Skip to main content
Tot mijn grote frustratie heeft mijn zoon gisteren voor meer dan 80 EUR data verbruikt, en alleen omdat hij van school een whatsapp zou krijgen over het op een bepaalde tijd ophalen van een uitwisselingsstudent. Om die reden had hij even de data aangezet, ervan uitgaande dat hij nooit meer dan zijn tegoed kon opmaken. In een mum van tijd is zijn volledige Prepaid tegoed opgebrand en staat hij ruim 60 EUR in de min.  Voor iemand van 15 zijn dat heel wat vakken om te vullen...

Ik heb net de reakties bekeken op het forum en blijkbaar ben ik zelf schuldig omdat ik de algemene voorwaarden niet heb uitgespeld. Echter, wat is de term PREPAID waard als je daarmee dus geen enkele rem hebt op je uitgaven, en je ACHTERAF alsnog mag betalen. De term Prepaid is dan naar mijn idee misleidend. Ik zou jullie graag oproepen om dit aan te passen - al krijg je maar een waarschuwing als je voor meer dan je tegoed gebruikt. 
Hoi flabberG,



Welkom op het forum :)



Ik kan me voorstellen dat als je je er niet van bewust bent dat je met Simyo prepaid onder €0 kunt komen, dat dit nogal rauw op je dak valt. Het is niet onze bedoeling dat je daarvoor kleine lettertjes in de algemene voorwaarden moet lezen. We proberen daar tijdens het bestellen al over te informeren. Wij houden namelijk echt niet van addertjes onder het gras.

De reden dat het mogelijk is om na de grens van €0 door te verbruiken, is dat je bij Simyo je laatste gesprek of je laatste internetsessie af kunt maken. Ook krijgen wij internetverbruik met een vertraging door van het netwerk. Vooral in het geval van internetverbruik zonder een dag- of maandbundel kan dit, door de hoge tarieven daarvoor, hard gaan.

Ik raad dus ook sowieso aan om de optie Internet op je Mobiel alleen aan te zetten in combinatie met een internetbundel. Al is het maar een dagbundel van €1.



We proberen zeker te waarschuwen. Onder andere met een waarschuwingsbericht bij €2 beltegoed, en een bericht bij 5MB internetverbruik zonder bundel. Dan heb je de kans om de optie Internet op je Mobiel uit te schakelen op Mijn Simyo of een bundel aan te zetten. Bij jouw zoon is er echter in 1 keer een groot pakket aan internetverbruik doorgekomen, waardoor de waarschuwingsberichtjes jullie waarschijnlijk te laat hebben bereikt.

Dat vinden we heel vervelend. Ook dat jullie je er niet bewust van waren, dat onder €0 komen, mogelijk was.

Daarom hebben we eenmalig het beltegoed aangevuld tot €0. Dan hoeven er toch iets minder vakken gevuld. :)



De mogelijkheid om onder €0 te komen met je beltegoed kunnen we helaas niet aanpassen. Als je op zoek bent naar een Prepaid aansluiting met een duidelijke grens, dan kunnen we die bij Simyo helaas niet aanbieden.

Maar als je de optie Internet op je Mobiel niet aan zet zonder internetbundel, dan loop je niet het gevaar dat dit weer gebeurt.



Heb ik jullie frustratie een beetje kunnen wegnemen?



Groetjes,

Charlene
Hoi Charlene,



Bedankt voor je reaktie en de coulance! Dat scheelt inderdaad veel vakken! :D 

Ik ga ook de optie van dag of maandbudnel bekijken.

Stel nu echter dat je een dagbundel neemt, hoe gaat het dan als je over de limiet heen gaat? 



Thx! 

Flabbergasted
Hoi Charlene,



Bedankt voor je reaktie en de coulance! Dat scheelt inderdaad veel vakken! :D 

Ik ga ook de optie van dag of maandbudnel bekijken.

Stel nu echter dat je een dagbundel neemt, hoe gaat het dan als je over de limiet heen gaat? 



Thx! 

Flabbergasted




Hi flabberG,



Bij onze prepaid databundels werkt het net zoals bij de abonnementen. Wanneer de bundel op is verbruik je tegen het buitenbundel tarief de MB's. Als de bundelperiode dan voorbij is kun je een nieuwe bundel nemen.



Als er dan per ongeluk weer eens 60, 70 of 80 MB verbruik wordt, is dat niet genoeg 😞
Grappig hoe bij de klanten die klagen elke keer het negatieve beltegoed uit coulance wordt kwijtgescholden... Hoeveel klagen er niet, vraag ik me dan af en hoeveel innen jullie hierop. Ik vind het een vals soort vriendelijkheid dat de klant bij Simyo 'het gesprek mag afmaken'. Ik denk dat 99 procent van de mensen die prepaid kiest, graag zich gewoon aan de limiet van de prepaid wil houden.
Vergeet niet dat het kwijtschelden van het negatieve beltegoed eenmalig is. Gebeurt het daarna nog eens, dan is de rekening voor de klant, een soort leergeld dus... Ik ben zelf van mening dat als je een beetje regelmatig van het internet gebruik wilt maken, prepaid niet zo'n goede keus is. 
Grappig hoe bij de klanten die klagen elke keer het negatieve beltegoed uit coulance wordt kwijtgescholden... Hoeveel klagen er niet, vraag ik me dan af en hoeveel innen jullie hierop. Ik vind het een vals soort vriendelijkheid dat de klant bij Simyo 'het gesprek mag afmaken'. Ik denk dat 99 procent van de mensen die prepaid kiest, graag zich gewoon aan de limiet van de prepaid wil houden.



Hoi Animalplace,



Scotsman geeft goed antwoord op je vraag, maar ik wil graag nog wat toevoegen. Voordat er überhaupt verbruik is, geven wij meerdere malen en ook heel duidelijk aan dat 'internet op je mobiel' aan staat als je een prepaid startpakket bestelt. We zijn daar heel open en eerlijk over. Mocht het een keer voorkomen dat een klant daar overheen leest en in de kosten loopt, dan geven we dit aan en zorgen voor de eenmalige coulance.



Je ziet het minder vaak, maar er zijn ook een heleboel klanten die het juist heel fijn vinden dat ze hun gesprek kunnen afmaken. Pas als je heel veel data in 1 keer verbruik, kun je zo erg in de min komen te staan.



Als je veel data verbruikt, dan is sim only waarschijnlijk een betere optie. Dat geeft Scotsman heel terecht aan.



@Scotsman, dankjewel voor je uitleg 🙂
Volgens mij had ik geen vraag die uitleg behoefte, maar een opmerking. Gesprek afmaken is ook wat anders dan internetten lijkt mij. Naar mijn idee hoort boven je tegoed uitkwekken en zo extra kosten krijgen omdat je je gesprek mag afmaken niet bij prepaid, maar we zullen zien...
Hoi Animalpalace,



Bij Simyo prepaid is dit dus wel een kenmerk. Dat gaat ook niet veranderen in de toekomst. Daarom proberen we goed te informeren daarover, want ik snap dat dat niet voor iedereen is. Gelukkig zijn er veel providers die veel verschillende vormen van Prepaid aanbieden. Zo kan iedereen iets naar zijn gading vinden.



Groetjes,

Charlene

Reageer