.

Beantwoord

Kan ik mijn Prepaid gebruiken in het buitenland?


Badge
Ik ga naar Spanje, kan ik daar mijn prepaid gebruiken om te bellen en om Wifi te gebruiken?
icon

Beste antwoord door Anonymous 29 April 2016, 17:21

Bekijk originele reactie

11 reacties

Ja dat kan allebei..... het enige wat bij prepaid niet kan is mobiel data via simyo (roamingpartner kpn).

Wi-Fi heeft daar geen beperking normaliter, oftewel gratis. Staat los daarvan.
Dus rest me je veel plezier te wensen ginder.
🙂
Badge
Bedankt!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pili,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat je bij ons om uitleg komt vragen :)

Een betere uitleg dan die Friesian al heeft gegeven, heb ik niet voor je. Hij slaat de spijker op zijn kop en legt je precies uit wat de mogelijkheden zijn met Simyo Prepaid in het buitenland. Nog een kleine aanvulling, let erop dat je de optie 'bellen in het buitenland' via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen aanzet. Anders kun je geen connectie maken. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@Friesian, Ik moest even 2 keer kijken 😉 Je hebt je plaatje veranderd! Bedankt voor je uitstekende antwoord.

Groetjes,
Angela
Badge
Bedankt voor alle tips en antwoorden, duidelijk en snel. Nog even iets anders. Ik heb een prepaid internetbundel gisteren gekocht maar vandaag lukte het niet om te navigeren. Moet ik in mijn android smartphone nog iets aanpassen?
Badge +2
Om te navigeren heb je eigenlijk geen dataverkeer nodig, alleen GPS.
Maar ik weet niet of dat op jouw telefoon zit.
Badge
Ja, net een nieuwe gekocht. En de internetbundel is geactiveerd moest ik op mijn Simyo aanpassen. Voorlopig al mijn vragen beantwoord. Bedankt!:)
Badge
Pili als je dit gedaan hebt doe dan even je gsm aan/uit voor bellen in t buitenland.
Ik moest dit namelijk ook doen.
Badge
Bedankt Alleke, ik heb dat alvast gedaan. Ook al ga ik pas in juni, maar dan kan ik dat ook niet meer vergeten.
vandaag lukte het niet om te navigeren. Moet ik in mijn android smartphone nog iets aanpassen?
Navigatie apps voorbeelden...
1* Maps

Wanneer je bijvoorbeeld Maps gebruikt is het van belang om gebieden eerst via Wi-Fi offline op te slaan, daarmee bespaar je data.
https://support.google.com/maps/answer/6291838?hl=nl

Dus samengevat eerst locaties opslaan en ook offline gebieden.

2* Here
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.here.app.maps

Bij instellingen van HERE kaarten opslaan op SD. In jouw geval dus Spanje, sla ook NL op (via Wi-Fi) en test die maar eens.

3* Waze
Of je gebruikt Waze en slaat de favorieten ook eerst op.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.waze

Waze of Here lijkt me wat handiger...

********* Instellingen Locaties *********
Verder een controle van instellingen op je telefoon. Hoe staan locatievoorzieningen (locaties) ingesteld?
# Hoge nauwkeurigheid - Wi-Fi, mobiele netwerken , GPS.
OF
# Alleen GPS, probeer dit eens eerst voordat je in den vreemde bent.:) (Reactie - PCfreak)


Suuk 6.

Mochten er nog vragen zijn na het in de praktijk testen, meld je !
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pili,

Wat fijn dat je zo ontzettend goed geholpen wordt door onze forum experts 😃 Super fijn dat al je vragen ondertussen beantwoord zijn. Mochten wij nog iets voor je kunnen doen, laat het dan weten. We staan voor je klaar.

@Friesian, PCfreak & Alleke, heel erg bedankt voor jullie adviezen en tips!

Groetjes,
Angela
Badge
Zeker, hartstikke bedankt allemaal. Ik ben heel wat wijzer geworden.

Reageer