.

Beantwoord

Kan ik mijn bundel vaker aanzetten in de maand?


Badge
Hoi, ik heb nu een maandbundel prepaid internet voor 4€. Als deze op is voor afloop van de maand - kan ik dan weer een 4€ bundel kopen of moet ik dan wachten tot de maand om is? Zo ja, kan ik dan wel dagbundels kopen? Kon niet zo snel het juiste antwoord vinden.....
icon

Beste antwoord door Angela 7 April 2016, 17:00

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rbzi,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat je dit komt vragen!

Op het moment dat jouw internetbundel op is, kun je via Mijn Simyo direct een nieuwe aanzetten. Let erop dat je dit niet kunt doen als er nog een paar MB's in de bundel over zijn. Hij moet echt leeg zijn. Gelukkig hoef je niet een hele maand te wachten voordat je weer een nieuwe bundel kunt aanzetten :)

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Angela
Hier heb ik nog een vraag want het topic is ook om in te lijsten. Maandbundel op..van de 30 dagen van die maandbundel zijn er nog 10 dagen over.
Hoe zit het dan met een nieuwe terwijl de looptijd niet voorbij is?

Het oogt een beetje twijfelachtig. .daarom graag bevestiging.
Badge
Hoi Angela,

Ik heb inmiddels een discussie gevonden over dit onderwerp van een jaar geleden van ammkeijzers met Kim.

Jullie reactie (uittreksel):" Ik zie dat je op 2-9 een maand Internetbundel à 100 MB hebt aangezet. Deze 100 MB was op 13-9 op, waarna je gebruik bent blijven maken van mobiel internet, waardoor deze MB's buiten je bundel van je beltegoed af zijn gegaan.
Dit verbruik is van je beltegoed afgegaan, omdat je niet automatisch een nieuwe bundel krijgt wanneer je bundel binnen de 30 dagen op is. Je kan pas na de maand een nieuwe Internetbundel aanschaffen."

Dit is dus iets anders dan je nu tegen mij zegt. Moet ik dan ondanks automatisch verlengen zelf een nieuwe bundel kopen als de vorige eerder op is?

Vriendelijke groeten,
rbzi
Reputatie 5
Badge +9
Hoi rbzi,

Het klopt dat er in het verleden een ander antwoord is gegeven. Dit komt doordat de Prepaid internetbundels gewijzigd zijn bij Simyo. Nu kan je een Prepaid internetbundel aanvragen als de MB's uit je oude internetbundel op zijn, maar de looptijd nog niet is verlopen!

In het verleden kon dit niet. Je kon toen pas een internetbundel aanvragen wanneer de looptijd van 30 dagen om waren. Daarom werd er een ander antwoord gegeven als nu.

Is het zo duidelijk?

@Friesian Geeft het bovenstaande ook antwoord op jouw vraag? In jouw voorbeeld kun je dus een internetbundel aanvragen al is de looptijd nog niet om.

Groetjes,
Caspar
Badge
Bijna duidelijk 😉.....als ik automatisch verlengen aan heb staan gaat hij verlengen als de bundel op is zodat het op elkaar aansluit?

Prettig weekend.
Groetjes,
Ruth
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ruth,

Helaas niet. Op het moment dat je automatisch verlengen aan hebt staan, kun je geen 2e bundel aanzetten. Je kunt dan automatisch verlengen uitzetten, de bundel opnieuw activeren en daarna automatisch verlengen weer aanzetten. Hij verlengt hem dan weer als de 30 dagen van de nieuwste bundel om zijn.

Is 'ie zo compleet? ;)

Groetjes,
Angela
Badge
Laatste vraag 😉. Als mijn bundel bijv vanmiddag om 15.00 uur op is weet ik dat pas uren later - dus dan zit ik in een periode waar ik 'het volle pond' betaal voor internet. ZIe ik dat goed?
Groetjes,
Ruth
Badge
Sorry, nog een vraag: gisteren wilde ik een nieuwe bundel activeren, mijn beltegoed was net 2,23. Ik heb automatisch opwaarderen aanstaan als het tegoed lager wordt dan 2€. Maar ik kreeg de melding dat ik onvoldoende beltegoed had en de bundel niet kon activeren......heb toen 'handmatig' het beltegoed opgehoogd. Waarom werkte automatisch opwaarderen in dit geval niet?

Groeten,
rbzi
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Ruth,

Het klopt inderdaad dat je soms een paar uur later een bericht krijgt dat je internet op is en dan een bundel kunt aanschaffen. Natuurlijk proberen we het verbruik zo snel mogelijk te updaten, dus zulke verhalen hoor je eigenlijk niet zo heel vaak, als ik eerlijk ben.

Dan antwoord op je laatste vraag; als je de bundel handmatig verlengt, dan moet je voldoende saldo op je beltegoed hebben. Dit komt omdat je saldo anders in de min komt te staan en wij dit tegoed soms automatisch aanvullen. Je zou dan in theorie te weinig voor je bundel betalen. Dit voorkomen we natuurlijk liever, dat snap je vast wel 🙂.

Groetjes, Tiury
Badge
Hoi rbzi,

Het klopt dat er in het verleden een ander antwoord is gegeven. Dit komt doordat de Prepaid internetbundels gewijzigd zijn bij Simyo. Nu kan je een Prepaid internetbundel aanvragen als de MB's uit je oude internetbundel op zijn, maar de looptijd nog niet is verlopen!

In het verleden kon dit niet. Je kon toen pas een internetbundel aanvragen wanneer de looptijd van 30 dagen om waren. Daarom werd er een ander antwoord gegeven als nu.

Is het zo duidelijk?

@Friesian Geeft het bovenstaande ook antwoord op jouw vraag? In jouw voorbeeld kun je dus een internetbundel aanvragen al is de looptijd nog niet om.

Groetjes,
Caspar


Mijn internetbundel is gisteren verlopen en nu krijg ik de melding "Op 27-6-2016 23.59.59 kun je weer een nieuwe bundel activeren. Tot die tijd betaal je het normale tarief voor MB's".
Bovenstaand antwoord is dus niet juist. Ik vind dit nogal vervelend.
Of is er ergens een storing.
Ik hoop op een snelle reactie.
Groetjes,
R.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rbzi,

Ik snap dat dat bericht verwarrend kan zijn! Wel is het zo dat het bovenstaande antwoord geldt 🙂 Heb je al wel geprobeerd een nieuwe bundel te activeren? Dit hoort namelijk gewoon te kunnen!

Wil je het proberen en mij dan op de hoogte te houden? Ik ben benieuwd naar welke melding je dan krijgt.

Groetjes,
Jihane
Badge
Hoi Jihane,

Ik krijg nog steeds het zelfde te zien..... "Je internetbundel is op. "Op 27-6-2016 23.59.59 kun je weer een nieuwe bundel activeren. Tot die tijd betaal je het normale tarief voor MB's". Nieuwe bundel activeren of andere bundel activeren lukt niet! Er zit dus ergens een kink in de kabel 😉.....
Groetjes,
Ruth
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rbzi,

Dankjewel voor de terugkoppeling! Hmm, dit is wel bijzonder. Ik heb het meteen doorgegeven aan onze technische afdeling, en zij zijn er druk mee bezig. Zodra zij concreet weten wat er een speelt, laat ik het jou ook weten!

In overleg met collega's hebben we ook een andere mogelijke oplossing bedacht: ik zie staan dat je 99MB van je vorige bundel verbruikt hebt. Dat houdt dan dus in dat je nog 1MB over hebt, en de bundel dient helemaal op te zijn om een nieuwe te kunnen activeren. Wil je een kleine internetactiviteit uitvoeren zodat je 1MB verbruikt? Wellicht lukt het dan wel!

Ik ben heel benieuwd.

Groetjes,
Jihane
Badge
Hoi,
mijn internetbundel is op.....ik heb 0 mb.....daar heb ik echter geen sms en/of mail over ontvangen.....ik kan wel even naar een weerapp gaan.....maar dan weten we pas morgen of dit de oplossing is....
Groetjes
R.
Badge
Hoi, het probleem is opgelost! Ik heb deze mededeling net ook al een keer willen plaatsen met een opgestoken duim en een smiley.....kreeg de melding dat dit ongepast (??).
Groetjes,
rbzi
Reputatie 5
Badge +9
Hoi rbzi,

Super dat het probleem opgelost is

Van mij mag je genoeg smiley's en duimpjes plaatsen hoor 😃 😃 😃 😃

Groetjes,
Caspar

Reageer