Skip to main content
Ik heb een prepaid kaart met opzet zodat ik niet in de problemen kom met de rekening achteraf, nu is mijn nummer afgesloten omdat ik € -102,13 in de min sta, ik heb niet zoveel gebeld en voor internet heb ik een 100mb voor €4- en gebruik ik thuis WIFI.

 

Hoe is het dan in vredesnaam mogelijk dat Simyo € -102,13 van mij krijgt? Dit is pure diefstal en ik blijf liever zonder nummer dan dat ik dit zal betalen des noods tot aan de katonrechter toe, als jullie denken dat ik me door jullie laat bestelen dan heb je het goed mis.



Dave
Hoi DaveZ, welkom op het Simyo forum.



Omdat bij Simyo alle verrbuiksgegevens met een vertraging binnenkomen en verwerkt worden, is het mogelijk om een negatief beltegoed op te bouwen. 'Vroeger' was dat niet zo'n probleem. Je kon je telefoongesprek afmaken en klanten waren daar juist wel heel content mee. Je stond dan een Euro 'rood' en na opwaarderen was er niets meer aan de hand.



Tegenwoordig wordt een telefoon meer gebruikt om te internetten dan om mee te bellen, en dat brengt nieuwe problematiek met zich mee. Met een smartphone kun je namelijk zó snel internetten dat voordat je verbruik bijgewerkt is, je beltegoed al ver onder de €0 gekelderd is... :(

In jouw geval heb je binnen 1 dag 143 MB verbruikt waardoor én je bundel opraakte, én je zo ver onder de €0 terecht kwam.



Wij begrijpen ook echt wel dat je dit niet bewust doet en niet heel graag €1 per MB betaalt. En dat terwijl je niet eens onder €0 wil komen. Je beltegoed wordt nu eenmalig door ons aangevuld, zodat je geen negatief beltegoed meer hebt.
Op de eerste plaats dank daarvoor, dat waardeer ik zeer.



Maar het moet mij wel van het hart dat dit toch vreemde zaken zijn, er zit toch echt wel een verschil tussen iemand zijn telefoongesprek afmaakt en iemand zijn rekening op laten lopen tot over de €100, laten we wel zijn dit is een prepaid kaart en het is dus niet de bedoeling om zulke hoge kosten op te lopen, althans dat is mijn treden voor een prepaid.

 

Het blijft in mijn optiek een vreemde manier van zaken, als je tegoed op is moet je gewoon geen diensten meer krijgen, er is in mijn optiek geen verschil of dat nu telefoon of internet diensten zijn.



Nogmaals bedankt voor de fijne afhandeling



Dave
Op de eerste plaats dank daarvoor, dat waardeer ik zeer.



Maar het moet mij wel van het hart dat dit toch vreemde zaken zijn, er zit toch echt wel een verschil tussen iemand zijn telefoongesprek afmaakt en iemand zijn rekening op laten lopen tot over de €100, laten we wel zijn dit is een prepaid kaart en het is dus niet de bedoeling om zulke hoge kosten op te lopen, althans dat is mijn treden voor een prepaid.

 

Het blijft in mijn optiek een vreemde manier van zaken, als je tegoed op is moet je gewoon geen diensten meer krijgen, er is in mijn optiek geen verschil of dat nu telefoon of internet diensten zijn.



Nogmaals bedankt voor de fijne afhandeling



Dave




Hoi DaveZ,



Er zijn klanten die het prettig ervaren dat ze kunnen door bellen en er zijn klanten die dit niet prettig vinden.

Wij snappen je standpunt. Graag gedaan en een fijn weekend.

Reageer