Skip to main content
Tot mijn verbazing zie ik vandaag (27 juli 2014) dat Simyo nog steeds 10 cent per 100KB buiten de internetbundel rekent. Ik dacht dat "Europa" de providers de verplichting had opgelegd dat mobiel internet niet meer dan 20 cent per 1000KB ofwel 1MB mag kosten (zie: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telefonie/regels-voor-kosten-mobiele-telefoon). Simyo is dan dus 5x te duur. Is hier sprake van een vergissing of negeert Simyo hier de Europese regels? Of zit er een addertje onder het gras dat deze regel alleen geldt voor roaming, zodat voor binnenlands verkeer nog deze hoge kosten gerekend kunnen worden zonder dat Europa piept?

Graag opheldering.
Voor binnenlands verkeer gelden de EU regels niet, vandaar dat elke provider zelf zijn binnenlandse tarieven helemaal naar eigen goeddunken kan vaststellen.
Hoi Rwn,



Het klopt wat Scotsman aangeeft, en dat wordt ook in de eerste alinea gemeld in de link die je gebruikt.

Er gelden geen maximumpijzen als u binnen Nederland belt, sms't of internet met een mobiele telefoon.


Het tarief dat je aanhaalt geldt overigens voor prepaid, voor abonnementen geldt een buiten bundel tarief van €0,15



Wat er bedoeld wordt met de maximale €0,20 per MB excl. BTW is het tarief voor internetten binnen de EU, en daar houden we ons ook netjes aan, natuurlijk.



Van addertjes is dus gelukkig helemaal geen sprake 🙂

Reageer