Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Mobiel opwaarderen vervalt, niet automatisch opwaarderen

  • 11 maart 2014
  • 17 reacties
  • 1913 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Per 1 april gaat opwarderen veranderen toch geen grapje zeker.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om ‘Automatisch Opwaarderen’ aan te zetten. Dit regel je eenvoudig zelf op Mijn Simyo, onder de tab ‘Mijn instellingen & simkaart’. Zo zit je nooit zonder beltegoed.
Krijg je daar een bevesteging van via mail of moet je het zelf in de gaten houden.
icon

Beste antwoord door mart69 13 maart 2014, 18:19

na automatisch opwaarderen kreeg ik altijd een sms je met uw beltegoed is automatisch opgewaaardeerd met het bedrag wat ik heb aangegeven en dan staat er ook bij wat het nieuwe beltegoed is
Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi zoe33,

Welkom op het forum :)

Het 'mobiel' opwaarderen gaat er inderdaad uit, maar het 'automatisch' opwaarderen blijft gewoon. Het gaat dus alleen om het mobiel opwaarderen met 1244. KPN haalt deze optie per 1 april uit de lucht, wij kunnen daar helaas niets aan veranderen :(

Voor klanten die automatisch opwaarderen aan hebben staan zal er dus niets veranderen :)

Is dat wat je bedoelt?
Badge
Maar krijg je ook een berichtje als je beltegoed wordt opgewaardeerd?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi zoe33,

Je krijgt bij Simyo standaard een berichtje als je beltegoed onder de €2 is gekomen. Wanneer je 'automatisch opwaarderen' aan hebt staan wordt je beltegoed opgewaardeerd nadat het onder die €2 komt.
Je krijgt dus geen bericht dat het is opgewaardeerd, maar je weet wel wanneer het is 😉
na automatisch opwaarderen kreeg ik altijd een sms je met uw beltegoed is automatisch opgewaaardeerd met het bedrag wat ik heb aangegeven en dan staat er ook bij wat het nieuwe beltegoed is
Badge +8
Hoi Zoe33,

Volgens mij heeft Mart69 het antwoord gegeven waar je naar op zoek was, toch?
Dankjewel daarvoor Mart69, en ook welkom op het forum 🙂

Wanneer het automatisch opwaarderen plaatsvindt, krijg je dus een sms.
Dus je hebt het wel door, hoe vaak er wordt opgewaardeerd. Dat gaat dan niet ongemerkt. Dat zou ik ook niet prettig vinden.

Is je vraag nu beantwoord?

Groetjes,
Charlene
allemaal heel mooi en ook wel makkelijkl maar.....nu verlies je je telefoon of hij word gestolen
je kunt niet gelijk blokkeren , want je hebt het ding niet ........en een ander maar bellen van jouw aut. opladen
dit is mijn probleem .  Henk
Reputatie 5
Badge +11
Hoi HenkS, welkom op het Simyo forum!

Ik begrijp dat je het betreurt dat mobiel opwaarderen komt te vervallen. Dat doen wij ook :(
Het is ook niet onze beslissing geweest. We maken gebruik van het mobiel opwaarderen van KPN en zij stoppen er mee, dus wij ook...

We zijn wel druk bezig om alternatieven te verzinnen, misschien wel een prepaid app.
Ik heb mijn oom aangemeld voor simyo-prepaid.
Nu heb ik de volgende vraag: ik zou mobiel opwaarderen moeten aanzetten, zodat hij met 1244 het tegoed op kan vragen.
Nu mobiel opwaarderen komt te vervallen, hoe kan hij dan toch nog het tegoed opvragen?

Als ik nu 1244 bel om me aan te melden, wordt ik verwezen naar de website, maar op de website is de mogelijkheid voor aanmelden bij mobiel opwaarderen volgens mij per heden al komen te vervallen.......

Aanmelden met 1244 kan dus niet meer, dus kan dan opvragen prepaid-tegoed ook niet meer.

Ik weet dat het via de website kan, maar mijn oom is niet zo handig met internet....

Wie helpt? Wat komt er voor in de plaats wellicht een  *101#     o.i.d. 

Bij voorbaat dank,

Groeten
Stephan
Reputatie 5
Badge +11
Hoi stephan e 67, welkom op ons forum :)

Helaas is de enige mogelijk na 1 april om je beltegoed te checken om dat via Mijn Simyo te doen. Simyo is een 'online only' provider, dus als je voor iemand die niet erg handig is met internet een aansluiting bestelt, wordt het er niet eenvoudiger op helaas.

Er zijn wel plannen voor een prepaid app, maar ik weet niet wanneer daar meer over bekend wordt gemaakt.

Misschien kun je je oom een cursusje Mijn Simyo geven?
Beste Ernst,

Hartelijk dank voor de reactie.

Helaas is het niet meer mogelijk om op de telefoon te kijken wat het tegoed is. We zullen dit moeten accepteren, maar ik ben wel enigszins teleurgesteld...... Ik heb altijd met veel plezier gebruik gemaakt van Simyo en inmiddels zijn ook mijn ouders overgeschakeld..... Daar wist ik van dat met 1244 controle mogelijk was, maar dat komt dus te vervallen....

Ik ga denk ik niet opzeggen, maar ben wel teleurgesteld omdat mijn oom eerst via Hi (ook van KPN ) wel mobiel het tegoed op kon vragen.

PS: ik zit nu achter een andere PC en kennlijk kan ik in dit forum niet meer reageren met dezelfde gebruikersnaam en/of mailadres. Is het gebruik van dit forum aan een IP-adres gekoppeld ?  Jammer, want als ik de PC nu eens opschoon heb ik geen mailadressen meer beschikbaar om nogmaals te reageren.

Groeten,
Stephan
Badge +6
Hoi stephan e67,

Ja, ik kan me de teleurstelling voorstellen, helaas hebben we zo 1,2,3 nog niet een handig alternatief voor op de telefoon, sorry :(

Wat betreft het inloggen op het forum, zie ik dat gisteren je tijdelijke nummer is omgezet naar je eigen 06-nummer. Omdat je forumaccount gekoppeld is aan een 06-nummer moest je een nieuw account aanmaken, dat zal hierna dus niet nog een keer gebeuren, zolang je dit 06-nummer blijft gebruiken 😉
Hallo,

Helaas snap ik het automatisch opwaarderen niet, op een bericht wordt vermeld dat het niet meer kan en op een ander bericht: regel het zelf op Mijn Simyo onder te tab mijn instellingen en simkaart.

Nu krijg ik alleen in werking dat ik een seintje krijg als mijn bedrag onder de € 2,-- komt maar helaas lukt automatisch opwaarderen me niet.
Wat doe ik fout?
Badge +8
Hoi Lisa123,

Alleen Mobiel opwaarderen via 1244 gaat eruit.
Automatisch opwaarderen blijft gewoon. Jij geeft aan dat je dat nu probeert aan te zetten, maar dat dat niet gaat.
Ik zie hier dat je de optie om automatisch op te waarderen aan hebt gezet, en dat je ook een rekeningnummer gekoppeld hebt aan de aansluiting. Er zou dus gewoon moeten worden opgewaardeerd bij de grens van €2. Je hebt echter nu nog voldoende beltegoed.
Volgens mij gaat het dus helemaal goed komen. :)
Als je toch nog vragen hebt, dan beantwoord ik die graag voor je.

Groetjes, Charlene
Hallo Charlene,

Op mijn "persoonlijke"mail verzocht je me mijn vraag en jouw reactie te vermelden zodat andere medegebruikers er ook iets aan hebben.
Hoop dat dit zo de bedoeling was want je hebt me helemaal gerustgesteld.

Groetjes,
Lisa
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Lisa123,

Helemaal goed! 😃. Bedankt voor je terugkoppeling. Ook namens Charlene.

Groetjes,

Alex
Wanneer komt mobiel opwaarderen  in enige vorm en 1244 terug?


Anders ga ik zoeken naar een andere provider

M.vr.gr.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi maatje, welkom op het forum van Simyo.

Helaas komt mobiel opwaarderen via 1244 niet meer terug :(
Automatisch opwaarderen en opwaarderen met iDeal kan gelukkig nog wel, maar KPN wilde geen 1244 meer... Jammer als dit je doet besluiten over te stappen.

Reageer