.

Mobil opwaarderen geschrapt BALEN

  • 11 March 2014
  • 14 reacties
  • 861 Bekeken

Kreeg net bericht, dat mobil opwaarderen wordt geschrapt, KPN houdt er mee op!
Dan moeten we maar 'automatisch' opwaarderen. Nou, daar heb ik in het verleden genoeg ellende mee gehad.
Met slechts € 2,- beltegoed, dan zou het vanzelf gaan.
Kreeg een sms, dat er was opgewaardeerd. Even later weer een sms, dat het was mislukt, en het bedrag weer afgetrokken.
Dit tot 2 keer achter elkaar. In de zenuwen, want beltegoed bijna op, en geen tijd om vanalles uit te zoeken.
Keek ik op de website: bleek de opwaardeer mogelijkheid UIT te staan. Daar wist ik niets van, had het een tijdje ervoor aan gezet.
Weer aangezet. Weer automatisch opgewaardeerd, weer sms-jes, eerst wel bedrag erbij, toen weer eraf,  - stond het weer UIT.
Wat een geklier.
Nu gaat mobil opwaarderen weg, dus moet je persé naar de website.
Kun je naar een internet café of zoiets, op iemand anders z'n computer, blijven daar weer je gegevens achter.....
Nee, dit is weer alleen geschikt voor slimme, jonge lui, met alle nieuwste gadgets.
Bedankt, Simyo/KPN  voor NIETS.
O ja, ook kun je 'onderweg' niet meer even checken, hoeveel beltegoed je nog hebt, of wat een telefoontje heeft gekost.
De service verslechtert weer.   

14 reacties

Badge +1
Goedemiddag ,
Is het bekend dat je nu al niet meer via 1244 kan opwaarderen.
Vandaag de email ontvangen dat het per 010414 zou ingang maar het is nu dus al ingegaan.
Het moeder bedrijf dacht er zeker anders over.
Balen voor precairder klanten.
Badge +1
 Precairder moet zijn Prepaid .
Nee, dat wist ik nog niet. Wilde het binnenkort nog doen, opwaarderen, via de mobil.
Nou ja, dat is typisch de ongeïnteresseerde firma voor hun klanten.
Zolang ze maar aan je verdienen, dan kun je verder de boom in.....
Rectificatie:  heb zojuist mobiel opgewaardeerd, en het schijnt wel gelukt te zijn. Tenzij ik natuurlijk binnenkort een melding krijg, dat het niet door gaat....
Badge +1
Dit komt niet vanuit de aanbieders, maar europese wetgeving. Welke wet exact heb ik nog niet kunnen vinden en dus de exaxte reden ook niet.
T-Mobile is er in januari al mee gestopt. Vodafone weet ik zo ff niet uit mijn hoofd.
Mijn vermoeden over die europese wetgeving: men wil meer controle hebben wie de gebruiker is van een mobiel en met anoniem opwaarderen kunnen ze dat niet.
Badge
Ja, ik vind dat ook erg balen. Was erg handig als je even geen PC met Internet in de buurt had of er geen Internet dekking was. Jammer dat je nu ook niet even je prepaid saldo kunt checken. Ik kom net van Hi af en daar kon je je saldo altijd met *101# controleren. Jammer dat Simyo daar niet aan wil...
Tsja, verder is er geen prepaid app en ook geen mobiele site voor telefoons met kleine schermpjes.
Voor de rest ben ik heel erg tevreden hoor! Maar ik ga toch even zoeken waar ik verbetervoorstellen kan indienen!
Badge
Dit komt niet vanuit de aanbieders, maar europese wetgeving. Welke wet exact heb ik nog niet kunnen vinden en dus de exaxte reden ook niet.
T-Mobile is er in januari al mee gestopt. Vodafone weet ik zo ff niet uit mijn hoofd.
Mijn vermoeden over die europese wetgeving: men wil meer controle hebben wie de gebruiker is van een mobiel en met anoniem opwaarderen kunnen ze dat niet.

Dat mobiel opwaarderen is toch nooit anoniem? Je nummer is op de site gekoppeld met een bankrekening op naam. Wat is daar anoniem aan?
Ja, dat is leuk bedacht. Alleen, mijn mobiel staat gewoon geregistreerd op mijn adres, en de rekeningen gaan van mijn bank af.... heel officieel allemaal en heel goed te volgen voor Big Brother overheid.
Kreeg net bericht, dat mobil opwaarderen wordt geschrapt, KPN houdt er mee op!
...
O ja, ook kun je 'onderweg' niet meer even checken, hoeveel beltegoed je nog hebt, of wat een telefoontje heeft gekost.
De service verslechtert weer.   


Ik kreeg ook zojuist bericht dat Mobiel Opwaarderen ophoudt te bestaan. UITERMATE TELEURSTELLEND, dit.
:mad:
Badge +6
Hoi allemaal,

Wij vinden het ook erg vervelend dat de mogelijkheid om mobiel op te waarderen komt te vervallen per 1-4 😞 Helaas is dit iets wat is besloten door KPN waarin wij niets anders kunnen dan dit te volgen.

Natuurlijk zijn we altijd bezig om manieren te bedenken om een zo goed mogelijke service te bieden aan onze klanten, dus alle suggesties en ideeën voor alternatieven hierin zijn dan ook meer dan welkom! 🙂
Ja, dat is leuk bedacht. Maar wij zijn de klanten, en jullie het bedrijf.
Het lijkt mij het beste, dat het bedrijf manieren bedenkt, om klanten service te verlenen.
Wij kunnen nog zo leuk vanalles bedenken, maar uitvoeren kunnen we niets.
Het is ook bekend, dat bedrijven er vooral op uit zijn om winst te maken, en klanten hebben maar te pikken wat er allemaal wordt besloten.
Dus als een service te veel kost, dan wordt die gewoon geschrapt.
De klanten hebben dan nog de keus om weg te lopen.
En maar afwachten, of een andere maatschappij wel de diensten biedt, die men gemakkelijk vindt.

Ik heb geen enkele illusie, dat KPN zich ook maar iets van onze protesten aantrekt.
Badge +8
Hoi Dutchfan,

1244 gaat eruit, en dat komt niet meer terug. Uiteraard zijn wij aan onze kant ook druk bezig met alternatieven bedenken, naast de alternatieven die er natuurlijk al bestaan. Maar we zijn niet zo arrogant om te denken dat mensen die het product daadwerkelijk gebruiken geen oplossingen zouden kunnen aandragen in de vorm van suggesties. Als je daar helemaal geen zin in hebt, is dat ook prima natuurlijk. Het is maar om aan te geven dat we er wel open voor staan. Vele suggesties van onze klanten zijn al uitgevoerd. Dus voel je absoluut niet machteloos, daar zijn we Simyo voor 🙂
Naast opzeggen heb je dus altijd nog wel de keus om je mening te geven. En daar wordt echt serieus mee omgegaan, binnen de mogelijkheden die we hebben.
Natuurlijk gaat het in een bedrijf over de kosten en de baten. Maar dat is ook in het belang van de klant. Wordt iets te kostbaar, dan kun je twee kanten op. Afschaffen, of de tarieven voor de klant verhogen.
Maar in dit geval lag die beslissing dus niet eens bij ons. 😞

Ik hoop dat je prepaid toch een fijne dienst blijft vinden bij Simyo.

Groetjes,
Charlene
Simyo Nederland is 100% dochter van KPN net als Hi en Telfort vandaar dat Simyo Nederland KPN moet volgen met 1244.

Als je los van internet wilt kunnen opwaarderen kun je overstappen op Hi of Telfort hoewel automatische incasso voor de gewone telefoonnummers van Simyo ook nog zou moeten werken als het goed is.  Betalen voor automatisch opwaarderen via Mastercard of Visacard is ook een optie voor degene die een creditcard hebben.

Groeten, Wibo
Badge +8
Hoi wiboh,

Automatisch opwaarderen kan ook bij ons :)
Kan via creditcard, maar ook via de bank.

Groetjes,
Charlene

Reageer