.

Beantwoord

Kan mijn resterende beltegoed teruggestort worden?

  • 27 November 2016
  • 4 reacties
  • 901 Bekeken

Ik ben gestopt met pre-paid omdat mijn mobieltje kapot is gegaan en heb hier nog 46,30 EURO op staan.
Een abonnement voor een ander mobieltje heb ik al ergens anders.

Hoe krijg ik mijn geld weer terug naar mijn bankrekening ?

Als ik het kwijt ben zou ik dit niet netjes vinden.
Heeft aankaarten bij de consumentenbond misschien effekt zodat iedereen weet waar hij aan toe is ?
icon

Beste antwoord door Scotsman 27 November 2016, 11:23

Bekijk originele reactie

4 reacties

Nou nou,

Om nou meteen met termen als aankaarten bij de consumenten te beginnen alvorens je überhaupt een antwoord op je vraag hebt gehad is nogal overdreven, vind je zelf ook niet?

Dus mijn advies is op een antwoord van Simyo te wachten.

Fijne dag 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Er bestaat geen automatisch recht op terugbetaling van een prepay tegoed, zie https://www.simyo.nl/templates/assets/pdf/voorwaarden/algemene_voorwaarden.pdf:

PrePay Tegoed kan alleen worden gebruikt voor door Simyo aangegeven diensten en wordt noch gedurende de looptijd van de overeenkomst, noch na afloop daarvan, terugbetaald aan de Contractant, tenzij expliciet anders is aangegeven.

Je bent dus afhankelijk van een coulance behandeling van Simyo. Daarom is het niet handig om meteen, zoals ook door Raytje is aangegeven, met de consumentenbond te dreigen. Je gooit daarmee je eigen glazen in.
Simyo zal je bedrag gewoon, na een half jaar ongebruikt te zijn, confisceren, dat mag volgens de voorwaarden.
Grappig is dat je in Duitsland, in dat geval, wel gewoon je prepaidtegoed kunt laten terugstorten en dat wat in Nederland 'gewoon' wordt gevonden, wordt daar betiteld als 'diefstal'. Misschien maken we dat hier te lande ook nog mee.
Reputatie 7
Badge +10
Beste Bartjedelft,

Welkom op ons forum!

Wat jammer om te zien dat je onze Prepaid simkaart niet meer gaat gebruiken. Het is dan ook te begrijpen dat je het overgebleven Prepaid beltegoed graag terug wilt hebben.

Scotsman & GerardXZ geven je hier al het juiste antwoord. Helaas kunnen wij het overgebleven beltegoed niet naar je rekening storten. Op het moment dat jij jouw simkaart niet meer gebruikt, zal het nummer en daarmee de jouw aansluiting vervallen. Het overgebleven beltegoed vervalt dan ook. Is het een mogelijkheid dat je deze simkaart tijdelijk gaat gebruiken in je andere telefoon? Zo kun je het beltegoed in ieder geval opmaken en hierna de simkaart laten verlopen.

Misschien een 'out-of-the-box' oplossing, maar je kunt misschien het simkaartje laten overnemen door iemand in je familie- of kennissenkring. Met een simpele naamswijziging zetten we de gegevens over naar de nieuwe gebruiker. Als je met hen afspreekt dat zij het beltegoed aan jou betalen, kan de simkaart door hun gebruikt worden. Kun je dit regelen? Stuur dan een kopie van het identiteitsbewijs van de nieuwe én oude gebruiker naar klantenservice@simyo.nl. Wij gaan het vervolgens in orde maken.

Heb je verder nog vragen hierover?

@Raytje, Scotsman & GerardXZ, heel erg bedankt voor jullie aanvullingen en antwoorden!

Groetjes,
Angela

Reageer