.

Beantwoord

Is VoWiFi ook al beschikbaar voor Simyo Prepaid klanten?


Iemand dit al aan de praat op prepaid? Ik heb al wel 4g en mn s10 biedt de mogelijkheid om het in te schakelen, maar als het netwerk wegvalt, werkt het nog niet...
icon

Beste antwoord door Niels 15 May 2019, 14:08

Bekijk originele reactie

28 reacties

Reputatie 7
De S10 staat nog niet op de lijst voor Volte en VoWifi, daarom werkt het (nog) niet.

https://www.simyo.nl/4g/volte-4g-bellen
Dat verklaart een hoop 😉 bij KPN al wel maar blijkbaar bij Simyo dus.niet. Thanks
Reputatie 7
Badge +9
Daarnaast worden (volgens mij) 4G bij prepaid en VoLTE/VoWIFI apart uitgerold. Het kan best zijn dat je over een maand of zo ineens wel VoLTE/VoWIFI hebt.
Reputatie 7
Dat verklaart een hoop 😉 bij KPN al wel maar blijkbaar bij Simyo dus.niet. Thanks


Dat zie ik nu ook. KPN heeft een wijziging doorgevoerd en toont geen lijst meer met geschikte toestellen voor 4G bellen. Voor VoWifi is die er wel en daar staat de S10 er wel bij.

Daarnaast ga ik mee in de reactie van @Groentjuh, 4G voor prepaid is onlangs pas beschikbaar dus kan mij voorstellen dat dit later wordt uitgerold.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Schmeisser,

Welkom op het Simyo Forum!

Leuk dat je als Prepaid klant al gebruik kan maken van 4G 🙂 We zijn dit momenteel aan het uitrollen onder onze gebruikers.

Zoals Ray en Groentjuh aangeeft staat het toestel nog niet op onze ondersteunde lijst. Daarnaast kan het nog tot eind mei duren voordat VoWiFi ook bij jou werkt. Meer informatie is te vinden op deze pagina.

Bedankt voor jullie antwoorden, Ray en Groentjuh :)

Groetjes,
Niels
Reputatie 7
@Niels

Klopt dat de lijst met geschikte telefoons van KPN en Simyo niet meer hetzelfde is?
Overigens.... volgens de toestel lijst zou 4g ook niet moeten werken op mn S10, maar dat doet het wel...

Mss dat de toestel lijst van Simyo wat achter loopt? Iif tov die van KPN...
Reputatie 7
4G is wat anders dan 4G bellen.
Klopt, alhoewel bij Simyo blijkbaar wel "mobiel internet" moet aanstaan om 4g te kunnen bellen....
Reputatie 7
Mobiel internet hoeft niet aan te staan. Je belt namelijk gewoon als vanouds vanuit je belbundel of beltegoed (prepaid).

Hier een reactie van een moderator die hetzelfde schreef.

4G bellen topic
Reputatie 6
Badge +5
Hi Ray en Schmeisser,

Ik heb het nog even nagevraagd, het kan inderdaad zo zijn dat het lijstje nog niet helemaal is bijgewerkt. Overigens houden wij hier ook het lijst van KPN aan, wat daar in staat, werkt bij ons ook.

Zoals Ray aangeeft hoeft mobiel internet niet aan te staan om met 4G te kunnen bellen, Verder nog vragen? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Niels
Ik ben benieuwd hoe dat dan in de praktijk werkt. Als ik in Mijn Simyo de internet toegang uitzet, gaat mijn mobiele verbinding van 4G naar 3G ( en andersom)...

Wordt er dan bij 4G bellen alsnog een 4G verbinding gelegd?
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Schmeisser,

Als de optie internet uit staat op Mijn Simyo, heb je geen 3G of 4G internetverbinding staan in je scherm. Beide zijn daarmee namelijk afgesloten. Bij bellen via 4G is er inderdaad een 4G verbinding voor bellen maar hiervoor worden geen MB's verrekend maar gewoon belminuten. Dit kan ook wanneer de optie internet bij ons volledig uit staat.

Groetjes,

Kevin
Reputatie 7
Hi Ray en Schmeisser,

Ik heb het nog even nagevraagd, het kan inderdaad zo zijn dat het lijstje nog niet helemaal is bijgewerkt. Overigens houden wij hier ook het lijst van KPN aan, wat daar in staat, werkt bij ons ook.



Groetjes,
Niels



Hoi Niels,

Zoals je hier kunt lezen zijn daar wat vragen over. Ik kwam er achter dat bij KPN iedereen met een voor Volte geschikte telefoon daar nu gebruik kan maken. Het lijstje voor Volte bestaat niet meer. Dit heb ik gisteren op Twitter aangekaart bij jullie, nadat ik de bevestiging van KPN had gekregen. @Jihane heeft dit opgepakt en men is daar nu mee bezig om uit te zoeken hoe het precies zit. Zij beloofde eind van de week duidelijkheid.
Hoi Schmeisser,

Als de optie internet uit staat op Mijn Simyo, heb je geen 3G of 4G internetverbinding staan in je scherm. Beide zijn daarmee namelijk afgesloten. Bij bellen via 4G is er inderdaad een 4G verbinding voor bellen maar hiervoor worden geen MB's verrekend maar gewoon belminuten. Dit kan ook wanneer de optie internet bij ons volledig uit staat.

Groetjes,

Kevin

Laat ik het anders zeggen:,
Als ik in de app mobiel internet uitzet, heb ik een standby UMTS verbinding met het Simyo mobiele netwerk en als ik mobiel internet aanzet, dan pas krijg ik een LTE verbinding. En ik kan me niet voorstellen dat mn mobiel bij een spraakoproep dan eerst opschakelt naar LTE, maar goed, dat kan ik niet testen want mijn S10 is nog niet VoLTE gecertificeerd bij Simyo...
Reputatie 7
Als je nu belt. Kun je dat zonder je mobiel internet aan te hebben?

Ja dat kan, want je belt zolang je geen Volte hebt over het 3G netwerk.

Dus waarom zou je dan bij Volte wel je mobiel internet aan moeten hebben? Ik ben benieuwd naar jouw gedachte daarin.
VoLTE werkt niet over UMTS en alleen over een LTE verbinding.
Aangezien mijn mobiel geen standby LTE verbinding heeft (wanneer ik mobiel internet uitzet in de Simyo app) maar alleen een standby UMTS verbinding, ben ik dus benieuwd of ik die LTE verbinding dan wel krijg als ik een VoLTE call wil plaatsen. Ik kan het niet uittesten.
Reputatie 7
VoLTE werkt niet over UMTS en alleen over een LTE verbinding.


Heb ik ook nergens geschreven.

VoLTE werkt niet over UMTS en alleen over een LTE verbinding.
Heb ik ook nergens geschreven.

Dus lijkt me dat je een LTE verbinding nodig hebt wil VoLTE werken. En die krijg ik alleen als ik mobiel internet aanzet in de Simyo App. Zet ik dat nuey aand, dan krijg ik alleen maximaal een UMTS verbinding.

Ik weet echt niet hoe ik het nog duidelijker kan uitleggen, sorry.....
Inmiddels is VoWiFi bij mij werkend.... en ik kan nu bevestigen dat het alleen maar werkt als.ik in de Simyo app mobiel internet aanzet.

Als ik mobiel internet in de app uitzet, werkt VoWiFi niet meer.

@Niels kan jij.mss uitleggen hoe dit kan?
@Schmeisser

Hier (Samsung Galaxy S10+, prepaid) hetzelfde.

Ik had internetten in Nederland uitstaan omdat ik alleen internet via wifi. Geen symbolen op het scherm die 4G en VoWifi toonden. Dacht dat het aan de uitrol van 7 mei lag, maar ik kwam er 21 mei pas achter dat internetten in Nederland aan moet staan (na contact met de helpdesk via WhatsApp (overigens prima geholpen!) om met 4G te kunnen telefoneren.
Dus dan is het geen incident. @Niels zou mooi zijn als Simyo dit aanpast bij de beschrijving op de webpagina's. Scheelt anderen een hoop uitzoekwerk.

Ik heb nu mobiel internet in de app aan en op mn mobiel uit (omdat ik geen simyo internet wil gebruiken maar wel VoLTE en VoWiFi) en dat werkt prima!
Reputatie 7
En toch lees ik hier wat anders.

Is wel Engelstalig.

https://www.quora.com/Do-VoLTE-calls-work-with-data-switched-off
@Ray , dat zeg ik toch? Als ik data op mn mobiel uitzet, werkt VoLTE en WoWIFI prima.

Het gekke is dat mobiele data in de Simyo App aan moet staan. Als je dàt uitzet, dan werkt het niet meer...

Misschien een configuratiefout van Simyo? Zou fijn zijn als @Niels zou kunnen reageren...
Reputatie 7
Sorry, op dat punt verkeerd begrepen.

Maar dat hoort dus niet zo te zijn. 4G bellen staat los van het internetten zoals eerder benoemt.

Laat dit inderdaad maar door Simyo uitzoeken.

Reageer