Skip to main content
Beste Simyo,

Ik ben een tevreden Simyo prepaid gebruiker. Lage kosten, duidelijke mijnsimyo site en goede app. Maar het systeem van databundels ben ik niet blij mee. Als je bundel op is blijft de data doorlopen voor het hoge tarief zelfs als je prepaid tegoed op is. Zo kan je ineens een hoge rekening krijgen als er iets mis gaat. Het idee van prepaid is toch juist dat je alleen kan gebruiken wat je hebt opgewaardeerd? Je kan toch ook niet meer bellen als je tegoed op is? Ik heb de Simyo app om het gebruik te controleren, en ik krijg sms'jes als de bundel 50% en 90% op is, maar dan kan het al te laat zijn. 50MB is zo weg als je per ongeluk je routeplanner update via 3G.

Ik zou liever zien dat de data stopt als je bundel op is, of in ieder geval als je prepaid tegoed op is, en dat je dan weer een nieuwe bundel kan kopen, ook al is de maand nog niet om. Prepaid wordt veel onder scholieren gebruikt, ouders zitten niet te wachten op onverwachte hoge rekeningen. Ik zet data op het toestel van mijn dochter niet aan, omdat ik bang ben dat het een keer mis gaat. Ik hoop dat hier iets mee gedaan kan worden.

Met vriendelijke groet, Sjors
Hoi Sjors75,



Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Prepaid. Je vraag gaat meer over Prepaid dan over Internet in het algemeen denk ik en zo kunnen andere forumbezoekers met eenzelfde vraag makkelijker hun antwoord vinden.



Toen er een jaar op 8 geleden werd gestart met Simyo, was het enige product nog prepaid bellen. Er is toen bedacht dat het wel eens handig zou kunnen zijn dat je verbinding niet direct verbroken werd als je beltegoed op was. Met 10 cent per minuut is dat dan ook geen probleem, als je beltegoed een paar dubbeltjes onder €0 is waardeer je gewoon op, en klaar was kees.

Later werden er op aanvraag van klanten andere producten toegevoegd zoals internet en weer laten de prepaid internetbundels en zo zijn we waar we nu zijn met Prepaid. Het negatieve beltegoed kan daar alleen niet zomaar tussenuit gehaald worden.



Ook kunnen we al je bundel op is niet het internet voor je uit zetten. Een bundel is een extra geleverde dienst, en internet zit in je aansluiting.

Het grootste probleem wat er nu met internet gecombineerd met het negatieve beltegoed is, is de snelheid waarmee het kan gaat.

Als het eventjes duurt voor je geblokkeerd wordt, kun je er al behoorlijk wat MB's doorheen 'jagen'.



Wanneer je te maken krijgt met een negatief beltegoed zullen we dit per situatie beoordelen.



Heb je dit zo voldoende uitgelegd voor je?

Reageer