Skip to main content
Ik kopp een nieuwe simyo start pakket van 5,00 met een 2,50 extra beltegoed totaal 7,50 ik kijk op mijn account en wat zie ik bij noig geen 1 minuut gebelt te hebben is mijn beltegoed 7,48 hoe kan dit in godsnaam het gaat mij niet om de 0,,02 euro cent maar als dit bij iedereen zo gebeurd dan is het belazerij. zo kan je wel 2,50 kado doen.
Ik ben bang dat ik je vraag niet helemaal begrijp. Je hebt nog geen minuut gebeld en dat kost je 0,02 eurocent?



Op de aanbiedingspagina van Simyo staat het volgende:



Eén duidelijk tarief



    Bellen, SMS'en én internet voor een vast tarief van € 0,10

    Betaal per seconde met een minimum van 1 minuut

    Géén starttarief




Hier nog even de gehele pagina:



https://campaign.simyo.nl/campaigns/prepaid/?gclid=Cj0KEQiA4OqnBRDAj9aazvPji9ABEiQANq28oELd4EviN066FzLE2bxgkQH6w97P-O0LrpFh6GdbNY0aAhQY8P8HAQ
Volgens mij lijkt het er op dat er een beetje mobiel data verbruikt is.

Staat/stond mobiele netwerken aan? Op Mijn simyo internet aan? Dat zou een verkaring kunnen zijn bij het actief worden van de sim na plaatsing.

Denk aan bijvoorbeeld synchronisatie van mail of whatsapp, een beetje bijwerken van besturingssysteem/apps.

Er wordt gerekend bij data per kb.

Er zijn verschillende telefoons met gegevensverbruik.

Heeft die van jou dat ook, daar zou je mogelijk iets kunnen vinden.
Hoi streepje, welkom bij Simyo en welkom op het Simyo forum :o



Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Prepaid. Zo blijft het forum voor iedereen overzichtelijk.



Slim dat je alles zo goed bijhoudt. Op deze manier heb je altijd inzicht in je verbruik.



Ik zie dat er op 5 maart internet gebruik is geweest van 116 kb voor 2 cent. Wat Friesian vermoed is dus waar. Je kunt deze verbruiksgegevens ook bekijken op Mijn Simyo onder het tabblad Verbruik > Mijn verbruik > knop Toon verbruik.



Je optie ‘Internet op je mobiel’ staat aan. Hierdoor kan je telefoon internetverbinding maken.

Zoals Friesian vertelt kan je telefoon je e-mail of Whatsapp synchroniseren. Ook andere dingen kunnen worden bijgewerkt. Hier vind je meer informatie over mobiel internet.



Als je niet wilt dat je telefoon internetverbinding kan maken, dan raad ik je aan de optie ‘Internet op je mobiel’ uit te zetten op Mijn Simyo. Deze optie kun je uitzetten onder het tabblad Mijn instellingen en simkaart.



Is je vraag zo beantwoord?



@koorelle en Friesian; bedankt voor jullie hulp 🙂

Reageer