Skip to main content
Ik heb een prepaid simkaart. Ik heb de campingapp van de ANWB geïnstalleerd. Reuze handig als je op een bepaalde plek (GPS) wil kijken waar de campings zich bevinden.

1. Om deze app te kunnen gebruiken het ik een internetbundel of abonnement nodig?

2. Ik gebruik verder alleen wifi en zo nu en dan pleeg ik een telefoontje. Wat is dan de beste keuze???
Hoi Fieter



Om antwoord te kunnen geven deel ik de taart in stukkies, vindt je niet errug hè?



Ik heb een prepaid simkaart. Ik heb de campingapp van de ANWB geïnstalleerd. Reuze handig als je op een bepaalde plek (GPS) wil kijken waar de campings zich bevinden.

1. Om deze app te kunnen gebruiken het ik een internetbundel of abonnement nodig?


Dat ligt er aan waar je je op dat moment bevindt.

In NL kun je simyo data gebruiken via prepaid, in het buitenland niet met prepaid wel met een abbo.

In jouw situatie is in het geval van een abbo maandelijks opzegbaar het meest zinvolle.

Of je gebruikt een buitenlandse prepaid sim.

Blijf je in NL dan zou je eens een test kunnen doen met een dagbundel. 20 MB voor 1 euro en dan kijken of dat voldoende is.

Meer info over prepaidbundels vindt je op simyo.

Belangrijke vraag...worden er foto's geladen want dan heb je veel meer data nodig. Dus foto's zou ik bij instellingen/installeren van app niet als voorkeur aangeven.[/quote]



2. Ik gebruik verder alleen wifi en zo nu en dan pleeg ik een telefoontje. Wat is dan de beste keuze???


Die vraag lijkt me duidelijk al beantwoord. Verblijf je in NL of buitenland?

Wanneer je eens een test maakt met 1 euro..20MB om te beginnen kun je je geen breuk vallen.

Reken maar uit geen bundel 0.15 eur per MB, voor 20 MB ben je dan 3 eur kwijt.

Zolang de bundel actief is kun je geen extra bundel aanmaken.



Je kunt de app ook zonder abbo of prepaid in NL dus gebruiken, kosten zijn dus 0.15 eur per MB.

Maar vergeet niet het volgende, behalve de app zijn er op een smartphone ook nog andere dingen actief behalve die ene app...! Die kunnen dus ook data verstoken.



Suuk 6, en is het duidelijk?

Friesian.
Hoi Fieter,



Leuk dat je hier je vraag stelt. Welkom op het forum.



Heb je van plan om de campingapp in Nederland of in het buitenland te gebruiken?



Als je door Nederland gaat toeren kan je op 2 manieren gebruik maken van mobiel internet. Je kan een dag- of een maandbundel aanschaffen. Deze kan je eenvoudig aanzetten via Mijn Simyo. Een overzicht over de beschikbare bundels kan je vinden op onze Prepaidpagina.



De andere optie is om zonder bundel gebruik te maken van mobiel internet. Het tarief hiervoor is € 0,15 per MB. Ben je van plan om veel van gebruik te maken van mobiel internet dan is het voordeliger om een van de bundels te nemen.

Mobiel internet in het buitenland is bij een Simyo Prepaid aansluiting helaas niet mogelijk. Je zou in het buitenland gebruik kunnen maken van een lokale simkaart.



@Friesian, bedankt voor je reactie.

Reageer