Skip to main content
Hallo, ik ben geinteresseerd in een SIM only abonnement en heb nu Simyo prepaid. Waarom zijn de tarieven voor nieuwe klanten zoveel lager dan voor bestaande klanten? Voorbeeld: voor een abonnement van 100 min/sms en 500MB betaal je als nieuwe klant 10 € per maand maar als Simyo prepaid klant 15 € per maand. Weliswaar hoef je in het laatste geval dan niet de eenmalige aansluitkosten te betalen, maar Simyo hoeft ook geen nieuwe SIM kaart te sturen of het nummerbehoud regelen.

Ik begrijp dat Simyo graag nieuwe klanten binnenhaalt maar klantentrouw moet ook beloond worden en het verschil van 50% vind ik erg groot.



Mvg,

Nicol
Begrijp ik je vraag goed en wil je weten waarom er een prijsverschil is tussen Simonly klanten en Prepaid klanten?



Simonly is voordeliger, omdat de provider goedkopere belminuten en/of data kan aanbieden omdat deze van te voren worden ingekocht. Bij Prepaid is dit dus niet het geval. Het is van te voren niet bekend hoeveel de Prepaid klant gaat bellen en/of verbruiken en binnen hoeveel tijd.
Nee ik bedoel iets anders:het gaat om het tariefverschil voor SIM only: wanneer ik overstap van prepaid naar SIM only betaal ik een hoger maandbedrag dan wanneer ik kies voor een nieuw abonnement. 



 
Hallo, ik ben geinteresseerd in een SIM only abonnement en heb nu Simyo prepaid. Waarom zijn de tarieven voor nieuwe klanten zoveel lager dan voor bestaande klanten? Voorbeeld: voor een abonnement van 100 min/sms en 500MB betaal je als nieuwe klant 10 € per maand maar als Simyo prepaid klant 15 € per maand. Weliswaar hoef je in het laatste geval dan niet de eenmalige aansluitkosten te betalen, maar Simyo hoeft ook geen nieuwe SIM kaart te sturen of het nummerbehoud regelen.

Ik begrijp dat Simyo graag nieuwe klanten binnenhaalt maar klantentrouw moet ook beloond worden en het verschil van 50% vind ik erg groot.



Mvg,

Nicol




Nee ik bedoel iets anders:het gaat om het tariefverschil voor SIM only: wanneer ik overstap van prepaid naar SIM only betaal ik een hoger maandbedrag dan wanneer ik kies voor een nieuw abonnement. 



 




Hoi Nicol,



Hmm, er zijn geen tariefverschillen voor nieuwe of al bestaande klanten 😕.



Wat ik vermoed ik is dat je als 'nieuwe klant' hebt gekozen voor een looptijd van een jaar, dan kom je inderdaad op €10 p.m. uit in jouw voorbeeld. Maar wanneer je met hetzelfde abonnement kiest voor maandelijks opzegbaar kom je op €15 p.m. uit, kan dit het verschil verklaren? :)



Hoor het graag van je!



@RicoK bedankt voor het meedenken!

Reageer