Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Internetbundel bij Prepaid?

  • 23 oktober 2014
  • 12 reacties
  • 1581 Bekeken

Badge
Begrijp nog steeds niet de werking van de prepaid internetbundels.
Had een prepaidbundel van 100 MB voor 4 euro opgennomen.
Had simyo een automatisch incasso geven om steeds 20 euro te mogen afschrijven.
Door dat thuis mijn wifi verbinding onder het interneten is weg gevallen is mijn verbruik op 172 MB gekomen .
Heb niet automatisch een nieuwe bundel gekregen maar de restende 72 MB is als buitenbundeltarief 1 Euro per MB
van mijn rekening afgeschreven .
Er is dus 4 X 20 euro van rekening afgeschreven voor deze 72 MB zonder enige kennisgeving .
Ben het hier niet mee eens en heb 60 euro weer terug gesonneerd .
Heb dit via de mail kenbaar gemaakt maar hier geen reactie op gekregen.
Wel hebben ze gelijk mijn salto op nul gezet en mijn simkaart geblokkeerd.
Heb ze een 2e mail gestuurd en hierop is wel gereageerd .
Komt er opneer als wanneer ik 30 euro stort ik weer toegang krijg .
Snap er helemaal niks van .
Heb een prepaidbelbundel van 20 euro en als deze op is wordt deze automatisch opgewaardeerd met 20 euro
Heb een prepaidinternetbundel van 4 euro en als deze op is krijg geen nieuwe van 4 euro maar een boeten
Waarom deze methode vraag ik me af ?
Heb een windowstelefoon en heb de verbruiktapp via simyo gedownload .
Na installatie gaf hij aan niet tewerken op prepaid klanten ,dus mijn verbruik blijft gissen.
Hik nu op twee gedachten .
Ben te dom of ik word genaaid

 
icon

Beste antwoord door Kim 24 oktober 2014, 14:17

Hoi ammkeizers, welkom op het forum van Simyo! :)



Wat vervelend dat deze verwarring is ontstaan.



Ik zie dat je op 2-9 een maand Internetbundel à 100 MB hebt aangezet. Deze 100 MB was op 13-9 op, waarna je gebruik bent blijven maken van mobiel internet, waardoor deze MB's buiten je bundel van je beltegoed af zijn gegaan.



Dit verbruik is van je beltegoed afgegaan, omdat je niet automatisch een nieuwe bundel krijgt wanneer je bundel binnen de 30 dagen op is. Je kan pas na de maand een nieuwe Internetbundel aanschaffen.



Omdat je automatisch opwaarderen aan had staan, is het beltegoed dat op is gegaan door het verbruik via mobiel internet weer automatisch opgewaardeerd.



Toen je vervolgens deze opwaarderingen hebt gestorneerd, zagen we dat er een negatief tegoed was ontstaan door het verbruik via mobiel internet eerder in september. Omdat dit niet de bedoeling was, zijn we je hierin tegemoetgekomen. Daarom staat je beltegoed nu op €0.



Zojuist heb ik het voor je in orde gemaakt dat je automatisch opwaarderen via je bankrekening weer aan kan zetten zonder dat je eerst €30 hoeft op te waarderen via iDEAL.



Tot slot, het is inderdaad zo dat je helaas met een Windows Phone geen gebruik kan maken van de Mijn Simyo app voor Prepaid, wel kan je te allen tijde zelf via Mijn Simyo je verbruik in de gaten houden.

Daarnaast raad ik je aan om onze Blogs (deze en deze eens door te lezen met tips om je dataverbruik ook op je telefoon zelf in de gaten te kunnen houden :)



Ik hoor graag van je of ik hiermee voor wat meer opheldering heb weten te zorgen? 🙂
Bekijk originele reactie

12 reacties

Badge +6
Hoi ammkeizers, welkom op het forum van Simyo! :)

Wat vervelend dat deze verwarring is ontstaan.

Ik zie dat je op 2-9 een maand Internetbundel à 100 MB hebt aangezet. Deze 100 MB was op 13-9 op, waarna je gebruik bent blijven maken van mobiel internet, waardoor deze MB's buiten je bundel van je beltegoed af zijn gegaan.

Dit verbruik is van je beltegoed afgegaan, omdat je niet automatisch een nieuwe bundel krijgt wanneer je bundel binnen de 30 dagen op is. Je kan pas na de maand een nieuwe Internetbundel aanschaffen.

Omdat je automatisch opwaarderen aan had staan, is het beltegoed dat op is gegaan door het verbruik via mobiel internet weer automatisch opgewaardeerd.

Toen je vervolgens deze opwaarderingen hebt gestorneerd, zagen we dat er een negatief tegoed was ontstaan door het verbruik via mobiel internet eerder in september. Omdat dit niet de bedoeling was, zijn we je hierin tegemoetgekomen. Daarom staat je beltegoed nu op €0.

Zojuist heb ik het voor je in orde gemaakt dat je automatisch opwaarderen via je bankrekening weer aan kan zetten zonder dat je eerst €30 hoeft op te waarderen via iDEAL.

Tot slot, het is inderdaad zo dat je helaas met een Windows Phone geen gebruik kan maken van de Mijn Simyo app voor Prepaid, wel kan je te allen tijde zelf via Mijn Simyo je verbruik in de gaten houden.
Daarnaast raad ik je aan om onze Blogs (deze en deze eens door te lezen met tips om je dataverbruik ook op je telefoon zelf in de gaten te kunnen houden :)

Ik hoor graag van je of ik hiermee voor wat meer opheldering heb weten te zorgen? 🙂
Badge
Vind het maar vreemd dat ik maar een databundel kan aanschaffen per maand.
Is niet erg gebruiksvriendelijk een klant te beboeten voor een verkeerde gebruiksinschatting .
Zeker ook nog als de klant geen mogelijk krijgt zijn gebruikt op moment van opnemen te kunnen inzien
Ga beslist geen gebruikt meer maken van de internetoptie van Simyo wanneer zón stok achter de deur staat.
Waarom niet gewoon betalen voor elke MB die je gebruikt net zo als bel en sms kosten.
Ziet er naar uit dat Simyo woekerwinst wil halen door de consument in een val te lokken.
Het is immers technisch mogelijk om internet uit te schakelen als de databundel op is ,kijk naar Telfort.
Maar het is blijkbaar te lucratief de klant door te laten internetten tegen een absurt hoog tarief.
Wil u er echter op attenderen dat een bedrijf ,ook Simyo,bestaat uit gratie van haar klanten.
Heb niet het idee dat u simpatie wekt in deze manier van zaken doen
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ammkeizers,

Het is vervelend dat je denkt dat Simyo je hiermee opzettelijk in de val probeert te lokken, zodat je veel kwijt bent aan je dataverbruik.

Er zijn tegenwoordig zoveel manieren om zélf je data uit te zetten als je boven een hoeveelheid verbruik komt of tools in je telefoon om je dataverbruik per seconde bij te houden, dat Simyo dit niet als een urgent verbeterpunt ziet. Je hebt zelf de verantwoordelijkheid om dit goed in de gaten te houden. :)

Simyo heeft ook een blog geschreven over het monitoren van je data. Check 'm hier.
Badge
Nou lijk mij over duidelijk dat Simyo er op speculeerd dat je over de data bundel heen gaat .
Immers dan begint de grote winst .
Als dit niet zo was kon je gewoon een nieuwe databundel kopen als deze op was .
Heb gewoon de pech een windows telefoon te hebben en het is nog steeds niet mogelijk als prepaidklant je dataverbruik te kennen
Snap best dat Simyo dit niet ziet als een urgent verbeterpunt .
En het is echt te gemakkelijk de klant zelf  verantwoordelijk te stellen .
Ooit gehoord van klantgericht ondernemen ?
Hmmm..ik overweeg om voor mijn kids ook zo'n internetbundel te proberen. Ben nu dus een beetje huiverig.
Zoals ik het begrijp schaf je dus voor 4€ een databundel aan voor 100mb.
- Deze is dan een maand geldig;
- je kan dus niet meerdere databundels in een maand aanschaffen;
- Mb's die over zijn komen blijkbaar te vervallen;
- Mb's die je boven de bundel gebruikt wordt tegen standaardtarief afgerekend ( 0,15€ per mb).
Wat is dan die boete of tarief van 1€ per mb. Dit vind ik nergens terug op de site.
Die boete € 1,00 zoals jij het noemt was het buiten bundel tarief, dit is gewijzigd in € 0,15 (per mb)
Om zeker te zijn dat er geen ongewenste verassing komt adviseer ik je met klem om bij Wi-Fi gebruik internet op mijn simyo uit te zetten.
(Ook bijvoorbeeld op school en .........)

Misschien ook goed om dit door te lezen......

https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/

Groet,
Friesian.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi ammkeizers,
Het nadeel blijft nu eenmaal dat prepaid vroeger ontworpen is om mee te bellen. Later kwam er vanuit klanten de wens om meer te kunnen internetten en hebben we dat in moeten bouwen met de bundels zoals we dat nu hebben.
Je geeft aan dat je je dataverbruik niet kent, maar in de link in Tiury's bericht staat ook uitgelegd hoe je je verbruik met Windows Phone in de gaten kunt houden én een limiet kunt instellen.

Hey Kod,
Voorheen wat het standaard tarief voor prepaid €1 per MB. Dit hebben we recentelijk aangepast naar €0,15 per MB. Ik denk ook dat ammkeizers met ‘boete’ gewoon het standaard tarief heeft bedoeld.
Voor de rest werkt een prepaid maandbundel internet precies zoals je al omschrijft. Wanneer je er op vertrouwd dat je kids geen youtube kijken of updates uitvoeren op 3G, is het prima te doen als gewenning met internet, als is een abonnement toch altijd een stuk goedkoper.

@Friesian, dank je voor het geven van je tips!
Badge
Heel fijn dat Simyo het buiten de bundeltarief heeft terug gebracht van 1 euro naar 15 cent.
Gelukig hebben ze toch ingezien dat dit een beetje te bond was.
Mijn probleem is en was dat ik als Windows Phone gebruiker nog steeds niet het datagebruik kan inzien als prepaidklant.
Weet niet of dit nou persee de verantwoordelijk is van Simyo maar vervelend is het wel .
Verlevend is ook dat je bij een bundel nooit nooit excact uitkomt ,je houdt  dus over of komt te kort.
Waarom niet gewoon afrekenen per MB voor een redelijke prijs net zoalas bij smsen en bellen.
Maar gelukig ziiten er toch nog een paar helder denkende mensen bij Simyo er gebeurt in iedere geval wat
Reputatie 4
Badge +8
Bont als de bonte hond. Het is me wat allemaal.
Gelukkig is Simyo de beroerdste nog niet.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ammkeizers,

Via de officiële Simyo App is het inderdaad niet mogelijk. Maar zoals ik in mijn eerste reactie al aangeef, is het wél mogelijk om je internet verbruik bij te houden op je Windows Phone. Heb je die blog wel even doorgelezen? Hier staat stap voor stap uitgelegd hoe je dit via je Windows Phone kunt bekijken en in de gaten kunt houden 🙂.


Simyo Blog: Krijg inzicht in het datagebruik van je apps
Badge
Mijn rekening van november was hoger omdat ik buiten mijn bundel ben gegaan en mijn internet stond halverwege de maand december al op verbruikt. Ik heb 1000 mb en zit thuis op de wifi. Hoe kan dit?
Mijn nummer is 06********
Gr Thea Kuiper
Reputatie 3
Badge +7
Theetje60,

Ik zie dat je deze vraag 4 dagen geleden ook al hebt gesteld in dit topic.

Er is in dat topic door Naomi gevraagd om meer informatie. Ook heeft ze in dat topic al aangegeven dat het niet verstandig is om je nummer openbaar op het forum neer te zetten.;)

Zou je eens de specificatie van je facturen willen bekijken via Mijn Simyo, dat verheldert misschien al een gedeelte:)
Het lijkt mij verstandig om in dat andere topic verder te gaan. Gaat dat lukken denk je?

Reageer