.

Beantwoord

keuze internetbundel

  • 15 September 2013
  • 5 reacties
  • 697 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
ik heb al lang een sim only kaartje, net opgewaardeerd met 10 euro.
kan echter geen internetbundel kiezen in MijnSimyo.
icon

Beste antwoord door Charlene 17 September 2013, 09:43

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge
Spraakverwarring.

Sim Only is een Sim kaartje met een abonnement.
Als je opgewaardeerd hebt betreft het dus een Prepaid kaartje.
Kijk daarom bij de Prepiad procedures hoe je Internet op die manier kan activeren.

Voor zover ik het begrijp betaal je bij PrePaid per 100kB aan data.
Dit is in mijn ogen een erg riskante optie om op die manier gebruik te maken van je beltegoed. Ongemerkt kan je tegoed op die manier opgegeten worden.

Wil je echt Internet op je mobiel is het verstandiger en op den duur goedkoper om een Sim Only abonnement te nemen. Voor zover mij bekend bied alleen T-Mobile een soort abbo bij prepaid aan waar ze elke maand 5 Euro van je beltegoed afschrijven om je te laten internetten met een max van 100Mb data.

Je kunt je een SimOnly abonnement van Simyo aanschaffen en dan ben je op dit moment ook voor een euro of 8 per maand voor 100 minuten/sms en 200Mb data waar je voor één jaar aan vast zit kwijt.
Als je dit overweegt bestel dan de kleinste bundel van 200 Mb, Ikzelf ben zo dom geweest om een 500Mb bundel aan te schaffen, omdat je die altijd kan verlagen volgens Simyo. Dat klopt maar op pagina 84 van de algemene voorwaarden blijkt dan te staan dat je wel je gebruik omlaag kan zetten maar je toch de minimaal aangegane abonnementsprijs moet betalen. Die 500Mb is erg ruim als je geen YouTube filmpjes gaat bekijken en ook de updates voor de telefoon apps alleen via WiFi doet.
Wifi is inmiddels op zoveel plaatsen, zowel openbaar als bij kennissen aanwezig dat in mijn geval de 100 Mb per maand amper wordt verbruikt.
Reputatie 7
Badge +9
dombo: Ook Simyo heeft 3 internetbundels voor prepaid. Morgen(of overmorgen), wanneer het kantoor weer bemand is, zal een moderator je vraag beantwoorden.
Badge
Tsja, dat is niet makkelijk te achterhalen via de Simyo website. Er staan wel drie Internet mogelijkheden en bedragen met een 1 dag een 1 maand 100Mb en 1 maand 250Mb. Maar als je dan doorklikt naar bestel prepaid kom je nog niets te weten over de Internet optie. Dit is geen transparante procedure en dat blijkt wel als een moderator er zich mee moet gaan bemoeien in kantoortijd van 9 tot 5 om e.e.a. duidelijk te maken?

Na 2 klikken op de website van een andere aanbieder kreeg ik onderstaande info
klik 1: prepaid
klik 2: Internet bundel
[knippen en plakken]
Internet Maand
350 MB in Nederland voor € 9,95
30 dagen geldig
De bundel wordt automatisch verlengd en is via sms opzegbaar
[/knippen en plakken]
Knopje meer info verduidelijkte de rest van de procedure.
Badge +8
ik heb al lang een sim only kaartje, net opgewaardeerd met 10 euro.
kan echter geen internetbundel kiezen in MijnSimyo.


Hoi hoj,

Je beltegoed is nog niet voldoende. Met een dagbundel heb je tot maximaal 20MB te verbruiken en daar ben je overheen gegaan, dus je hebt ook een deel internet verbruikt tegen het Pay as you go tarief. Je zult dus meer moeten opwaarderen om genoeg te hebben voor een bundel. Overigens kun je met jouw verbruik beter voor een maandbundel gaan. Of zelfs overstappen naar sim only, zoals Dombo je aanraadt.

Laat je even weten of het lukt?

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Spraakverwarring.

Sim Only is een Sim kaartje met een abonnement.
Als je opgewaardeerd hebt betreft het dus een Prepaid kaartje.
Kijk daarom bij de Prepiad procedures hoe je Internet op die manier kan activeren.

Voor zover ik het begrijp betaal je bij PrePaid per 100kB aan data.
Dit is in mijn ogen een erg riskante optie om op die manier gebruik te maken van je beltegoed. Ongemerkt kan je tegoed op die manier opgegeten worden.

Wil je echt Internet op je mobiel is het verstandiger en op den duur goedkoper om een Sim Only abonnement te nemen. Voor zover mij bekend bied alleen T-Mobile een soort abbo bij prepaid aan waar ze elke maand 5 Euro van je beltegoed afschrijven om je te laten internetten met een max van 100Mb data.

Je kunt je een SimOnly abonnement van Simyo aanschaffen en dan ben je op dit moment ook voor een euro of 8 per maand voor 100 minuten/sms en 200Mb data waar je voor één jaar aan vast zit kwijt.
Als je dit overweegt bestel dan de kleinste bundel van 200 Mb, Ikzelf ben zo dom geweest om een 500Mb bundel aan te schaffen, omdat je die altijd kan verlagen volgens Simyo. Dat klopt maar op pagina 84 van de algemene voorwaarden blijkt dan te staan dat je wel je gebruik omlaag kan zetten maar je toch de minimaal aangegane abonnementsprijs moet betalen. Die 500Mb is erg ruim als je geen YouTube filmpjes gaat bekijken en ook de updates voor de telefoon apps alleen via WiFi doet.
Wifi is inmiddels op zoveel plaatsen, zowel openbaar als bij kennissen aanwezig dat in mijn geval de 100 Mb per maand amper wordt verbruikt.


Hoi dombo,

Hoj heeft inderdaad een prepaid aansluiting. Wij gebruiken de term sim-only voor een abonnement, maar het is natuurlijk in feite een simkaart zonder toestel, dus ik snap Hoj's benaming wel 😉 Hoj kon de bundels wel vinden, maar kon ze niet kiezen.
Volgens mij is er verwarring over het wijzigen van de bundels bij jou. Met een jaarcontract kun je je bundels ook gewoon naar beneden wijzigen. Niet alleen in grootte natuurlijk, maar de prijs gaat dan ook mee naar beneden, hoor. Besluit je voor het eind van de jaarperiode van je contract af te zien, dan ben je als afkoopsom voor de nog resterende maanden van je contract wel je startbundel verschuldigd.

Groetjes,
Charlene

Reageer