Skip to main content
Beantwoord

mijn huidige sim only bij Simyo omzetten naar prepaid van Simyo

• April 17, 2026
  • 6 reacties
  • 34 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb nu een sim only abonnement bij Simyo. Ik overweeg een omzetting naar een prepaid van Simyo.

• Hoe gaat dat in zijn werk?
  • Heb ik te maken met een opzegtermijn en zo ja hoelang?
  • hoe zit het mijn huidige simkaart? Moet ik een nw simkaart aanvragen en wat zijn daar de kosten van?
  • ik heb zoveel belminuten en MB internet. Kan ik dat laten overzetten op de prepaid?

Ik hoor graag hoe ik dit moet regelen.

vr groet

Lieuw

Beste antwoord door Khadija

Hoi ​@RLiu,

Bedankt voor je bericht. Graag licht ik het proces toe voor de overstap van Sim Only naar prepaid. Zoals ​@JanD en ​@Friesian aangeven (Bedankt!), is het belangrijk dat de einddatum van je Sim Only-contract is verstreken. Daarna geldt er een opzegtermijn van 30 dagen. In jouw geval heb je geen einddatum contract meer en geldt er enkel een opzegtermijn van 30 dagen. Via de website van Simyo kun je een prepaid optie aanvragen. In de tweede stap geef je aan dat je al klant bent bij Simyo, waarna je automatisch wordt doorgestuurd naar Mijn Simyo om de overstap verder af te ronden. Je krijgt inderdaad bij het overstappen een nieuwe simkaart, het bedrag dat je moet betalen is afhankelijk van de hoeveelheid beltegoed die je kiest. Je huidige belminuten en MB’s worden niet meegenomen naar prepaid. Deze kun je nog gebruiken tot het moment van de overstap. Na de omzetting maak je gebruik van beltegoed en kun je indien gewenst een internetbundel aanschaffen.

@XTF ook jou wil ik bedankten voor je toevoeging! 

Groetjes,

Khadija

6 reacties

JanD
Forum|alt.badge.img+7
  • Forum Expert
  • April 18, 2026

Beste ​@RLiu als je nog binnen een vast contract zit, moet je dat eerst uitdienen.

1 maand voor einde contract kun je je contract opzeggen met 1 maand opzegtermijn en overgaan naar prepaid per einde contractdatum, eventueel met behoud nummer.

Wacht voor verdere details de reactie van een moderator na het weekend af.

Succes.

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • April 18, 2026
  • ik heb zoveel belminuten en MB internet. Kan ik dat laten overzetten op de prepaid?

Nee, dat kan niet, zo werkt prepaid niet. Voor internet is prepaid niet aan te raden.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Aspirant
  • April 19, 2026

Ik heb een variabele contract. Ik heb een abonnement van meer dan 10 jaar oud. Hopelijk is het wat meer duidelijk.

Friesian
  • Forum Expert
  • April 19, 2026

Beste ​@RLiu 

In jouw Mijn Simyo zie je de minimale looptijd van je abonnement via instellingen, abonnement.

Ik ga er vanuit met bovenstaande informatie van jou dat de minimale looptijd is verstreken en dat het abonnement stilzwijgend wordt verlengd met een opzegtermijn van een maand. En belminuten, databundel kan idd niet worden overgezet naar prepaid. 

Voor prepaid vraag je een nieuwe prepaid simkaart aan met nummerbehoud.

Meer informatie lees je hier.

Morgen zal een medewerker, een moderator van Simyo ook nog reageren. 

JanD
Forum|alt.badge.img+7
  • Forum Expert
  • April 19, 2026

Beste ​@RLiu je kunt de vraag vandaag ook stellen via WhatsApp van 10-17 uur, zie onderstaande link:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Succes

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • antwoord
  • April 20, 2026

Hoi ​@RLiu,

Bedankt voor je bericht. Graag licht ik het proces toe voor de overstap van Sim Only naar prepaid. Zoals ​@JanD en ​@Friesian aangeven (Bedankt!), is het belangrijk dat de einddatum van je Sim Only-contract is verstreken. Daarna geldt er een opzegtermijn van 30 dagen. In jouw geval heb je geen einddatum contract meer en geldt er enkel een opzegtermijn van 30 dagen. Via de website van Simyo kun je een prepaid optie aanvragen. In de tweede stap geef je aan dat je al klant bent bij Simyo, waarna je automatisch wordt doorgestuurd naar Mijn Simyo om de overstap verder af te ronden. Je krijgt inderdaad bij het overstappen een nieuwe simkaart, het bedrag dat je moet betalen is afhankelijk van de hoeveelheid beltegoed die je kiest. Je huidige belminuten en MB’s worden niet meegenomen naar prepaid. Deze kun je nog gebruiken tot het moment van de overstap. Na de omzetting maak je gebruik van beltegoed en kun je indien gewenst een internetbundel aanschaffen.

@XTF ook jou wil ik bedankten voor je toevoeging! 

Groetjes,

Khadija