.

Beantwoord

Klacht over internet en prepaid


Goedemorgen 

Ik heb een klacht/vraag over het internet.
Mijn zoontje mag in huis met zijn mobiel via wifi in de playstore apps downloaden 

Echter doordat ons modem in huis kapot gegaan was en vervangen was (wat niet bekend was bij mijn zoontje)
is de wifi niet goed ingesteld geweest en heeft hij wel gedownload 

Toen ik daar achterkwam ben ik erg boos geworden en heb het downloaden onderbroken nu kreeg ik vanmorgen melding dat zijn beltegoed laag stond 
en dat had ik wel verwacht maar toen ik ging kijken schrok ik toch wel heel erg wat ik zag vind ik eigenlijk schandalig.

Mijn zoontje had nog rond de 10€ beltegoed en staat nu -8,30 in de min.

Hoe is het mogelijk dat je met downloaden de min in getrokken word en dat je internet niet gewoon stopt op het moment dat je bel tegoed op is 

Op jullie site kan ik enkel vinden dat je een gesprek kan afmaken en dat je daarom in de - kan komen en dit geef ik alleen maar een grote pluim want zo kan hij toch bellen mocht er echt iets aan de hand zijn maar de - in met internet vind ik echt schandalig 

Ik heb voor prepaid gekozen zodat we niet voor hoge kosten komen te staan en nu heeft 1 spelletje (wat hij nog niet eens heeft omdat ik het downloaden afgebroken heb) heb +- 18,30€ gekost 

Ik vind het van de zotte en heb het internet nu uitgezet  maar dit houd in dat ik hem ook geen whatsapp bericht kan sturen als hij naar buiten gaat en heb het idee dat ik in de omgekeerde wereld beland ben

Daarom zie uw reactie dan ook graag tegemoet 

Mvg Natasja
icon

Beste antwoord door Esma 10 April 2013, 13:22

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Lees dit eens door: https://forum.simyo.nl/opwaarderen-66/hoeveel-maximaal-rood-komen-staan-prepaid-3727/
Lees dit eens door: https://forum.simyo.nl/opwaarderen-66/hoeveel-maximaal-rood-komen-staan-prepaid-3727/

Dank je wel voor de link 
Ik heb het gelezen maar buiten dat ik blij ben dat mijn kosten in het niet vallen bij dit voorbeeld kan ik er niet uit halen wat u ermee bedoeld dat ik dit moet lezen ;oO

Mvg Natasja
Reputatie 3
Badge +9
Dat er dus geen direct limiet is....en blijkbaar wel in de min kan komen ! helaas!!!!
Badge +1
Hoi Pantertje,

Welkom op het forum!

Het verbruik wordt met een vertraging verwerkt, waardoor het mogelijk is in een negatief belsaldo terecht te komen.
Hoi Pantertje,

Welkom op het forum!

Het verbruik wordt met een vertraging verwerkt, waardoor het mogelijk is in een negatief belsaldo terecht te komen.


Als dit serieus uw reactie is op een klacht die hier neergezet word op het forum dan moet u zich werkelijk diep schamen als KLANTENSERVICE

Hier kan ik werkelijk helemaal niets mee behalve dan dat mij meteen duidelijk is hoe hoog u uw klanten in het vaandel heeft staan 

Dit is echt te triest voor woorden 
Reputatie 3
Badge +9
Zorg voor een App die het verbruik bijhoudt. Dit doe ik zelf ook.
Reputatie 5
Badge +10
Als dit serieus uw reactie is op een klacht die hier neergezet word op het forum dan moet u zich werkelijk diep schamen als KLANTENSERVICE

Hier kan ik werkelijk helemaal niets mee behalve dan dat mij meteen duidelijk is hoe hoog u uw klanten in het vaandel heeft staan 

Dit is echt te triest voor woorden 


Hoi Pantertje,

Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is en zo'n reactie kan natuurlijk ook een beetje kort door de bocht over komen. Het is echter wel de oorzaak van de situatie. Je kunt bijvoorbeeld ook een internetmaandbundel of een dagbundel nemen. Internetten volgens het pay as you go tarief kan namelijk tot best hoge kosten leiden.

Groetjes,

Alex
Als dit serieus uw reactie is op een klacht die hier neergezet word op het forum dan moet u zich werkelijk diep schamen als KLANTENSERVICE

Hier kan ik werkelijk helemaal niets mee behalve dan dat mij meteen duidelijk is hoe hoog u uw klanten in het vaandel heeft staan 

Dit is echt te triest voor woorden 


Hoi Pantertje,

Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is en zo'n reactie kan natuurlijk ook een beetje kort door de bocht over komen. Het is echter wel de oorzaak van de situatie. Je kunt bijvoorbeeld ook een internetmaandbundel of een dagbundel nemen. Internetten volgens het pay as you go tarief kan namelijk tot best hoge kosten leiden.

Groetjes,

Alex


Daar gaat het toch niet om 
Het gaat om het feit dat jullie standaard internet aan hebben staan op een prepaid kaartje 
waardoor jullie er van uit gaan dat mensen een fout maken 

Ik weet ook wel dat mijn zoontje zelf de kosten gemaakt heeft maar ik kies voor prepaid om te voorkomen dat hij dit op zijn bord krijg en nu gebeurd het als nog 

Ik heb op het forum al gelezen dat ik HELAAS niet de enige ben en dat ik met mijn 8€ in de min in mijn handjes mag knijpen omdat die mensen voor nog veel meer geld de dupen zijn geworden door jullie beleid 
Beste Pantertje,

Ik sluit me helemaal bij jou aan!
Ik heb nu net precies hetzelfde aan de hand.
Sinds zondag heb ik een android toestel zodat ik via mijn WIFI kan whatsappen met mijn dochter. Verder gebruik ik geen internet. Gisterochtend kreeg ik een melding dat mijn prepaid onder de euro was gekomen terwijl ik hem net 2 1/2 week geleden met €30 had opgewaardeerd. Ik belde meteen met de klantenservice en toen bleek dat de instellingen op mijn toestel nog niet goed stonden. Wist ik veel.... ik heb nog nooit zo'n toestel gehad. Ik heb meteen mijn saldo met €20 aangevuld.....
Vanmorgen schrok ik, want nu stond ik met €16 in de min! (het internet was bij gewerkt tot en met woensdag...). Omdat ik pas vrijdag er achter kwam dat het internet over mijn beltegoed ging kan ik dus nog het verbruik van donderdag er bij verwachten.... Het wordt een duur grapje.
Eerder in het forum geeft iemand aan dat je dan een app met verbruik kan gebruiken, maar ik ben helemaal niet van plan om internet buiten de deur te gebruiken.
Het argument van Simyo vind ik heel erg flauw (dat er een vertraging op zit). Je kan mij niet vertellen dat het niet mogelijk is om iemand direct een waarschuwing te sturen als het MB verbruik in één klap heel erg stijgt.... Dan moet er toch wat aan de hand zijn? Bij jou een verkeerd ingestelde WIFI, bij mij een toestel met verkeerde instellingen....

Het zou pas echt service van Symio zijn als je gewoon meteen gewaarschuwd wordt zodat deze ellende eerder voorkomen had kunnen worden. Of dat het internet vanzelf stopt als het beltegoed €0 is, dan heb je ook een waarschuwing!
Nogmaals is het mijn fout dat de instellingen niet goed stonden, maar wist ik veel. Ik heb nog nooit zo'n toestel gehad.

Mijn beeld van Symio is de afgelopen 24 uur dan ook heel erg veranderd. Ik heb nl zelf het gevoel dat dit de manier is waarop ze (makkelijk) geld verdienen ten koste van de klant....

Misschien iets voor Radar ofzo.....

Succes er mee,
Miranda
Wat een reactie!
Dit is geen klantenservice!

Miranda
Reputatie 5
Badge +10
Daar gaat het toch niet om
Het gaat om het feit dat jullie standaard internet aan hebben staan op een prepaid kaartje
waardoor jullie er van uit gaan dat mensen een fout maken

Ik weet ook wel dat mijn zoontje zelf de kosten gemaakt heeft maar ik kies voor prepaid om te voorkomen dat hij dit op zijn bord krijg en nu gebeurd het als nog

Ik heb op het forum al gelezen dat ik HELAAS niet de enige ben en dat ik met mijn 8€ in de min in mijn handjes mag knijpen omdat die mensen voor nog veel meer geld de dupen zijn geworden door jullie beleid


Hoi Pantertje,

We hebben er bewust voor gekozen om de optie internet op je mobiel standaard aan te zetten, omdat men tegenwoordig vaak in het bezit is van een smartphone. Internet op je mobiel is dan erg wenselijk. We hebben in verleden gemerkt dat we juist erg veel vragen krijgen waarom dit niet aan staat. Men verwacht namelijk gewoon te kunnen internetten zonder daar veel voor te hoeven doen.

Beste Pantertje,

Ik sluit me helemaal bij jou aan!
Ik heb nu net precies hetzelfde aan de hand.
Sinds zondag heb ik een android toestel zodat ik via mijn WIFI kan whatsappen met mijn dochter. Verder gebruik ik geen internet. Gisterochtend kreeg ik een melding dat mijn prepaid onder de euro was gekomen terwijl ik hem net 2 1/2 week geleden met €30 had opgewaardeerd. Ik belde meteen met de klantenservice en toen bleek dat de instellingen op mijn toestel nog niet goed stonden. Wist ik veel.... ik heb nog nooit zo'n toestel gehad. Ik heb meteen mijn saldo met €20 aangevuld.....
Vanmorgen schrok ik, want nu stond ik met €16 in de min! (het internet was bij gewerkt tot en met woensdag...). Omdat ik pas vrijdag er achter kwam dat het internet over mijn beltegoed ging kan ik dus nog het verbruik van donderdag er bij verwachten.... Het wordt een duur grapje.
Eerder in het forum geeft iemand aan dat je dan een app met verbruik kan gebruiken, maar ik ben helemaal niet van plan om internet buiten de deur te gebruiken.
Het argument van Simyo vind ik heel erg flauw (dat er een vertraging op zit). Je kan mij niet vertellen dat het niet mogelijk is om iemand direct een waarschuwing te sturen als het MB verbruik in één klap heel erg stijgt.... Dan moet er toch wat aan de hand zijn? Bij jou een verkeerd ingestelde WIFI, bij mij een toestel met verkeerde instellingen....

Het zou pas echt service van Symio zijn als je gewoon meteen gewaarschuwd wordt zodat deze ellende eerder voorkomen had kunnen worden. Of dat het internet vanzelf stopt als het beltegoed €0 is, dan heb je ook een waarschuwing!
Nogmaals is het mijn fout dat de instellingen niet goed stonden, maar wist ik veel. Ik heb nog nooit zo'n toestel gehad.

Mijn beeld van Symio is de afgelopen 24 uur dan ook heel erg veranderd. Ik heb nl zelf het gevoel dat dit de manier is waarop ze (makkelijk) geld verdienen ten koste van de klant....

Misschien iets voor Radar ofzo.....

Succes er mee,
Miranda


Welkom op het forum Miranda1968,

Het is zeker niet onze bedoeling om hiermee makkelijk geld te verdienen. Al is het natuurlijk vervelend dat je nu veel beltegoed hebt verbruikt aan internet. Technisch gezien is het een lastig verhaal om verbruik real time te verwerken. Om gebruik te kunnen maken van WIFI heb je overigens geen instellingen van Simyo nodig, omdat dit technisch niet via ons netwerk gaat. Als je dus gebruik wilt maken van internet via WIFI en niet via ons netwerk, raad ik je aan om de optie 'internet op je mobiel/mms' uit te zetten. Dan is het niet meer mogelijk om gebruik te maken van internet via ons netwerk.

Groetjes,

Alex

Reageer