.

Beantwoord

Ja sms'en naar 1300 ?

  • 8 August 2015
  • 6 reacties
  • 745 Bekeken

Badge
ik stuur een smsje naar 1300 JA en krijg keurig berichtje terug,

code:


simyo zal de terminalconfiguratie ... verzenden ... wap GPRS...mms gprs .... indien er gevraagd wordt om een pin gebruik dan 1234




maar als ik dan onder mn stock android kitkat een fullinstall doe werkt die pincode niet, heb alles al geprobeerd pincode van android unlock, simpincode, 0000 en 1234 maar niets werkt, hij blijft vragen om een pincode, hoe kan ik het installeren ?
icon

Beste antwoord door Anonymous 8 August 2015, 18:50

Bekijk originele reactie

6 reacties

@delphic
Je vraag gaat om een configuratiebericht van Simyo (KPN) m.b.t. internet en mms instellingen. Ik mis in je verhaal om welk toestel het gaat, ddarom raad ik je de volgende pagina aan, is iets niet duidelijk...Laat maar weten.
https://www.simyo.nl/klantenservice/gebruiken-instellen-34/internetinstellingen-53

Friesian.
Badge
merkloos toestel op een stock (root) android kitkat 🙂 ik krijg de sms en configuratie bestanden door, maar de suggestie die simyo doet in het info smsje dat volgt op (een sms ja naar 1300) om pincode 1234 te gebruiken werkt dus niet, daar loopt het spaak.

2 minuten later krijg je nog een smsje dat de configuratie succesvol was, maar die gaat er vanuit dat je install hebt gedaan en iedere keer dat ik na de pin op OK click krijg ik hetzelfde pincode venster weer te zien. ook de instellingen zijn niet toegevoegd.
Probeer het toch maar eens met handmatig instellen.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-voor-android-telefoons-149?c=54

Het verhaal met 1300 werkt niet bij elk toestel.
Badge
ok dankje
Laat je ff weten of het werkt?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi delphic,

Goed je weer op het forum te zien en excuses voor de late reactie.

Het sms'en naar 1300 zou alleen mogelijk zijn voor niet-smartphones. Vreemd dat je toch een bericht van 1300 ontvangt. Bij een smartphone hoor je de melding te krijgen dat het automatisch configureren van je telefoon helaas niet mogelijk is. Dit zal vast de reden zijn waarom na het invoeren van de pincode geen verdere meldingen te zien krijgt.

Ik zie dat Friesian je al gewezen heeft op de mogelijk om je telefoon handmatig in te stellen. Heb je al een kijkje genomen op onze https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/ ?

@Friesian, bedankt voor je hulp.

Reageer