.

Beantwoord

Internetverbruik buiten bundels prepaid

  • 26 February 2014
  • 4 reacties
  • 381 Bekeken

Nogmaals deze vraag op het forum, daar op 1e keer geen antwoord is gekomen.
Ik heb bij jullie een maandbundel internet genomen. Tot mijn grote schrik ben ik daardoor 59,31 in de min gekomen. Ik had nog genoeg mb toen ik op internet ben gegaan via de WiFi van thuis. Iets daarna kreeg ik van jullie een sms dat ik op 50% van mijn bundel zat! en direct daarna dat het op was, terwijl ik dus zelf dacht dat ik via WiFi op internet had gezeten. Daarna zag ik dus dat ik 59,31 in de min stond ? Hoe kan dit gebeuren, ik durf nu geen internetbundel meer te nemen omdat ik bang ben dat dit weer gebeurt, 59,- is voor een student heel veel geld !
icon

Beste antwoord door Dries 28 February 2014, 11:15

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi Mathijs,

Welkom op het forum :)

Je zegt dat je al eerder gereageerd hebt op het forum? Ik zie alleen dit bericht van je staan... Heb je misschien een link van waar je je eerdere bericht hebt geplaatst? Dan kan ik dat nog even voor je nakijken.

Ik heb je aansluiting even bekeken en zie dat je eind januari voor de tweede keer een databundel bij ons hebt aangesloten. Uit onze gegevens blijkt dat je op 10-02-2014 ineens heel veel data hebt verbruikt. Heb je toen misschien muziek of video gestreamd? Je hebt die avond ongeveer 350 MB verbruikt.

Het kan gebeuren dat je data verbruikt ondanks het feit dat je op wifi zit. Als je wifi signaal minder sterk is, zal je telefoon automatisch overschakelen naar het 3G netwerk. Om dit te voorkomen kun je het beste de optie voor 3G op je telefoon uitzetten. Je weet dan zeker dat je alleen data met wifi gebruikt :)

Het is echter niet de bedoeling dat je een negatief beltegoed hebt. Je hebt in totaal voor € 66,60 aan datakosten gemaakt. Je hebt nu een negatief beltegoed van € 59,31. Ik zal dit negatieve bedrag terugzetten naar € 0,00. Dit is een eenmalige coulance, houd daar rekening mee.

Als je ingelogd bent en je ziet dat je beltegoed weer op € 0,00 staat, kun je weer opwaarderen. Daarna kun je weer bellen 🙂
Dries, dankjewel dat jullie dit zo oplossen en bedankt voor de tip ! zal dat voortaan doen als ik alleen WiFi wil gebruiken.
Dries, dankjewel dat jullie dit zo oplossen en bedankt voor de tip ! zal dat voortaan doen als ik alleen WiFi wil gebruiken.


Hallo Mathijs,

Behalve je mobiele gegevens uitschakelen bij wifi gebruik heb ik nog een extra tip.
Ken je misschien *** 3G Watchdog? 

Met die app ben je beschermd tegen een te hoog dataverbruik.
Die kun je zelf instellen bijvoorbeeld 75% van mb bundel.

Groetjes,
Friesian
Reputatie 2
Badge +6
Dries, dankjewel dat jullie dit zo oplossen en bedankt voor de tip ! zal dat voortaan doen als ik alleen WiFi wil gebruiken.

Hoi Mathijs,

Geen dank hoor 🙂

Ik zie dat je inmiddels weer hebt opgewaardeerd. Dat gaat weer allemaal goed?

@Friesian, werkt die 3G Watchdog een beetje goed? Kun je misschien vertellen hoe die werkt? Wordt er bijvoorbeeld goed onderscheid gemaakt tussen wifi en 3G?

Reageer