tablet danwel sim was afgelopen 24 uur.
en neee de sim was in mijn reserve telefoon ook niet online via 3g want de settings lukten niet op mijn motorola razr en! die draait niet op 3g.
daarbij komt nog dat in mijn verbruik voor mei 6telefoontjes staan, 0 sms en 0mb verbruik. het moet dus in 24 uur 150,00 euro ong hebben verbruikt? en gelijk afgesloten maar de persoonlijke site om het verbruik bij te houden weet van niets?!
vanmiddag bleek mijn prepaid geblokkeert wegens administratieve reden. ticket 454672
wat betreft die vertraging in verbruik... onzin. ik stop na weken mijn sim gisterochtend weer in mijn huawei tablet. deze moest terug naar fabrieksinstellingen en om whatsapp te herstarten had ik mijn sim nodig, daarna kan de sim er weer uit en werkt whatsapp zonder.
en vanmiddag was ik ineens afgesloten. waar ligt die vertraging.
en hoe kan ik van ong 30 euro beltegoed naar 128, 74 in de min op een prepaid. mensen nemen idd een prepaid om het verbruik te begrenzen! kent simyo geen grenzen??
al zou ik een dag op 3g draaien zonder gebruik van internet zelf want ik was bezig mijn tablet opnieuw in te stellen dan is 150 euro verbruik wel extreem, hoeveel films moet je daarvoor downloaden
fair use policy? dit lijkt me verre van dat.
daarbij ben ik thuis standaard online via wifi, als ze goede techneuten hebben kunnen ze zien waar de tablet danwel sim was afgelopen 24 uur.
en neee de sim was in mijn reserve telefoon ook niet online via 3g want de settings lukten niet op mijn motorola razr en! die draait niet op 3g.
daarbij komt nog dat in mijn verbruik voor mei 6telefoontjes staan, 0 sms en 0mb verbruik. het moet dus in 24 uur 150,00 euro ong hebben verbruikt? en gelijk afgesloten maar de persoonlijke site om het verbruik bij te houden weet van niets?!
...sorry
vanmiddag bleek mijn prepaid geblokkeert wegens administratieve reden. ticket 454672
wat betreft die vertraging in verbruik... onzin. ik stop na weken mijn sim gisterochtend weer in mijn huawei tablet. deze moest terug naar fabrieksinstellingen en om whatsapp te herstarten had ik mijn sim nodig, daarna kan de sim er weer uit en werkt whatsapp zonder.
en vanmiddag was ik ineens afgesloten. waar ligt die vertraging.
en hoe kan ik van ong 30 euro beltegoed naar 128, 74 in de min op een prepaid. mensen nemen idd een prepaid om het verbruik te begrenzen! kent simyo geen grenzen??
al zou ik een dag op 3g draaien zonder gebruik van internet zelf want ik was bezig mijn tablet opnieuw in te stellen dan is 150 euro verbruik wel extreem, hoeveel films moet je daarvoor downloaden
fair use policy? dit lijkt me verre van dat.
daarbij ben ik thuis standaard online via wifi, als ze goede techneuten hebben kunnen ze zien waar de tablet danwel sim was afgelopen 24 uur.
en neee de sim was in mijn reserve telefoon ook niet online via 3g want de settings lukten niet op mijn motorola razr en! die draait niet op 3g.
daarbij komt nog dat in mijn verbruik voor mei 6telefoontjes staan, 0 sms en 0mb verbruik. het moet dus in 24 uur 150,00 euro ong hebben verbruikt? en gelijk afgesloten maar de persoonlijke site om het verbruik bij te houden weet van niets?!
Hoi Dibber,
Dat is inderdaad schrikken, als je ineens een negatief tegoed aantreft. En zeker als het om zo'n bedrag gaat.
Als ik je aansluiting bekijk, zijn de kosten gemaakt door internetverbruik op 8-5. Er is toen zo'n 157 MB verbruikt. Dit is met een vertraging aan ons doorgegeven op 9-5, en toen is je tegoed negatief geworden.
Wanneer je op je prepaid-aansluiting geen internetbundel hebt aangeschaft, betaal je voor data een Pay as you go - tarief, van 1 per MB, dit loopt dus al heel snel heel hoog op.
Om dit in de toekomst te voorkomen, kun je het beste de optie "Internet op je mobiel" uitzetten op Mijn Simyo.
Dit voorkomt dat je simkaart toch op het netwerk gaat, wanneer de wifi zwak of uit is.
Mocht je wel internet willen gebruiken, dan is het aan te raden hier een dag- of maandbundel voor aan te schaffen, waardoor de kosten niet meer zo uit de hand lopen.
Heb ik je vragen hiermee kunnen beantwoorden?
Groetjes,
Charlene
Ben blij dat jij hier garen van kon spinnen...;)
Ben blij dat jij hier garen van kon spinnen...;)
wanneer je weet hebt van dit moreel twijfelachtig gebruik van een maas in de wet door simyo is het natuurlijk een heel fijn gevoel om zo`n bijdehandte opmerking te maken alsof anderen die hier als melkkoe worden gebruikt allen een iq hebben van <60.
Feit blijft dat simyo met opzet een vertraagd systeem gebruikt ondanks dat bij simyo bekend is wat voor problemen dit voor de consument oplevert.
Deze methode is enkel (nog niet) illegaal omdat de wet de ontwikkeling van technologsche ontwikkeling niet snel genoeg bijhoudt.
Het is geld klopperij.
.
Nee hoor, niks bijdehand. Niks fijn gevoel. Ik vind uw manier van schrijven wel bijzonder. Dat wel. Zullen we het daar op houden?
Ik heb al een paar keer in andere topics gesteld dat ik het OP=OP principe huldig. Bij Simyo is er de in de min mogelijkheid..Daar kan je m.i. over discussiëren. Wat mij betreft mag dat afgeschaft worden. Maar ze hebben het nu eenmaal. Ik zou zeggen, laat je dus vooral dan ook niet als een melkkoe behandelen. Informeer je.
Feit blijft dat simyo met opzet een vertraagd systeem gebruikt ondanks dat bij simyo bekend is wat voor problemen dit voor de consument oplevert.
Deze methode is enkel (nog niet) illegaal omdat de wet de ontwikkeling van technologsche ontwikkeling niet snel genoeg bijhoudt.
Het is geld klopperij.
Hoi Dibber,
Jammer dat je het zo ervaart. Dat er een vertraging is op de verwerking van de gegevens, daar maken we geen geheim van. We proberen de mensen daar juist over te informeren, om ontevredenheid zoals nu bij jou, te voorkomen.
Dat de technologische ontwikkeling sneller gaat, dan de mensen kunnen bijhouden, ben ik met je eens. Daardoor komen mensen steeds vaker voor verrassingen te staan, omdat apparaten steeds vaker van alles kunnen doen, zonder dat de gebruiker zich daar bewust van is.
Ik kan je informeren hoe het mogelijk is geweest. Ik kan je adviseren hoe het in de toekomst te voorkomen. Maar ik kan de algemene voorwaarden niet veranderen, helaas.
Groetjes,
Charlene
Ik begrijp alle kritiek niet over Simyo,ik heb al jaren een abonnement(eerst prepaid) maar nog nooit geen klachten gehad! Vreemd hoor.....
Hoi dennisimanse, welkom op het forum :)
Wat leuk om je compliment te lezen, worden we vrolijk van 😮
Wat leuk om je compliment te lezen, worden we vrolijk van 😮
Beste Simyo,
Om je klanten te behouden en tevreden te houden wil ik jullie na zogenaamde 'prepaid' ervaringen van mijn 12-jarige dochter het volgende aanraden:
1. Zet bij nieuwe klanten het internet standaard uit en vermeld bij de e-mail over de accountgegevens dat je dit kunt aanzetten!
2. Laat klanten kiezen of ze een negatief saldo willen krijgen of niet. Ik wil gewoon niet het risico lopen dat mijn dochter een (hoog) negatief saldo krijgt. Zeker als er zoveel vertraging zit in het systeem en je er pas laat bericht van krijgt (dat is toch niet meer van deze tijd!).
Ik hoop dat jullie iets doen met bovenstaande want het is voor ons echt een reden om over te stappen naar een echte prepaid simkaart!
En ik was altijd zo tevreden over Simyo.......
Groeten Christa
Om je klanten te behouden en tevreden te houden wil ik jullie na zogenaamde 'prepaid' ervaringen van mijn 12-jarige dochter het volgende aanraden:
1. Zet bij nieuwe klanten het internet standaard uit en vermeld bij de e-mail over de accountgegevens dat je dit kunt aanzetten!
2. Laat klanten kiezen of ze een negatief saldo willen krijgen of niet. Ik wil gewoon niet het risico lopen dat mijn dochter een (hoog) negatief saldo krijgt. Zeker als er zoveel vertraging zit in het systeem en je er pas laat bericht van krijgt (dat is toch niet meer van deze tijd!).
Ik hoop dat jullie iets doen met bovenstaande want het is voor ons echt een reden om over te stappen naar een echte prepaid simkaart!
En ik was altijd zo tevreden over Simyo.......
Groeten Christa
Hoi C.M.K,
Het idee dat Simyo met opzet klanten in de min laten staan is helaas onzin, zoals Charlene hierboven ook aangeeft. Als Simyo de mogelijkheid had om dit eventjes uit te zetten voor klanten... hadden ze dit 6 jaar geleden al gedaan 🙂.
Er worden momenteel heel wat veranderingen aangekondigd, dus ik verwacht dat er zeker aan deze punten gedacht worden op dit vlak 🙂 Deze veranderingen zijn vooral technisch en zijn tijdrovend.
Mocht het zover zijn, laten we dit jullie natuurlijk als eerste weten!
Het idee dat Simyo met opzet klanten in de min laten staan is helaas onzin, zoals Charlene hierboven ook aangeeft. Als Simyo de mogelijkheid had om dit eventjes uit te zetten voor klanten... hadden ze dit 6 jaar geleden al gedaan 🙂.
Er worden momenteel heel wat veranderingen aangekondigd, dus ik verwacht dat er zeker aan deze punten gedacht worden op dit vlak 🙂 Deze veranderingen zijn vooral technisch en zijn tijdrovend.
Mocht het zover zijn, laten we dit jullie natuurlijk als eerste weten!
Vanmiddag heb ik mijn modem gereset. Als gevolg hiervan is de prepaid telefoon van mijn dochter overgeschakeld van Wifi naar 3G tijdens het bekijken van een youtube filmpje. De maandinternetbundel van 100Mb werd hiermee overschreden en staat ze ruim 80 euro negatief! Hoe is dit mogelijk bij een prepaid kaart waarop nog een saldo stond van 13 euro? Leuk dat dat in de voorwaarden staat dat het gebruik met vertraging wordt geregistreerd, maar dit is natuurlijk ronduit schandalig. Als het saldo nu op 0 euro zou staan, als gevolg van internet buiten de bundel, kan ik dat nog begrijpen. Maar dit is gewoon misbruik maken van de situatie door Simyo. In de voorwaarden wordt nergens gewaarschuwd voor de mogelijkheid dat je in enkele minuten voor bijna 100 euro negatief kan komen te staan, terwijl zij dondersgoed weten wat de effecten van het vertraagd registreren zijn. Ik vind dit moreel zeer laakbaar. Het zou Simyo sieren als bij een prepaid abonnement het saldo nooit negatief kan worden. Ik verzoek Simyo dan ook om het negatieve saldo ongedaan te maken. Het advies in eerdere berichten om mobiel internet maar helemaal uit te zetten slaat echt nergens op. Waarom zou ik dan nog een smart phone aanschaffen voor gebruik buitenshuis?
Als aanvulling op dit bericht de gebruiksgeschiedenis:
2014-09-21 15:51:56 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 0.00
2014-09-21 16:07:31 Internet gebruik (2325 kB) 00:00:00 0.00
2014-09-21 16:07:31 Internet gebruik (57675 kB) 00:00:00 -57.64
2014-09-21 16:21:50 Internet gebruik (36312 kB) 00:00:00 -36.29
Om 18:24 ontving ik een mailtje met de mededeling: "Je hebt minimaal 50% van je internetbundel verbruikt" en om 19:25: "Je hebt alle MB?s van je internetbundel verbruikt". Mosterd na de maaltijd dus. Kan iemand van Simyp mij uitleggen hoe ik dat had kunnen voorkomen? Als de bundel op is, dan moet internet gewoon gestopt kunnen worden.
Tenslotte nog een bericht van de site van de "Autoriteit Consument en Markt", zie https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/13017/Simyo-beperkt-mogelijkheid-negatief-tegoed-bij-prepaid/
"Simyo heeft na de gesprekken met ACM het bedrag waarvoor de consument in de min kan staan beperkt tot maximaal vijf euro. Daarnaast heeft Simyo de informatie op de website hierover aangepast. Consumenten vinden op de website nu duidelijker informatie over het feit dat een gebruiker een negatief saldo kan ontwikkelen." => dit is blijkbaar nog niet in de praktijk gebracht.
EEN ZEER BOZE KLANT
2014-09-21 15:51:56 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 0.00
2014-09-21 16:07:31 Internet gebruik (2325 kB) 00:00:00 0.00
2014-09-21 16:07:31 Internet gebruik (57675 kB) 00:00:00 -57.64
2014-09-21 16:21:50 Internet gebruik (36312 kB) 00:00:00 -36.29
Om 18:24 ontving ik een mailtje met de mededeling: "Je hebt minimaal 50% van je internetbundel verbruikt" en om 19:25: "Je hebt alle MB?s van je internetbundel verbruikt". Mosterd na de maaltijd dus. Kan iemand van Simyp mij uitleggen hoe ik dat had kunnen voorkomen? Als de bundel op is, dan moet internet gewoon gestopt kunnen worden.
Tenslotte nog een bericht van de site van de "Autoriteit Consument en Markt", zie https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/13017/Simyo-beperkt-mogelijkheid-negatief-tegoed-bij-prepaid/
"Simyo heeft na de gesprekken met ACM het bedrag waarvoor de consument in de min kan staan beperkt tot maximaal vijf euro. Daarnaast heeft Simyo de informatie op de website hierover aangepast. Consumenten vinden op de website nu duidelijker informatie over het feit dat een gebruiker een negatief saldo kan ontwikkelen." => dit is blijkbaar nog niet in de praktijk gebracht.
EEN ZEER BOZE KLANT
2014-09-21 15:51:56 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 0.00
2014-09-21 16:07:31 Internet gebruik (2325 kB) 00:00:00 0.00
2014-09-21 16:07:31 Internet gebruik (57675 kB) 00:00:00 -57.64
2014-09-21 16:21:50 Internet gebruik (36312 kB) 00:00:00 -36.29
Om 18:24 ontving ik een mailtje met de mededeling: "Je hebt minimaal 50% van je internetbundel verbruikt" en om 19:25: "Je hebt alle MB?s van je internetbundel verbruikt". Mosterd na de maaltijd dus. Kan iemand van Simyp mij uitleggen hoe ik dat had kunnen voorkomen? Als de bundel op is, dan moet internet gewoon gestopt kunnen worden.
Tenslotte nog een bericht van de site van de "Autoriteit Consument en Markt", zie https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/13017/Simyo-beperkt-mogelijkheid-negatief-tegoed-bij-prepaid/
"Simyo heeft na de gesprekken met ACM het bedrag waarvoor de consument in de min kan staan beperkt tot maximaal vijf euro. Daarnaast heeft Simyo de informatie op de website hierover aangepast. Consumenten vinden op de website nu duidelijker informatie over het feit dat een gebruiker een negatief saldo kan ontwikkelen." => dit is blijkbaar nog niet in de praktijk gebracht.
EEN ZEER BOZE KLANT
Hoi AWR, welkom op het forum van Simyo.
Ik zie dat je hier inmiddels ook telefonisch contact met ons over hebt gehad en we het beltegoed voor je hebben bijgewerkt naar 0, ik hoop dat we hiermee je boosheid wat weg hebben kunnen nemen?
Omdat wij verbruik met een vertraging binnenkrijgen, kan helaas een negatief tegoed ontstaan. Wanneer er in een korte tijd veel verbruik via mobiel internet plaatsvindt, kan het negatieve saldo helaas hoog oplopen, zoals we o.a. ook hier aangeven.
We zijn bezig met een structurele oplossing hiervoor, zodat dit niet meer voor kan komen. Tot die tijd gaan we hier natuurlijk coulant mee om.
Ik wil je aanraden om onze Blog eens door te lezen met tips over dataverbruik. Met deze tips kunnen jullie zelf op de telefoon van je dochter bijhouden wat er aan dataverbruik plaatsvindt via mobiel internet en er zo voor kunnen zorgen dat ze binnen haar Internetbundel blijft, zodat er geen extra kosten ontstaan 🙂
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.