Skip to main content
Hallo Simyo,



Voor onze zoon hebben wij een prepaid simkaart van 5 euro aangeschaft. Op zijn net nieuwe telefoon staat internet altijd uit, hij heeft alleen wifi-internet thuis en op school. Onderweg heeft hij nergens verbinding met internet.

Tot onze schrik blijkt hij na 2 weken al 38 euro rood te staan vanwege internetverbruik. Hoe kan dat nou als er geen 3g/internet verbinding is op zijn telefoon?



Hier zijn we behoorlijk van geschrokken, en we hebben uw brief waarmee de simkaart was geleverd nog eens nagekeken.

Daarin staat wel dat u internet standaard aanzet op een prepaid kaart.



Maar toch vinden we het heel erg jammer dat we, zonder dat we dat ons realiseerden en zonder dat de telefoon een 3-g verbinding heeft wel nu wel die 38 moeten betalen. Achteraf hadden we de internet-toegang direct uit moeten zetten op zijn simyo account bij het ontvangen van uw brief, maar goed, dat is achteraf.



Mijn vraag aan u is of u hier nog iets aan kan doen? We zijn niet boos omdat het wel in uw brief staat, maar we zijn wel teleurgesteld dat dit kan.

Het zou fijn zijn als u hier ons iets in tegemoet wilt komen gezien dit vreemde geval van verbruik terwijl 3g uit staat.



En wellicht is het raadzamer voor uw nieuwe klanten om internet standaard op prepaid kaartjes uit te zetten? 't Is maar een tip/idee.



We wachten uw reactie even af.



groet,



Een vader
Hoi Mobiel,



Dat is inderdaad niet leuk als je daar zo van schrikt :(

De enige veilige manier om internet op je toestel uit te zetten, is via Mijn Simyo. En ik snap de suggestie, maar het is op dit moment niet mogelijk om bij Prepaid internet standaard uit te zetten. Ik ga het wel weer aangeven, dat de brief dus toch nog niet zo duidelijk is. Daar werken we constant aan die communicatie. Op de een of andere manier heeft je zoon toch verbinding met internet via het netwerk gehad. Op verschillende momenten, op verschillende dagen. Die zijn na te kijken op Mijn Simyo. 3g uitschakelen is niet altijd voldoende. Op de meeste toestellen heet die optie anders: Mobiele data, Mobiel netwerk of Pakketgegevens komt ook voor.

Los daarvan vinden we het echt niet leuk als zoiets gebeurt, daarom zetten wij het beltegoed van uw zoon eenmalig terug op €0. De optie hebben jullie inmiddels uitgezet, zie ik, dus dan kan hem niks meer gebeuren. :)



Zijn jullie tevreden met deze oplossing?



Groetjes,

Charlene
Hoi Charlene,



Super bedankt voor je reactie, en je tegemoetkoming in de kosten! Dat had ik niet verwacht, dus zeker mijn compliment.

Op zich is de brief niet onduidelijk, maar je leest er snel overheen.

En dan kan het mis gaan, zoals bij ons.



Wellicht is het een idee om ipv enkel de brief, ook eenmalig dit per sms en mail te communiceren?

Of na 3 dagen nogmaals een mail/sms oid?

Herhaling is vaak het beste.



Bedankt voor jullie tegemoetkoming, daar zijn we zeker blij mee!

Goede service.



Groet
Hoi mobiel,



Graag gedaan namens Charlene! :)



En dankjewel voor je suggestie om te herhalen, misschien is dat een idee. Echter is het nu al wel zo dat we ook een waarschuwing via SMS en e-mail sturen wanneer er 5MB aan internetverbruik heeft plaatsgevonden.



Maar fijn om te horen dat je blij bent met de oplossing!

Reageer