.

Beantwoord

Kan ik een negatief saldo hebben op mijn prepaidkaart?

  • 19 February 2016
  • 5 reacties
  • 669 Bekeken

Badge
ik heb voor mijn zoon een prepaid van simyo aangeschaft omdat ik begreep dat hij niet meer dan 5 euro in de min kan komen te staan. Echter op jullie site vind ik hier niets over terug. Klopt deze info wel?
icon

Beste antwoord door Sean 20 February 2016, 13:40

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hoi Piep,

Welkom op het Simyo forum.

Bij Simyo kun je altijd je gesprek of internetsessie afmaken. Ook als je beltegoed op dat moment opraakt. Dit betekent dus dat je beltegoed in de min kan komen te staan. Het komt niet vaak voor, maar bijvoorbeeld bij intensief internetverbruik kan dit meer zijn dan €5,-.

Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Sean
Badge
jazeker heb ik hier nog vragen over: het negatieve saldo kan dus WEL meer dan 5 euro bedragen.

.De informatie over simyo op al die vergelijkingssites van prepaidaanbieders is dus NIET correct als ik het goed begrijp.
Ik vond ook het volgende bericht op nu.nl:
[u]Simyo heeft de mogelijkheid om negatief tegoed te hebben bij prepaid bellen en internetten beperkt tot vijf euro.

Simyo, onderdeel van KPN, ondernam deze actie na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

ACM nam contact op met Simyo na klachten van consumenten die onverwacht geconfronteerd werden met een hoog negatief saldo.

Klanten gingen ervan uit dat dit niet mogelijk was met prepaid tegoed. Dat is ook de reden waarom sommige ouders bewust kiezen voor een prepaid telefoon voor hun kind.[u]

Het is toch raar als je op basis van deze informatie kiest voor simyo en dat die informatie niet klopt? Volgens mij heet dat misleiding.
Reputatie 7
Badge +9
Wat op andere sites staat weet ik niet, maar op
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-heb-een-prepaid-simkaart-met-een-negatief-245

lees ik:

Ik heb een Prepaid simkaart met een negatief tegoed

Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je tijdelijk een negatief saldo hebt.

Waardeer je beltegoed zo snel mogelijk op zodat je weer kunt bellen, sms'en en internetten op je mobiel. Je kunt je beltegoed opwaarderen via Mijn Simyo.

Een datamonitor of MB meter geeft nog meer inzicht in je dataverbruik. Het daadwerkelijke verbruik zie je op Mijn Simyo of de Simyo app. Lees deze blog voor meer informatie over het besparen van je databundel.


Ik heb op Simyo's site zo gauw niets kunnen vinden over die limiet van 5 euro.
Badge
ja een goede les voor mij: altijd de site zelf nog checken!
Als de prepaid kaart op is (bidden dat het goed gaat en niet honderden euro's kost met puberzoon) stap ik direct over.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Piep,

Je hoeft je niet direct heel veel zorgen te maken over het in de min staan. Zoals Sean aangeeft, mag je jouw gesprek of internetsessie afmaken. Zodra dit gestopt is en je staat in de min, blokkeren wij de simkaart. Zo zorgen we er al op voorhand voor dat het allemaal niet te gek wordt.

Verder kan ik je aanraden om de Mijn Simyo App goed bij te houden. Hier kun je precies zien hoeveel beltegoed er nog is en hoeveel gebruik hij hier nog van kan maken. In de praktijk komt het niet zo vaak voor dat je in de min komt en zeker niet als het alleen gaat om bellen en sms'en. Zoals gezegd, de simkaart wordt geblokkeerd zodra het beltegoed op €0 staat.

Maakt dit het wat duidelijker?

@Scotsman, bedankt voor je toelichting :)

Groetjes,
Angela

Reageer