.

Beantwoord

Kan sms'en via Mijn Simyo niet meer?

  • 25 February 2016
  • 5 reacties
  • 134 Bekeken

Als je 6 maanden geen gebruik gemaakt van je Simyo telefoonnummer wordt het nummetr afgesloten.
Ik zit regelmatig in het buitenland en verstuur dan steeds via de pc een sms om het nummer te kunnen behouden.
Dit kan nu niet meer en ik dreig nu mn nummer te verliezen (mn telefoon zit nu in Nederland).

Wie weet/heeft een oplossing voor dit euvel? over een week vervalt mijn nummer en ook de Eur 33,45 die op de rekening staat.

Eigenlijk wel schofterig van Symyo dat indien je nummer verval je het positief saldo kwijt bent, terwijl indien je een negatief saldo hebt je het nummer ook kwijt bent en dat negatief saldo ook nog aan hen moet betalen. Boevenstreek naar mijn mening
icon

Beste antwoord door Angelica 26 February 2016, 11:00

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hoi Kjmoss,

Welkom op het forum van Simyo.

Om het overzicht te bewaren voor forumgebruikers, heb ik je vraag verplaatst naar het Subforum 'Prepaid'.

Het klopt helemaal dat als je meer dan een half jaar geen gebruik maakt van je Prepaid aansluiting, deze wordt afgesloten. Het is al zeker 6 maanden niet meer mogelijk via de computer te sms'en. Om je aansluiting actief te houden kan je bellen, sms'en of een internetbundel aanschaffen. Dit kan via deze link. Het goedkoopste internetbundel is 1,00 euro.

Als je niet veel gebruik maakt van je aansluiting zou ik niet te veel beltegoed opwaarderen. Dit ben je inderdaad kwijt als je nummer wordt afgesloten. Je kan kiezen voor automatisch opwaarderen van bijvoorbeeld 10,00 of 20,00 euro als je beltegoed onder de 2,00 euro komt. Dit kan via deze link.

Hoe kom je aan de informatie dat je Simyo terug moet betalen bij een negatief saldo?

Groetjes, Angelica
Angelica,

Zie hier schrijven van Simyo aan mij:

Afsluiten van je telefoonnummer is definitief, activeren is daarna niet meer mogelijk en je beltegoed komt volgens de algemene voorwaarden te vervallen. Mocht je een negatief saldo hebben, dan blijft de betalingsverplichting aan Simyo bestaan.

Grt,

Kjmoss
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Kjmoss,

Sorry! Ik denk dat mijn collega even in de war is geweest.

Op het moment dat jouw nummer is vervallen en er is een negatief saldo, zal dit inderdaad bij jou verrekend worden. In sommige gevallen kunnen we daar coulant mee omgaan. Dit wordt echter per geval en situatie bekeken.

Is het gelukt om je telefoonnummer te verlengen via de alternatieve weg?

Groetjes,
Angela
Angela,

Ik heb inmiddels m'n tel nr via alternatieve weg behouden.

Zelf denk ik niet dat jou collega in de war is. Uit zichzelf vind ze het niet redelijk dat aan de ene kant de klant haar geld kwijt is, terwijl Simyo de klant wel vervolgt bij negatief saldo ... is 1 richting verkeer en niet klant vriendelijk. In principe zelfs oneerlijk, als ik het heel voorzichtig zeg

Grt
kjmoss
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Kjmoss,

Sorry! Je begrijpt mij verkeerd 🙂

Het is niet mijn bedoeling geweest om jou het beeld te geven dat ik me niet kan vinden in jouw beredenering. Het liefst zorg ik ervoor dat jouw simkaart helemaal niet kan vervallen en dat jij je beltegoed altijd kunt behouden. Daarnaast kan ik zeker begrijpen dat het betalen van een negatief saldo niet fijn is als je nummer verlopen is. Echter zijn dit de 'regels' die hierbij horen en kan ik hier helaas niets aan veranderen. De feedback die jij hierover geeft ga ik op onze Wall of Change hangen 🙂 Wie weet kunnen we hier in de toekomst iets aan veranderen!

Goed om te zien dat het ondertussen gelukt is om jouw telefoonnummer te behouden!

Wat betreft het in de war zijn, ik denk dat het hier gaat om een kleine miscommunicatie. Het ging in dit geval om het stukje 'Hoe kom je aan de informatie dat je Simyo terug moet betalen bij een negatief saldo?'. Je hebt helemaal gelijk met jouw antwoord. Dit staat in de e-mail die jij krijgt en op onze website 🙂 Om die reden dacht ik dat mijn collega hierover even in de war is geweest.

Kleine miscommunicatie! Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela

Reageer