Skip to main content
Beantwoord

Meer kosten dan op prepaid stond

• April 29, 2026
  • 5 reacties
  • 27 Bekeken

Op mijn prepaid had ik vandaag even internet aangezet om een tikkie te sturen.  Later kreeg ik een mail dat mijn tegoed op is.  Volgens Mijn Symyo heb ik 23 euro gebruikt. Er stond echter maar iets van 5 tot 10 euro tegoed op. Hoe kan het dat er meer verbruik staat dan het saldo?  Wat gebeurt er nu als ik 10 euro prepaid tegoed aanschaf?

Beste antwoord door Khadija

Hoi ​@wesselt,

Bedankt voor je bericht. Ik snap dat het inderdaad verwarrend kan zijn. Bij Simyo Prepaid kun je namelijk een internetsessie altijd afmaken, ook als je beltegoed tijdens het gebruik opraakt. Daardoor kan je saldo tijdelijk onder de €0,00 komen. Dat is de reden dat je soms meer verbruik ziet dan het tegoed dat je vooraf had.

Als je vervolgens opwaardeert, wordt dat bedrag eerst gebruikt om het negatieve saldo aan te vullen tot €0,00. Wat daarna overblijft, kun je weer gebruiken als normaal beltegoed. In jouw geval lijkt het erop dat je met die €10 weer boven nul bent gekomen, omdat je telefoon weer bereikbaar is en alles normaal werkt.

Fijn dat het inmiddels goed lijkt te gaan! Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten.

Groetjes,
Khadija

5 reacties

• auteur
  • Beginner
  • April 29, 2026

Heb 10 euro opgeladen, dit blijft gewoon staan. Mijn telefoon is ook weer bereikbaar ipv “Only emergency calls”.  Tot nu toe lijkt het goed te gaan!

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • antwoord
  • April 29, 2026

Hoi ​@wesselt,

Bedankt voor je bericht. Ik snap dat het inderdaad verwarrend kan zijn. Bij Simyo Prepaid kun je namelijk een internetsessie altijd afmaken, ook als je beltegoed tijdens het gebruik opraakt. Daardoor kan je saldo tijdelijk onder de €0,00 komen. Dat is de reden dat je soms meer verbruik ziet dan het tegoed dat je vooraf had.

Als je vervolgens opwaardeert, wordt dat bedrag eerst gebruikt om het negatieve saldo aan te vullen tot €0,00. Wat daarna overblijft, kun je weer gebruiken als normaal beltegoed. In jouw geval lijkt het erop dat je met die €10 weer boven nul bent gekomen, omdat je telefoon weer bereikbaar is en alles normaal werkt.

Fijn dat het inmiddels goed lijkt te gaan! Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten.

Groetjes,
Khadija

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • May 2, 2026

Reset Simyo het tegoed niet naar 0 als het ‘negatief’ is geworden? Heb dat elders op het forum volgens mij gelezen.

• auteur
  • Beginner
  • May 2, 2026

Reset Simyo het tegoed niet naar 0 als het ‘negatief’ is geworden? Heb dat elders op het forum volgens mij gelezen.

Bij mij wel. Ik heb er een 10tje bij gezet en heb nu nog 10 tegoed in Mijn Simyo.

Ik had ook niet verwacht dat ik met een prepaid meer kon uitgeven dan er op staat. De medewerkster boven suggereert dat dit niet altijd zo is, en je soms de hoge kosten wel moet vergoeden.

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • May 4, 2026

Hoi ​@XTF,

Bedankt voor je reactie. Bij Simyo wordt het tegoed niet automatisch “op nul gezet” als het negatief is geworden. Een negatief saldo ontstaat meestal door verbruik buiten de bundel of kosten die nog moeten worden verrekend. Dat wordt niet gereset, maar moet worden aangevuld om het saldo weer positief te maken. 

Groetjes,
Khadija