.

Beantwoord

Kan ik niet rekenen?


Van de week heeft mijn vrouw heel lang gebeld met simyo prepaid.
Ik dus even op simyo gekeken wat de schade was, € 7,14.
Bleek 46 minuten en 56 seconden gebeld te hebben.
Hé, (ik let er eigenlijk nooit op) maar met een tarief van 10 cent per minuut en 10 cent start tarief:
46, kom we maken er 47 minuten * 0.10 is eeeehhhh € 4,70.
10 cent starttarief = totaal € 4,80

Da's nog lang geen € 7,14 ??????
Graag toelichting.
icon

Beste antwoord door Wayne 11 March 2013, 13:38

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Hallo Leonard,

Heeft je vrouw gebeld naar een 'normaal' nummer of naar een servicenummer? Bij het bellen naar een servicenummer geldt vaak een toeslag die bovenop de kosten van de eigen provider, in dit geval Simyo, komen.
Gewoon een "huis-tuin en keuken" 06 nummer......van GSM naar GSM dus (beide in NL)
Reputatie 7
OK, dan hoop ik dat een webcarelid duidelijkheid zal gaan verschaffen.
OK, dan hoop ik dat een webcarelid duidelijkheid zal gaan verschaffen.


Webcare leden ?????
Reputatie 2
Badge +1
Hey Leonard,

Het start tarief is 10 cent maar voor prepaid aansluitingen die voor 1 juli 2008 klant zijn geworden is het tarief: €0,15 per minuut. Op basis van dit tarief klopt het berekende bedrag.

Een overzicht van de voor jou geldende tarieven vind je hier
Hey Leonard,

Het start tarief is 10 cent maar voor prepaid aansluitingen die voor 1 juli 2008 klant zijn geworden is het tarief: €0,15 per minuut. Op basis van dit tarief klopt het berekende bedrag.

Een overzicht van de voor jou geldende tarieven vind je hier


Wow, even kijken of ik dit goed begrijp!!!!!!!!

Nieuwe klanten betalen 10 ct per minuut. Omdat Simyo blij is met trouwe klanten (en welke leverancier is dat niet....)  betalen zij 15 ct per minuut???????
Ik betaal dus al jaren (klant < 2008, 4 prepaid abonnementen) 50% meer dan nieuwe klanten ?
Dit kan je niet menen?
Kan dit ?
Mag dit ?

Waarom heb ik dit nog niet bij Kassa gezien ? (mischien wel een goed idee....)

Hierbij het vriendelijke, doch dringende verzoek om mijn abonnementen PER DIRECT over te zetten op de nieuwe tarieven.
Andere optie ?
4 nieuwe abonnementen afsluiten met nummerbehoud (krijg ik nog € 2,50 extra beltegoed ook) en een heleboel reclame maken voor Simyo?
Reputatie 3
Badge +9
Ik zou per omgaande stoppen, en dan opnieuw aanmelden. Of niet.
Je hebt in ieder geval volkomen gelijk.
Zelfde had ik bij UPC, nieuwe klanten wel gratis 10 HD zenders en ik niet. Ik zei dan stop ik nu en meld me vanmiddag opnieuw aan, toe kon het ineens wel !!!
Reputatie 7
Is toch ook zo bij bijvoorbeeld het afsluiten van een hypotheek? Je wordt met de meest mooie rentepercentages binnengehaald en na verloop van je rentevaste periode krijg je van de verstrekker een nieuwe 'aanbieding' met daarin een percentage wat hoger zal zijn als het percentage dat je krijgt bij het afsluiten van een nieuwe hypotheek.

Dit is ook zo bij verzekeringen.

Het devies luidt wel, hou je pakketten (welke dan ook) in de gaten en houdt deze regelmatig tegen het licht door hetzij te shoppen of je in te lezen!
Badge +6
Wow, even kijken of ik dit goed begrijp!!!!!!!!

Nieuwe klanten betalen 10 ct per minuut. Omdat Simyo blij is met trouwe klanten (en welke leverancier is dat niet....)  betalen zij 15 ct per minuut???????
Ik betaal dus al jaren (klant < 2008, 4 prepaid abonnementen) 50% meer dan nieuwe klanten ?
Dit kan je niet menen?
Kan dit ?
Mag dit ?

Waarom heb ik dit nog niet bij Kassa gezien ? (mischien wel een goed idee....)

Hierbij het vriendelijke, doch dringende verzoek om mijn abonnementen PER DIRECT over te zetten op de nieuwe tarieven.
Andere optie ?
4 nieuwe abonnementen afsluiten met nummerbehoud (krijg ik nog € 2,50 extra beltegoed ook) en een heleboel reclame maken voor Simyo?


Hoi Leonard,

Klanten die voor juli 2008 klant zijn geworden bij Simyo zijn goedkoper uit wanneer zij bellen naar andere Simyo klanten of een sms sturen naar andere Simyo klanten dan de klanten die na juli 2008 klant zijn geworden. Het bellen naar andere klanten dan Simyo klanten is duurder maar het versturen van een sms naar een andere klant is met de oude tarieven goedkoper. Om verwarring te verkomen je praat over abonnementen maar Simyo had toen nog geen abonnementen. Kan je mij via een privé bericht voorzien van de 4 telefoonnummers dan zal ik deze kosteloos laten overzetten naar de nieuwe tarieven.


Hoi Leonard,

Klanten die voor juli 2008 klant zijn geworden bij Simyo zijn goedkoper uit wanneer zij bellen naar andere Simyo klanten of een sms sturen naar andere Simyo klanten dan de klanten die na juli 2008 klant zijn geworden. Het bellen naar andere klanten dan Simyo klanten is duurder maar het versturen van een sms naar een andere klant is met de oude tarieven goedkoper. Om verwarring te verkomen je praat over abonnementen maar Simyo had toen nog geen abonnementen. Kan je mij via een privé bericht voorzien van de 4 telefoonnummers dan zal ik deze kosteloos laten overzetten naar de nieuwe tarieven.


Ok (ik bind een beetje in)
Dank Natascha voor de uitleg. Er zitten dus ook voordelen aan voor "de trouwe klanten".
Niet dat die voor mij opwegen tegenover de nieuwe tarieven :D
Net even de 4 prepaid (is inderdaad geen abonnement) kaarten nagekeken; 1 veelgebruikte is van na 2008. 3 zijn er van voor 2008 waarvan er 1 weinig/nauwelijks in gebruik. Ik geef de 2 nummers door via een prive bericht voor omzetting naar het nieuwe tarief.

Groet
Leonard
ps. nu wou ik eigenlijk zeggen dat het toch wel netjes was geweest als bestaande klanten een keuze voorgelegd hadden gekregen, maar ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken dat we dat ook niet gehad hebben........
Badge +6
Ok (ik bind een beetje in)
Dank Natascha voor de uitleg. Er zitten dus ook voordelen aan voor "de trouwe klanten".
Niet dat die voor mij opwegen tegenover de nieuwe tarieven :D
Net even de 4 prepaid (is inderdaad geen abonnement) kaarten nagekeken; 1 veelgebruikte is van na 2008. 3 zijn er van voor 2008 waarvan er 1 weinig/nauwelijks in gebruik. Ik geef de 2 nummers door via een prive bericht voor omzetting naar het nieuwe tarief.

Groet
Leonard
ps. nu wou ik eigenlijk zeggen dat het toch wel netjes was geweest als bestaande klanten een keuze voorgelegd hadden gekregen, maar ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken dat we dat ook niet gehad hebben........


Hoi Leonard,

Graag gedaan voor de uitleg. Ik heb je privé bericht ontvangen en zal deze gaan behandelen. Alle klanten van voor juli 2008 hebben een e-mail gekregen over de nieuwe tarieven en hoe ze daar gebruik van konden gaan maken als ze dit zouden willen.

Reageer