.

Beantwoord

Kosten door omzetten Lowcall naar Prepaid. Hoe kan dit?


Badge
Ik had tot voor kort 2 telefoonabonnementen van voorheen Lowcall. Simyo heeft die helaas per 1 april omgezet in Simyo prepaid nadat dit ruim tevoren was aangekondigd. De enige instructie die ik erbij kreeg was: zet even je telefoons uit en aan en klaar. De volgende dag kwam de aap uit de mouw: ik kreeg 2 mailtjes dat ik internetdata had verbruikt zonder bundel. Ik heb echter nooit een data-abonnement gehad en daar ook nooit om gevraagd. Na het checken van mijn instellingen blijkt dat Simyo op eigen houtje de instelling dataverbruik via mijn simkaartjes heeft aangezet! Daar had ik dus niet om gevraagd en Simyo heeft ook op geen enkele manier aangegeven dat ze bij de omzetting dataverbruik zouden aanzetten. Ik vind dit een heel achterbakse handelwijze. Inmiddels heb ik op mijn beide telefoons dataverbruik via de simkaartjes uitgeschakeld, want ik wil alleen via mijn vaste internetabonnement / wifi internetten en mailen.

Mijn vraag: waarom zet Simyo dataverbruik op eigen houtje aan terwijl ik nooit een data-abonnement heb gehad en daar ook nooit om heb gevraagd en dus ook gen overeenkomst daarvoor heb met Simyo? En waarom heeft Simyo op geen enkele manier gecommuniceerd dat data op "aan" zou worden gezet; dat was toch een kleine moeite geweest? En wie draait op voor de kosten van dit ongevraagde/ongewenste dataverbruik? Ik ben dat in elk geval niet van plan want ik heb er niet om gevraagd en ook geen toestemming voor gegeven.
icon

Beste antwoord door Angela 4 April 2016, 13:05

Bekijk originele reactie

23 reacties

Hier dus precies hetzelfde..., ben benieuwd naar het antwoord wat Simyo geeft
Is het mogelijk de tekst uit de mail hier te plaatsen zonder de persoonlijke gegevens zichtbaar uiteraard ? 🙂
Badge
Bij mij hetzelfde verhaal en ben er alles behalve blij mee. Ik heb hier ook niet om gevraagd.
Simyo, wie betaalt de kosten die er zijn gemaakt door jullie toedoen?
Een hele foute keus om lowcall om te zetten in prepaid.:@
Is het mogelijk de tekst uit de mail hier te plaatsen zonder de persoonlijke gegevens zichtbaar uiteraard ? :)
Beste *******
Voor nummer *********** heb je internet verbruikt zonder internetbundel. Je betaalt nu 15 cent per MB.
Tip: Activeer een internetbundel op Mijn Simyo om je kosten laag te houden.

Met vriendelijke groet,

Het Simyo team

Op
Dank je maar ik bedoelde de mail over de omzetting van Lowcall naar Prepaid.. Had het iets duidelijker moeten vragen..
Dank je maar ik bedoelde de mail over de omzetting van Lowcall naar Prepaid.. Had het iets duidelijker moeten vragen..




Lowcall wordt Simyo Prepaid
Simyo.nl




Beste R.,

We hebben belangrijk nieuws voor je: op 1 april verandert je Lowcall aansluiting in Simyo Prepaid. De meeste dingen blijven hetzelfde en sommige dingen worden anders. Zoals de tarieven en je belplafond. We praten je graag even bij.

Wat blijft hetzelfde?
Je telefoonnummer, je simkaart en je wachtwoord voor Mijn Simyo blijven hetzelfde. Je hoeft hier zelf niets voor te doen.
Ook kun je nog steeds 100 minuten gratis bellen met Simyo bellers.
Wat wordt anders?
De tarieven veranderen: bellen gaat van 14 cent naar 10 cent. Sms’en gaat van 7 cent naar 10 cent. Bekijk alle tarieven hier.
Je hebt geen factuur meer, maar beltegoed en dat is onbeperkt geldig. Natuurlijk kun je nog steeds gemakkelijk je verbruik inzien op Mijn Simyo. We sturen je alleen niet meer iedere maand een factuur.
Je kunt vanaf nu gebruikmaken van internetbundels. Log in op Mijn Simyo en kies de bundel die bij je past.
Waar moet je rekening mee houden?
Het belplafond wordt vervangen door beltegoed. Dit werkt bijna hetzelfde, omdat beltegoed je ook beschermt tegen onverwachte extra kosten. Als je beltegoed op is, dan kun je niet meer bellen of sms’en. Net als bij Lowcall kun je door tegoed toe te voegen weer bellen en sms’en.
Je beltegoed is onbeperkt houdbaar zolang je simkaart actief is. Zonder actieve simkaart vervallen je nummer en beltegoed. Je houdt je simkaart actief door één keer in de zes maanden je nummer te gebruiken. We waarschuwen je hierover, als je vijfenhalve maand geen gebruik hebt gemaakt van je simkaart.
€ 2,50 beltegoed cadeau
Je krijgt van ons € 2,50 beltegoed cadeau, zodra we je nummer hebben overgezet. Heb je nu een tegoed op je Lowcall aansluiting? Dan zetten we dat natuurlijk ook om in beltegoed.

Wil je meer weten? Hier kun je alles nog eens nalezen.

We hopen dat we je voldoende hebben geïnformeerd. Als je vragen hebt staan we natuurlijk voor je klaar!


Met vriendelijke groet,

Het Simyo team

Heb je nog vragen? Kijk dan op onze servicepagina of stel je vraag aan andere klanten of medewerkers op het Simyo Forum.


baas in eigen bundel



Wat vind je van deze e-mail?
Je kan het ons laten weten met een positieve of negatieve reactie.
Online versie - Simyo.nl

Ik wil geen e-mail meer ontvangen.
Kan jullie geen ongelijk geven. Er staat weliswaar dat je gebruik kunt maken van internet bundels maar niet dat de internet optie standaard aan staat.

Ik heb onlangs een prepaid aansluiting genomen naast mijn abonnement en in die mail staat het wel.


Met je Simyo simkaart kun je direct gebruik maken van 'Internet op je Mobiel', ook als je geen internetbundel hebt gekozen. Kies daarom voor een dag- of maandbundel om voordelig te internetten. Via 'Mijn Instellingen & Simkaart' op Mijn Simyo kun je de optie 'Internet op je Mobiel' altijd uitzetten.


Dat het niet in jullie mail staat is geen bewuste actie van Simyo, daar durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.

Ik zou dus rustig afwachten op de reactie vanuit hun maar nu is het weekend dus verwacht niet vandaag of morgen een antwoord 🙂
Raytje,
Bedankt voor jouw snelle reactie!
Dat het geen bewuste keuze van Simyo was, daar ga ik vanuit, een vervelende gebeurtenis van/voor beide kanten.
We zullen wachten op een reactie van de kant van Simyo.
Was altijd erg tevreden met Low Call / Simyo en hopelijk blijft dat in de toekomst ook zo.
Badge
Dit verhaal is ook bij mij van toepassing, terwijl ik mijn internetbundel al uit had staan voordat Low Call
Simyo over is gegaan naar Prepaid. Het was wel zo netjes van Simyo geweest als ze alle instellingen PRECIES zo over hadden genomen of het anders goed hadden vemeld in de mail. En wie draait er idd op voor de gemaakte kosten????
Badge
Bij mij hetzelfde verhaal en ben er alles behalve blij mee. Ik heb hier ook niet om gevraagd.
Simyo, wie betaalt de kosten die er zijn gemaakt door jullie toedoen?
Een hele foute keus om lowcall om te zetten in prepaid.:
@
Helemaal mee eens dat het een foute keus is om lowcall om te zetten in simyo prepaid! Nog veel fouter vind ik het om de boel te belazeren door stiekem dataverbruik aan te zetten bij mensen die nooit een contract voor data hebben afgesloten en al helemaal door dit te doen zonder hierover ook maar iets te melden, maar er wel meteen kosten voor te berekenen. De mededeling dat je internetbundels kunt nemen hoeft een gebruiker die nooit via Lowcall/Simyo data verbruikt niet op het idee te brengen de instellingen te controleren. Simyo heeft simpelweg niet het recht dit soort instellingen op eigen houtje en zonder duidelijke mededeling door te voeren. Ze moeten dus de ten onrechte berekende datakosten gewoon vergoeden (en anders is het wat mij betreft einde Simyo). Het gaat weliswaar maar om een klein bedrag, maar het is voor mij echt een principekwestie dat mij stiekem iets wordt opgedrongen waar ik niet om heb gevraagd en wat ik ook helemaal niet wil hebben. Mijn vertrouwen in Simyo is er door deze werkwijze in elk geval niet beter op geworden.....
Bij mij hetzelfde verhaal en ben er alles behalve blij mee. Ik heb hier ook niet om gevraagd.
Simyo, wie betaalt de kosten die er zijn gemaakt door jullie toedoen?
Een hele foute keus om lowcall om te zetten in prepaid.:
@
Helemaal mee eens dat het een foute keus is om lowcall om te zetten in simyo prepaid en nog veel fouter om de boel te belazeren door dataverbruik aan te zetten bij mensen die nooit een contract voor data hebben afgesloten en al helemaal door dit te doen zonder hierover ook maar iets te melden. De mededeling dat je internetbundels kunt nemen hoeft een gebruiker die nooit via Lowcall/Simyo data verbruikt niet op het idee te brengen de instellingen te controleren. Simyo heeft simpelweg niet het recht dit op eigen houtje en zonder duidelijke mededeling te doen. Ze moeten dus de ten onrechte berekende datakosten gewoon vergoeden (en anders is het wat mij betreft einde Simyo). Mijn vertrouwen in Simyo is er in elk geval niet beter op geworden.....


Als Simyo een fout heeft gemaakt zullen zij dit echt wel rechtzetten. Zoals ik al eerder schreef, zij zullen dit niet bewust gedaan hebben want daar heeft niemand baat bij.

Uitingen zoals de boel belazeren zijn dan ook nogal onnodig vind ik.
Heb net op de App gekeken bij het verbruik,
zie dat het internet verbruik niet is berekend,
maar het volgende doet zich nu voor:
Wij hebben 2 simkaartjes en ik zie dat er op het ene kaartje meer BTG door Simyo is gezet dan op het andere...
Ra ra, hoe kan dit?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Voor degene die voor het eerst reageren, welkom op het Simyo Forum.

Ik begrijp jullie verwarring en vooral jullie verbazing in dit geval. Allereerst wil ik jullie op het hart drukken dat wij deze optie uiteraard niet bewust hebben aangezet bij alle klanten die van LowCall overgezet zijn naar Prepaid. Dit zouden wij nooit doen! Op het moment dat deze optie standaard aan zou gaan, hadden wij dit uiteraard gemeld in de e-mail die je heb gekregen.

Helaas is het bij het omzetten bij enkele klanten het geval dat de internetoptie aangezet is zonder dat dit de bedoeling was. Gelukkig hebben de meeste van jullie de optie direct uitgezet via Mijn Simyo waardoor de kosten beperkt zijn gebleven. De kosten die gemaakt zijn, heb ik weer toegevoegd aan jullie beltegoed. Gelukkig ging het om hele kleine bedragen.

@Ger1253, voor jou heb ik €0,10 toegevoegd aan je beltegoed. De optie heb je zelf al uitgezet.

@bel-bel, in jouw geval was er zo weinig data verbruikt dat er geen kosten berekend zijn. De optie is al uitgezet voor je. Het verschil in toegevoegd beltegoed kan te maken hebben met het tegoed wat je nog had staan op je LowCall aansluiting. Als dit verschillend was, is er dus ook een verschillend saldo toegevoegd.

@Lenteklokje, voor jou heb ik €0,01 aan onterechte internetkosten vergoed. De optie stond nog niet uit. Dit heb ik nu gelijk voor je in orde gemaakt.

@Pat123, voor jou heb ik ook €0,01 aan onterechte internetkosten vergoed. De optie heb je zelf netjes uitgezet.

Laten jullie het weten als er nog vragen zijn? Ik hoop dat het zo naar wens is opgelost en dat jullie toch weer blij zijn met Simyo als provider.

@Raytje, heel erg bedankt voor je hulp in dit topic en je oneindige vertrouwen in ons :D

Groetjes,
Angela
Angela, bedankt voor jouw antwoord en goede uitleg!
Nog 1 dingetje:
--- @bel-bel, Het verschil in toegevoegd beltegoed kan te maken hebben met het tegoed wat je nog had staan op je LowCall aansluiting. Als dit verschillend was, is er dus ook een verschillend saldo toegevoegd...:

Lowcall klanten betalen/betaalden hun verbruik achteraf, voorbeeld: in de maand februari krijgen wij een factuur van wat je in de maand januari had verbruikt, dit werd dan keurig automatisch in de maand februari van de betaalrekening gehaald,
Lowcall gebruikers hebben/hadden geen beltegoed, er werd/word achteraf betaald...

--- Wij krijgen waarschijnlijk in de maand april nog een factuur over wat wij in de maand maart hebben verbruikt?!
Badge
Dag Angela,
Ik heb gezien dat het is bijgeschreven. Dank daarvoor.
Heb ik alleen nog een andere vraag. Andere familie leden van mij (en waaronder ikzelf) hadden een limiet ingesteld van 10 euro waar we niet overheen konden komen. Het bedrag wat je verbruikt had werd dan van je bankrekening afgeschreven. Wat een heel fijn systeem was.
Nu wil het zo zijn dat ik de 2,50 euro migrationbonus heb gekregen (en mijn andere familieleden ook) Maar zij hebben nu met die omzetting ook nog extra beltegoed gekregen(en zelfs het dubbele van hun limiet) zonder zelf iets overgemaakt te hebben. Mijn vermoeden is dat er gedacht is dat die 10 euro belLIMIET een bedrag is geweest wat al gestort was. Hier is niet een lijn in getrokken. Kunnen jullie deze grote verschillen verklaren?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bel-bel,

Graag gedaan! Daar ben ik voor 🙂

Dat is inderdaad de manier waarop LowCall werkte maar het was zeker mogelijk om een tegoed op te bouwen. Je kunt namelijk een bedrag storten op je LowCall aansluiting waarvoor je kan bellen. Mocht je dat ooit gedaan hebben en heb je hier nog wat van over op het moment van overzetten? Dat zetten we om in beltegoed.

Maakt dit mijn uitleg duidelijker? :)

Groetjes,
Angela
Badge
Angela, als het bovengenoemde antwoord voor bel-bel ook voor mijn vraag bedoeld is dan, nee ik snap het niet. Mijn familieleden en ik hebben nooit een bedrag gestort. Het gaat bij mijn 3 familieleden om bedragen van rond de € 9,- /
€ 15,-/ € 19,-. Ik kan bij 1 persoon van het familielid niet zien dat er ook door jullie een BTG is bijgeschreven. Alleen de migrationbonus van €2,50.
Angela,
Ik had bij Lowcall voor alle twee simkaartjes een bellimiet ingesteld van €50,- zodat we 'wat er ook gebeurt' allebei altijd konden bellen, dit hebben we nooit als extra gestort.
Elke maand werden de kosten van het verbruik keurig van de betaalrekening gehaald, dit tot volle tevredenheid!
Dus waar de verschillen van het extra BTG vandaan komt?,
Zie dat er ook mensen zijn die veel meer krijgen...
Badge
Ik hoor nu om me heen dat iedereen is teruggezet naar € 2,50. Het was wel zo netjes van simyo geweest om de mensen hierover te berichten!! Hoop nu dat we niet meer voor verrassingen komen te staan.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pat123, sorry! Ik zie dat mijn reactie net 1 minuut later geplaatst is dan jouw nieuwe vraag. Toen ik dit topic opende en mijn reactie plaatste, was jouw reactie nog niet te zien. Mijn excuses dat ik hierdoor nog geen antwoord op je vraag heb gegeven.

Voor jou en Bel-bel geldt onderstaand antwoord.

Omdat ik meerdere reacties hierover ben tegengekomen, zijn we intern op onderzoek uitgegaan. Bij sommige klanten kwam het voor dat het bedrag van hun laatste Lowcallfactuur, per ongeluk als beltegoed werd bijgeschreven op hun nieuwe Prepaid aansluiting. Niet heel netjes, waarvoor mijn excuses! In sommige gevallen werd het zelfs dubbel doorgevoerd.

Gisteren hebben wij hier een correctie op uitgevoerd aan het einde van de dag. Hierdoor is dit tegoed nu weer verdwenen. Ik durf niet te zeggen waarom dit niet gecommuniceerd is en zal dit meenemen als leer- en verbeterpunt voor onze service.

Ik hoop dat dit het duidelijker maakt voor jullie! Sorry voor de stroeve start 😞 Zijn er nog vragen?

Groetjes,
Angela
Angela,

Alles is nu duidelijk en prima opgelost en daar had ik ook echt alle vertrouwen in.
Dank voor de goede- én snelle klantenservice!
Met het Lowcall tijdperk waren wij erg tevreden (automatisch betalen achteraf),
maar we gaan nu met frisse moed het Prepaid tijdperk tegemoet.

Groetjes.
Badge
Angela,

Ik sluit mij helemaal bij Bel-bel aan.
Bedankt.
Reputatie 7
Badge +10
Bedankt voor de complimenten! Ondanks de wat stroeve start, ben ik er van overtuigd dat jullie ook blij gaan zijn met jullie Simyo Prepaid aansluiting. Als er in de toekomst vragen zijn, dan kunnen jullie bij ons terecht :)

Groetjes,
Angela

Reageer