.

Beantwoord

Internetkosten met prepaid zonder een internetbundel

  • 10 October 2013
  • 13 reacties
  • 1558 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Ik heb een prepaid-kaart van 5 Euro en krijg nu een torenhoge internetrekening. Hoe kan dit...?
icon

Beste antwoord door Natascha 14 October 2013, 10:11

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Als je een pre-paid kaart hebt zónder internetbundel dan betaal je het "Pay as you go" tarief en dat is € 0,10 per 100 KB.
Reputatie 7
Badge +9
Zoals RicoK al zegt: Alle aansluitingen kunnen internetten; bundel of geen bundel. Simyo staat wel toe om internet via MijnSimyo te blokkeren.

Met bundel gaan de MBs van de bundel af. Als de MBs op zijn betaal je daarna weer per MB. Bij abonnementen betaal je na het opgebruiken van de bundel het buiten de bundel tarief(€ 0,15 per 1 MB) en bij prepaid ga je weer terug op het "Pay as you Go" tarief(€ 1,00 per 1 MB).

Zonder bundel betalen beiden soorten aansluitingen het "Pay as you Go" tarief. Bij abonnementen is dat € 0,15 per 1 MB en bij prepaid is dat € 1,00 per 1 MB.

Als jij internet op je mobiel via mijn simyo niet blokkeert terwijl je prepaid gebruiker bent en geen bundel hebt, dan betaal je € 1,00 per 1 MB.

Als prepaid gebruiker kun je je laatste gesprek afmaken. Een gesprek is in dit geval is heel ruim begrip: Dit kan een telefoontje zijn, een SMS zijn of zelfs een datasessie. Dit betekent dat als je beltegoed op is, terwijl je toestel nog verbonden is met 3G, dan kun je nog internetten. Hierdoor kan je je beltegoed in de min krijgen.
Reputatie 7
Groentjuh, wat een perfecte uitleg. Helderder als dit kan het niet worden!
Badge +6
Ik heb een prepaid-kaart van 5 Euro en krijg nu een torenhoge internetrekening. Hoe kan dit...?

Hoi Tico,

Welkom op het forum!
Zoals RicoK en Groentjuh aangeven kan je gebruik maken van het internet zonder dat je een internetbundel hebt. Daarnaast kan je laatste gesprek, sms en/of datasessie afmaken. Je kan dan in de min komen te staan. Wanneer je geen gebruik wilt maken van het internet zonder een bundel dan raad ik je aan de optie 'Internet op je mobiel/MMS' uit te zetten. Wanneer deze optie uitstaat kan je alleen gebruik maken van het internet wanneer je over wifi beschikt.

@ RicoK & Groentjuh bedankt voor het meedenken.
Zou het geen service zijn om alle (nieuwe, die geactiveerd worden en bestaande) abonnementen zonder internet, op - mijnsimyo - in te stellen op UIT.
Dit voorkomt dat er Mbs door jullie gedeclareerd kunnen worden.
Dit is mij ook overkomen - geen bundel maar toch betalen.
Als je geen bundel hebt, moet het niet mogelijk zijn mbs te gebruiken.
Deze service moet van simyo uitgaan. Als iemand dan toch Mbs wil, dan kan hem geadviseerd worden om de knop naar AAN te schuiven. Het voorkomt irritatie.
Dit staat in de welkomstmail van Simyo.


Met je Simyo simkaart kun je direct gebruik maken van 'Internet op je Mobiel', ook als je geen internetbundel hebt gekozen. Kies daarom voor een dag- of maandbundel om voordelig te internetten. Via 'Mijn Instellingen & Simkaart' op Mijn Simyo kun je de optie 'Internet op je Mobiel' altijd uitzetten.
Mensen kiezen voor - alleen - bellen en zij krijgen gratis internet - waarvoor later de rekening wordt gepresenteerd.
Waarvoor ze niet gekozen hebben.
""Met je Simyo simkaart kun je direct gebruik maken van 'Internet op je Mobiel', ook als je geen internetbundel hebt gekozen.""
Dit is wel leuk, maar ik wilde alleen bellen en GEEN internet. Dit wordt mij opgelegd doordat de schakelaar op de site op AAN staat.
Je moet eerst betalen om erachter te komen dat de schakelaar omgezet moet worden.
Dit zou een hele goede service van simyo kunnen zijn om de schakelaar op UIT te zetten en alleen op AAN als de klant aangeeft ook internet te willen.
Reputatie 7
Ik kan mij hier wel in vinden. Ik heb mij dit ook altijd afgevraagd, maar ik weet ook niet waarom internet standaard op AAN staat ook al heeft de gebruiker niet gekozen voor internet op zijn mobiel.

Je zou kunnen aannemen dat voor een gebruiker die kiest voor een internetbundel internet standaard aan staat. En dat voor die gebruiker die niet kiest voor internet deze mogelijkheid uit staat.

Misschien kan de welkomstmail worden 'omgedraaid' met iets van: "Let op, internet op je mobiel staat uit om buiten-de-bundel kosten te voorkomen. Wil je toch internetten zet dan internet op je mobiel AAN en/of kies voor een internetbundel".

Edit: De welkomstmail van Simyo is toch wel heel erg duidelijk, zoals blijkt uit de reactie van Raytje!
Reputatie 7
Badge +9
Alleen Simyo heeft de exacte gegevens, maar het zou me niet verbazen als verreweg de meeste nieuwe klanten van Simyo een smartphone hebben die ze ook voor mobiel internet willen gebruiken. Door de internetschakelaar standaard op AAN te zetten voorkom je dat grote aantallen nieuwe klanten komen klagen dat hun internetverbinding het niet doet. De realiteit is namelijk dat veel mensen niet de moeite nemen om alle technische informatie op de service pagina's van hun nieuwe provider door te lezen, ze verwachten dat je de simkaart simpelweg in de smartphone plaatst en dat alles dan meteen werkt. Vandaar dat van mij die internetschakelaar voor nieuwe aansluitingen best op AAN mag blijven staan. Voor die paar klanten die geen mobiel internet wensen is het een kleine moeite om het schuifje weer op UIT te zetten. Het is een vrije keuze die niet door Simyo wordt opgelegd zoals chinx suggereert. Ik heb begrepen dat er providers elders zijn waar die keuzemogelijkheid niet wordt geboden, het enige wat je dan kunt doen is mobiele data uitzetten op je telefoon en er het beste van hopen dat je dan geen mobiele data verbruikt.
Je leest mij niet helemaal goed. Je krijgt een welkomst mail zodra je een prepaid pakket besteld. Daarin staat de genoemde tekst. Dus dat geeft je als klant al de mogelijkheid om het uit te zetten voordat je überhaupt gebruik gaat maken van je aansluiting. Het word dus van te voren aangegeven. Dus eerst betalen om er vervolgens achter te komen gaat niet op.

De schakelaar staat dus standaard aan om dat Simyo iedereen de gelegenheid wilt geven om te internetten, met of zonder bundel. Een meerderheid van de klanten heeft ook internet, dus als die schakelaar standaard uit staat zijn die weer ontevreden. 100% klant tevredenheid heb je nooit. Daarbij is Simyo de beroerdste niet als het gaat om coulance als er per ongeluk een keer iets niet helemaal goed gaat.

Hieronder lees je de volledige mail waarin persoonlijke zaken zijn verwijderd. Ik heb namelijk ook prepaid naast mijn abonnement ;-)


Beste

Welkom bij Simyo!

Je Simyo Startpakket met nummer 06xxxxxxxx wordt binnen 3 werkdagen thuisbezorgd. Binnen twee dagen ontvang je een e-mail met je pincode zodat je de Simyo simkaart kunt gebruiken. De simkaart bevat het door jou gekozen beltegoed zodat je direct kunt bellen.


Op Mijn Simyo kun je elk moment je beltegoed bekijken en opwaarderen. Inloggen op Mijn Simyo kan via http://mijn.simyo.nl:

(Tijdelijk) telefoonnummer: 06xxxxxxxx
Wachtwoord: *******

Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je tijdelijk een negatief saldo hebt. (Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euro?s). Waardeer je beltegoed dan zo snel mogelijk op zodat je weer kunt bellen, SMS'en & internetten op je mobiel. We raden je aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.


Met je Simyo simkaart kun je direct gebruik maken van 'Internet op je Mobiel', ook als je geen internetbundel hebt gekozen. Kies daarom voor een dag- of maandbundel om voordelig te internetten. Via 'Mijn Instellingen & Simkaart' op Mijn Simyo kun je de optie 'Internet op je Mobiel' altijd uitzetten.


Wij wensen je veel bel- en smsplezier!


Met vriendelijke groet,

Het Simyo team

Heb je nog vragen? Dan kun je altijd terecht op onze website http://www.simyo.nl/service, ons Forum forum.simyo.nl en de Twitter helpdesk [@Simyonl].

Wil je de bestelling annuleren? Dat kan binnen 14 dagen na je bestelling op www.simyo.nl/annuleren.

Op www.simyo.nl/tarieven vind je alle tarieven voor je Sim Only abonnement in binnen- en buitenland.
Meer weten of het privacy statement of de voorwaarden van je abonnement? Kijk dan op www.simyo.nl/privacy of www.simyo.nl/voorwaarden.
Reputatie 7
Ja, Raytje, de welkomstmail laat niets aan duidelijk over. Heb op mijn eerdere reactie een toevoeging gemaakt.
RicoK,

Mijn reactie was overigens niet aan jouw gericht hoor. Maar ten tijde van typen enzo werd ik gebeld. Dus na verzenden bleken jij en Scotmans ook al te hebben gereageerd 😃
Reputatie 5
Badge +9
Hoi chinx,

Welkom op het forum.

Ik snap heel goed dat je ontevreden bent over het feit dat de internet optie gelijk aan staat. Simyo heeft die keuze gemaakt omdat de meerderheid van onze klanten gelijk wilt kunnen internetten. We geven het zoals Raytje al zei, aan in onze welkomstmail. Hoe zou jij hierover het liefst worden geïnformeerd?

@RicoK, Scotsman en Raytje bedankt voor de uitleg en het meedenken :D

Groetjes,
Caspar

Reageer