Hoi @Joh.anna,
Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!
Ik zie inderdaad dat er internet verbruik is geweest terwijl de optie uit staat in je mijn Simyo. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Ik zal dan ook de gemaakte kosten laten vergoeden en je instellingen resetten. Schakel je toestel een kwartier lang volledig uit om de reset te voltooien.
Groetjes,
Ashley
u bent niet de enige geweest met dit verschil dat er pas na 14 dagen achter kwam:
Op 2 november 2024 is in de app “Mijn Simyo” onder “Instellingen” ==> “Internet en bellen” ==> “Internetten in Nederland” de schuifknop op ‘aan’ gezet. Daarop verschijnt de mededeling: “Je kunt nu internetten binnen Nederland”. Nooit geweten dat in die app deze instelling zat en het is mij dan ook een raadsel wie die knop heeft omgezet.
Vanaf die datum worden elke dag zonder mijn medeweten kosten internetgebruik doorberekend.
Op 4 november heb ik 30 euro betaald en amper 14 dagen daarna was mijn tegoed, waar ik normaliter 3 maanden mee doe, verdwenen.
Het zal niet de eerste keer zijn dat instellingen worden gewijzigd zonder medeweten van de klant en dat blijkt ook wel uit de reacties op dit onderwerp.
Onder de instellingen van mijn smartphone heb ik standaard de knop “Mobiel Netwerk” uitstaan in de veronderstelling dat met deze instelling de internetkosten niet ten laste van mijn Simyo tegoed komen maar dat het internetten via wifi gaat.
Op basis van het bovenstaande verzoek ik u de ten onrechte betaalde kosten ad Eur 30,00 terug te betalen.