.

Beantwoord

je nummer actief te houden 2 SMS verstuurd maar lijkt niet te werken. Waar kan het aan liggen?


Maar het is nog niet te laat hoor! Wil je voorkomen dat je telefoonnummer wordt afgesloten? Voer dan binnen 7 dagen minstens één uitgaand telefoongesprek of stuur een sms'je. Je kan ook je beltegoed opwaarderen of een bundel kopen om je nummer actief te houden.

2 SMS verstuurd, gratis blijkbaar want niet gefactureerd.

Dat werkt dus niet.

Maar nu weer deze melding! 

Hoe houd ik mijn nummer actief ?

icon

Beste antwoord door RicoK 8 April 2021, 11:21

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7

@Assumption Ik heb weinig tot gen ervaring met prepaid, maar ik kan wel even proberen mee te denken. Kun je zien dat je sms'je(s) ook daadwerkelijk is/zijn verzonden? Staat/staan deze dus bij je verzonden sms’jes?
Je stelt dat je verzonden sms'jes niet op je beltegoed in mindering zijn gebracht, maar als ik zo vrij mag zijn te vragen, waar kun je een gratis sms'je heen zenden? En misschien kun je proberen een (niet gratis) sms'je te sturen naar een huisgenoot, familie of vrienden?

Ja de sms zijn verzonden en ontvangen naar een normaal telefoonnummer. Dat is gecontroleerd.

Het is geen gratis sms, maar ze zijn niet gefactureerd, daardoor dus gratis?

En daardoor ook niet geldig om je simkaart geldig te houden.

Reputatie 7

@Assumption Dat is het gekke, want een sms'je moet wel van het beltegoed af gaan. Het heeft er alle schijn van dat dit sms'je niet is geregistreerd door Simyo.

Nu ja, ik kan niet anders dan mee te denken. Ik verwacht dat een Moderator (= Simyo medewerker) dit elk moment kan gaan oppakken.

Oh wacht, wat ik mij nu bedenk, heb je dit sms’je wellicht op een iPhone verzonden naar een andere iPhone? In dat geval is het geen sms’je, maar een iMessage. Berichten tussen iPhones gaan niet van het bel-/sms-tegoed af. Deze zijn ‘gratis’ via WiFi of 4G. Als je gebruik maakt van een iPhone kun je dit checken aan de hand van de kleur van het verzonden bericht. Is dit blauw, dan is het een iMessage, is het groen dan is het een regulier sms'je.

Ja, dat was het. We zaten op dezelfde wifi. Het was een imessage geworden. En de andere telefoon was ook een iphone.

Opgelost!  bedankt RicoK

Reputatie 7

@Assumption Fijn om te horen! Graag gedaan! Nu moet je dan alleen nog of even een ‘echt’ sms'je sturen of even bellen naar de andere iPhone, want regulier bellen tussen iPhones gaat wel via de belbundel/beltegoed ;)

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Assumption,

 

Welkom op het Simyo forum, fijn dat alles met behulp van RicoK opgelost is! Mochten we je verder ergens mee kunnen helpen, dan horen we het graag!

 

@ RicoK thanks voor je snelle hulp!

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7

Ja, dat was het. We zaten op dezelfde wifi. Het was een imessage geworden. En de andere telefoon was ook een iphone.

Opgelost!  bedankt RicoK

 

Nu ik nog eens jouw bericht terug lees even een kleine aanvulling. Het maakt hierbij niet uit of je op hetzelfde WiFi netwerk zit. Het gaat ook op bij het versturen van iMessages via WiFi naar 4G v.v. en tussen ‘vreemde’ WiFi Netwerken. Dus ook als je buiten op straat een iMessage stuurt wordt deze niet als reguliere sms verzonden, maar wordt dit in mindering gebracht op je internettegoed i.p.v. je bel- en sms-tegoed.

kan op slot.

Reputatie 7

@Assumption Berichten gaan hier nimmer op slot. Men, de TS of andere klanten,krijgt de gelegenheid er altijd een keer op terug te komen.

Reputatie 6
Badge +6

Wat RicoK zegt klopt inderdaad! Fijn dat het opgelost is in ieder geval 😊 En mocht je in de toekomst nog ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden! 😉

Reageer