.

Beantwoord

Maandbundel internet mag nu ineens niet meer

  • 1 March 2013
  • 16 reacties
  • 1050 Bekeken

Badge
Al jaren maak ik gebruik van de maandbundel internet. Gisteren verliep mijn bundel, dus ging ik op de nieuwe website om een nieuwe bundel te kopen. Net als op de oude site kan ik kiezen tussen een dag en een maand. Nu kan ik in ieder geval niet voor een maand kiezen, omdat dat niet binnen mijn pakket zou valllen. Moet ik nu telkens los mijn MB's betalen? 
icon

Beste antwoord door Natascha 6 March 2013, 15:53

Bekijk originele reactie

16 reacties

Badge +6
Hoi Llanister,

Welkom op het forum!
Ik zie dat je op 1 maart een internetbundel hebt gekocht via je persoonlijke pagina. Wanneer je mee dan 200MB verbruikt dan wordt eht verbruik van je beltegoed afgetrokken.
Dus Llanister heeft in een paar dagen tijd zijn 200MB verbruikt en wenst nu nogmaals een bundel aan te schaffen?

En zoals gebruikelijk is bij Simyo mag dat niet want je moet dan nog een hele maand wachten!!!

Echt een belachelijke regel van Simyo. Ik snap niet welke marketeer zulke waanzin verzint.
Reputatie 2
Badge +1
Hey solar1366,

Wij proberen duidelijk te communiceren dat deze bundel een maand geldig is. Dit is de hoofdreden dat wij de bundel "maand"bundel noemen.
Hey solar1366,

Wij proberen duidelijk te communiceren dat deze bundel een maand geldig is. Dit is de hoofdreden dat wij de bundel "maand"bundel noemen.


Deze argumentatie ontgaat mij een beetje.

Immers na het verstrijken van de datalimiet moet er per MB afgerekend worden tegen een heel hoog tarief. De databundel is dus niet meer geldig, alleen de klok loopt nog door. Wat heeft dat nog voor een nut? Neem een voorbeeld aan concurrent BEN, die heeft een databundel die daadwerkelijk een maand geldig is, zelfs na het verstrijken van de datalimiet kan je nog steeds genieten van internet op je mobiel. Echter is de snelheid beperkt tot 64kbit. Voor de extra data word je echter niet gefactureerd.

Simyo zou er verstandig aan doen om de klok te laten vervallen bij het einde van de bundel, want wat heeft een klant aan een geldige databundel die verlopen is? Eentje waarbij hij gefactureerd wordt alsof hij geen eens een databundel heeft?

Mij ontgaat in ieder geval de logica van deze 'maandbundel'.
Badge +6
Hoi Solar1366,

Simyo biedt niet aan wat Ben aanbiedt. Daarom zijn Simyo en Ben ook verschillend van elkaar en elkaars concurrenten.
Simyo communiceert duidelijk dat het om een maandbundel gaat. Het tarief voor het gebruik maken van het internet met je prepaid aansluiting is €0.10 per 100 KB dit tarief geldt ook wanneer je bundel op is en je gaat gebruik maken van het internet.
Reputatie 2
Badge +1
Hey solar1366,

Ik zal proberen om het iets concreter te beargumenteren.

In het http://www.simyo.nl/tarieven/prepaid?tag=Prepaid mobiel internet vind je onder de aanvullende informatie de volgende tekst:
Is je volledige bundel verbruikt, dan wordt je verbruik daarna volgens het standaardtarief in rekening gebracht.

Verder wil ik je bedanken voor jouw feedback. Ik heb deze informatie bij onze marketing afdeling neergelegd.
Simyo heeft naar mijn mening een beetje een rare kijk op wat een 'maandbundel' inhoud dan. Feitelijk koop je een bundel van 200MB die maximaal een maand geldig is, indien je deze hoeveelheid heen bent betaal je voor de rest van de maand gewoon hetzelfde tarief als 'pay as you go'.

Effectief gezien is je maandbundel dus gewoon verstreken maar mag je van Simyo niet opnieuw een bundel van 200MB kopen voordat de 30 dagen voorbij zijn. Je kan dit wel omzeilen door een dagbundel te kopen en de dag daarna direct weer een maandbundel te kopen.

Snapt Simyo eigenlijk wel dat het totaal niet logisch is?
Badge +6
Hoi Solar1366,

Een maandbundel is een maand geldig dat is de reden dat Simyo het een maandbundel noemt.
Wanneer een klant binnen een maand 200MB heeft verbruikt kan de klant dag bundels kopen om gebruik te maken van het internet.
Er kan pas weer een maandbundel worden gekocht wanneer de maand voorbij is.
Hoi Natascha,

Klopt, je kan nadat je maandbundel verlopen is wel gewoon een dagbundel aanschaffen. Na deze aanschaf mag je dan vervolgens wel weer een maandbundel aanschaffen. Ik blijf dit erg onlogisch vinden en begrijp ook niet goed wat de achterliggende gedachte is geweest toen dit systeem zo werd ontwikkeld.

Zou het niet gewoon handiger zijn om de klok te resetten zodra de hoeveelheid data in de bundel verlopen is? Dus feitelijk maak je daarmee je maandbundel een bundel die 200MB groot is met een maximale houdbaarheid van 30 dagen. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk en transparant kan?
Reputatie 7
Waarom denk je dat het niet mogelijk is binnen een maand opnieuw een maandbundel aan te schaffen?
Zodra de klant een verkeerde inschatting heeft gemaakt van zijn verwachte verbruik en wil de klant toch doorgaan met het verbruiken van data dan gaat Simyo hieraan verdienen door óf buiten de bundel tarieven in rekening te brengen óf de kosten van een (duurdere) dagbundel in rekening te brengen.

Het moet ergens vandaan komen......:p:cool:


Het moet ergens vandaan komen......:p:cool:


Van mij komt het in ieder geval niet meer :)

Ik ga geen databundels meer kopen en heb het internet uitgezet, maak voortaan wel gebruik van wifi. Als kritische consument kun je tenslotte alleen maar stemmen met je portemonnee want een andere taal spreken de service providers niet.
Reputatie 7
Je hebt helemaal gelijk.

Maar vergeet een ding vooral niet, nee, ik heb geen aandelen, Simyo is hierin niet de enige, maar daarnaast is Simyo mijn inziens wel een van de goedkoopste c.q. minst dure providers!
Ik ben ook vast niet de ideale klant voor Simyo 😃
Reputatie 2
Badge +1
Hey solar1366,

Iedere klant is voor ons ideaal. De kunst is echter dat je een aansluiting kiest die bij je past. Indien je graag gebruik wilt maken van internet op je mobiel en hierbij regelmatig de 200mb per maand overschrijdt is het misschien het overwegen waard om over te stappen naar een abonnement met een internetbundel van 500 mb per maand die je vanaf €10,00 aan kan schaffen.
Reputatie 7
.....een abonnement met een internetbundel van 500 mb per maand die je vanaf €10,00 aan kan schaffen.

😕 Typefoutje?

Bij een jaarabonnement bedragen de kosten voor een maandbundel van 500 MB toch (nog steeds) € 7,50/maand?
Badge +6
😕 Typefoutje?

Bij een jaarabonnement bedragen de kosten voor een maandbundel van 500 MB toch (nog steeds) € 7,50/maand?


Hoi RicoK,

Wat zouden wij als moderator zonder jou moeten. Je bent alert.
Bij een jaar abonnement kost een maandbundel van 500 MB €7,50.

Reageer