.

Beantwoord

Is mijn nummer buiten gebruik vanwege een betalingsachterstand?

  • 16 January 2024
  • 9 reacties
  • 80 Bekeken


Mijn nummer is 06XXXXXXXX, ik ben nu in China, misschien ben ik vergeten dataroaming uit te schakelen. Ik heb het al een aantal dagen niet gebruikt en kwam er vandaag achter dat het niet meer kan worden gebruikt. Ik heb gekeken naar de kosten die voornamelijk door roaming worden veroorzaakt. Ik wil bevestigen of het nummer buiten gebruik is vanwege een gebrek aan krediet. Kan ik het normaal gebruiken nadat ik mijn telefoonrekening heb opgeladen?

 
icon

Beste antwoord door Amy 16 January 2024, 11:46

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @superrobocat,

Bedankt voor je bericht. Voor je eigen veiligheid heb ik jouw 06-nummer in het bericht aangepast, het is namelijk niet toegestaan om persoonlijke gegevens te delen in je post omdat dit een publiekelijk kanaal is! 

Ik heb zojuist even meegekeken op jouw aansluiting en ik zie dat het beltegoed inderdaad is opgegaan aan internet verbruik in China. Let erop dat China buiten zone 1 valt en je dus extra betaald voor bellen, sms'en en internet. De tarieven kan je hier terugvinden. Ook zie ik dat je beltegoed nu op €0,00 staat, als je weer opwaardeert kan je weer gebruik maken van je Prepaid 😊.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Amy

Hallo, ik heb 20 euro opgeladen, waarom kan ik het niet gebruiken? Kan zich nog steeds niet registreren bij het lokale netwerk. Kan niet bellen of sms-berichten verzenden of ontvangen. Zie je dat het telefoonsaldo nog steeds 0 is?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @superrobocat,

Bedankt voor je reactie. Wat vreemd dat het nog niet werkt! Ik zie inderdaad dat het beltegoed is opgewaardeerd. Heb je het toestel ook al eens opnieuw opgestart nadat je hebt opgewaardeerd? Meestal werkt het hierna weer 😊.

Ik hoor het graag van je. 

Groetjes,
Amy

Ik heb mijn telefoon opnieuw opgestart, maar hij kan nog steeds niet worden gebruikt, kan zich niet registreren bij het netwerk, kan niet bellen of sms'en.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @superrobocat,

Bedankt voor je reactie. Mijn excuses, vermoedelijk heb ik bij een andere prepaid aansluiting gekeken maar ik zie dat het niet is gelukt op jouw beltegoed op te waarderen. Wellicht dat het via deze pagina lukt! 

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy

Ik heb weer 10 euro opgeladen, maar het werkt nog steeds niet? Ik heb het voor en na het opladen drie keer gecontroleerd, maar geen succes? Maar het is hier opgenomen

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @superrobocat,

Bedankt voor je reactie. Dat is vreemd! Ik ga dit meteen even voorleggen bij onze technische dienst. Zodra ik een terugkoppeling heb zal ik je dat laten weten in dit topic.

Groetjes,
Amy

Nog nieuws? Wat gebeurd er? Nog steeds niet beschikbaar

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @superrobocat,

Zojuist heb ik een terugkoppeling ontvangen van de technische dienst maar het lijkt erop dat je probeert op te waarderen met een buitenlandse credit card. Helaas is dit niet mogelijk. Ik raadt aan om op te waarderen via Mijn Simyo en de iDEAL optie te gebruiken. 

Ik hoor graag of dit lukt.

Groetjes,
Amy

Reageer