Ik had tot voor kort 2 telefoonabonnementen van voorheen Lowcall. Simyo heeft die helaas per 1 april omgezet in Simyo prepaid nadat dit ruim tevoren was aangekondigd. De enige instructie die ik erbij kreeg was: zet even je telefoons uit en aan en klaar. De volgende dag kwam de aap uit de mouw: ik kreeg 2 mailtjes dat ik internetdata had verbruikt zonder bundel. Ik heb echter nooit een data-abonnement gehad en daar ook nooit om gevraagd. Na het checken van mijn instellingen blijkt dat Simyo op eigen houtje de instelling dataverbruik via mijn simkaartjes heeft aangezet! Daar had ik dus niet om gevraagd en Simyo heeft ook op geen enkele manier aangegeven dat ze bij de omzetting dataverbruik zouden aanzetten. Ik vind dit een heel achterbakse handelwijze. Inmiddels heb ik op mijn beide telefoons dataverbruik via de simkaartjes uitgeschakeld, want ik wil alleen via mijn vaste internetabonnement / wifi internetten en mailen.
Mijn vraag: waarom zet Simyo dataverbruik op eigen houtje aan terwijl ik nooit een data-abonnement heb gehad en daar ook nooit om heb gevraagd en dus ook gen overeenkomst daarvoor heb met Simyo? En waarom heeft Simyo op geen enkele manier gecommuniceerd dat data op "aan" zou worden gezet; dat was toch een kleine moeite geweest? En wie draait op voor de kosten van dit ongevraagde/ongewenste dataverbruik? Ik ben dat in elk geval niet van plan want ik heb er niet om gevraagd en ook geen toestemming voor gegeven.