Skip to main content
Ik heb voor het eerst internet om mijn prepaid genomen

1 dag geprobeerd begin december en toen ik zag dat ik meer gebruikte dan gedacht , heb ik voor 7 euor 250 Mb internet voor een maand genomen.

toen ik halverwege december zag dat ik daar wel ruim mee toe kwam heb ik automatisch verlengen geactiveerd en zutomatisch opwaarderen aangezet omdat dat daarvoor noodzakelijk was

nu krijg ik vandaag de volgende mail :



Voor nummer 06xxxxxxxx heb je meer dan 5 Mb verbruikt deze maand.

Simyo adviseert om een internet bundel te activeren in mijnsimyo om je verbruiks kosten laag te houden



Met vriendelijke groet,

Simyo



Op dit bericht kun je niet reageren. Heb je vragen, ga dan naar www.simyo.nl/service..



en mijn tegoed is meteen voor die Mb's aangeslagen



ik snap hier niets van

en voel me bestolen



kan iemand zeggen hoe dit dan wel; moet



m vr gr en bedankt alvast



Hans
Ik heb voor het eerst internet om mijn prepaid genomen

1 dag geprobeerd begin december en toen ik zag dat ik meer gebruikte dan gedacht , heb ik voor 7 euor 250 Mb internet voor een maand genomen.

toen ik halverwege december zag dat ik daar wel ruim mee toe kwam heb ik automatisch verlengen geactiveerd en zutomatisch opwaarderen aangezet omdat dat daarvoor noodzakelijk was

nu krijg ik vandaag de volgende mail :



Voor nummer 06xxxxxxxx heb je meer dan 5 Mb verbruikt deze maand.

Simyo adviseert om een internet bundel te activeren in mijnsimyo om je verbruiks kosten laag te houden



Met vriendelijke groet,

Simyo



Op dit bericht kun je niet reageren. Heb je vragen, ga dan naar www.simyo.nl/service..



en mijn tegoed is meteen voor die Mb's aangeslagen



ik snap hier niets van

en voel me bestolen



kan iemand zeggen hoe dit dan wel; moet



m vr gr en bedankt alvast



Hans




Hoi Steenbergen,





Ik zie wel dat je automatisch opwaarderen hebt aangezet. Maar het automatisch verlengen van de bundel, dat zie ik pas vandaag ingeschakeld worden. Zo komt het dat je dus op 1 januari even zonder bundel gebruik hebt gemaakt van het internet. Om je daarvoor te waarschuwen hebben we je dat bericht gestuurd. Gelukkig ben je er daardoor achter gekomen.

Nu staat het automatisch verlengen wel aan. Dus dat gebeurt je in de toekomst niet meer.



Groetjes, Charlene
Beste Charlene,



Ik moet even iets duidelijk maken.

De internetbundel had ik 3 dec in laten gaan en erlengen wel aangezet.

Toen ik gisteren zag dat er te veel was afgeschreven heb ik dat meteen uitgezet , alsmede de machtiging tot automatisch tegoed opwaarderen als het onder de 2 euro komt.



Vanmorgen zag ik pas het nummer van de klantenservice

die vertelde dat ik moest betalen doordat ik over de data-limiet zou zijn gegaan

ik heb toen duidelijk gemaakt dat ik verre van die limiet gebleven ben , nl in dec ongeveer 65 Mb en in jan 2014 11 Mb

toen zeiden ze dat dat dan maar op mail aan de klantenservice moest mailen



wat scherts mijn verbazing toen ik inlogde

de bundel was "gewoon verlengd" ondanks dat ik het gisteren afgezet had , er was toch weer 7 euro afgeschreven

1 en 2 januari was die bundel ook helemaal niet te zien om mijn Simyo



toen heb ik het alsnog wederom aangezet

zowel het verlengen als het betalen



doch 1 en 2 januari hadden nog gewoon in de bundel moeten zitten die gestart was op 3 dec vorig jaar



dus er is wel degelijk onterecht afgeschreven



ik moest zelf aantonen dat ik niet teveel gebruikt had

dat vind ik op zich al raar omdat Simyo die data genereert



doch een screenshot gemaakt van de verbruikstabel op jullie eigen site

mijn mobiel meldde hetzelfde aantal Mb's

dat ook nog eens erbij vermeld en deze mail heb ik nu dus met de screenshot eraan naar de klantenservice gemailt

ik had het dus wel degelijk allemaal goed aangezet anders was vanmorgen de bundel niet automatisch ingegaan



ik hoop dus dat het onterecht afgeschreve bedrag zo spoedig mogelijk wordt gerestitueerd



m vr gr



Hans
Beste Charlene,



Ik moet even iets duidelijk maken.

De internetbundel had ik 3 dec in laten gaan en erlengen wel aangezet.

Toen ik gisteren zag dat er te veel was afgeschreven heb ik dat meteen uitgezet , alsmede de machtiging tot automatisch tegoed opwaarderen als het onder de 2 euro komt.



Vanmorgen zag ik pas het nummer van de klantenservice

die vertelde dat ik moest betalen doordat ik over de data-limiet zou zijn gegaan

ik heb toen duidelijk gemaakt dat ik verre van die limiet gebleven ben , nl in dec ongeveer 65 Mb en in jan 2014 11 Mb

toen zeiden ze dat dat dan maar op mail aan de klantenservice moest mailen



wat scherts mijn verbazing toen ik inlogde

de bundel was "gewoon verlengd" ondanks dat ik het gisteren afgezet had , er was toch weer 7 euro afgeschreven

1 en 2 januari was die bundel ook helemaal niet te zien om mijn Simyo



toen heb ik het alsnog wederom aangezet

zowel het verlengen als het betalen



doch 1 en 2 januari hadden nog gewoon in de bundel moeten zitten die gestart was op 3 dec vorig jaar



dus er is wel degelijk onterecht afgeschreven



ik moest zelf aantonen dat ik niet teveel gebruikt had

dat vind ik op zich al raar omdat Simyo die data genereert



doch een screenshot gemaakt van de verbruikstabel op jullie eigen site

mijn mobiel meldde hetzelfde aantal Mb's

dat ook nog eens erbij vermeld en deze mail heb ik nu dus met de screenshot eraan naar de klantenservice gemailt

ik had het dus wel degelijk allemaal goed aangezet anders was vanmorgen de bundel niet automatisch ingegaan



ik hoop dus dat het onterecht afgeschreve bedrag zo spoedig mogelijk wordt gerestitueerd



m vr gr



Hans




Hoi Steensbergen,



Wat vervelend al deze verwarring. Ik ben even in het systeem gedoken om te kijken wat er nou precies is gebeurd 🙂.



Allereerst zie ik dat je de internetbundel op 1-12 om 20.05 uur hebt geactiveerd, niet op 3-12? 🙂

Daarnaast zie ik dat je op 3-1 om 10.15 uur het automatisch verlengen van de internetbundel hebt aangezet, daarvoor heeft het automatisch verlengen niet aangestaan, waardoor er helaas niet meteen opnieuw een internetbundel is aangegaan na het verlopen van de vorige.



Deze beide dingen samen genomen, hebben ervoor gezorgd dat de internetbundel verlopen was op 1-1 en niet verlengd, waardoor het verbruik dat je op 1-1 en 2-1 hebt gehad van je beltegoed is afgegaan helaas 😞.



Van het automatisch opwaarderen zie ik overigens wel dat je dit op 2-1 in de avond hebt uitgezet, en op 3-1 in de ochtend weer hebt aangezet, klopt dat? 🙂
Nog een laatste vraag dan

Loopt de bundel nu wel gewoon op de juiste wijze door

Of ga ik weer een paar dagen krijgen dat ik geen overlap heb



m vr gr



Hans
Kloppen doet het nog steeds niet.  Als je lid bent van een krant en je geeft half in het jaar aan te willen verlengen , gebeurt dat ook gewoon na afloop van je abbonnementsperiode. Hier hetzelfde , ik geef gedurende mijn tijd dat ik 250 Mb gebruik aaqn dat ik wil verlengen , en dan doen jullie dat maar gewoon vanaf een maand nadat ik dat aangeef. Normaal is dat je dan gewoon bij afloop verlengt.

Zou mooi zijn als je een krant verlengd in november en je dan volgend jaar november pas weer je eerste krantje krijgt.
Hoi Steenbergen,



Als je het met een krant wilt vergelijken, dan kun je jouw geval misschien beter als volgt zien:



Je hebt een maand abonnement gehad zonder automatisch verlengen en hebt elke dag je krant gehad.

Na aflopen van die maand, op 31 december, heb je niet meteen verlengt maar een paar dagen losse (duurdere) kranten gekocht.

Nu heb je vanaf 3 januari weer een maandabonnement genomen voor je krant, en deze keer heb laat je het wel automatisch verlengen.



Ik denk niet dat ik de vergelijking beter krijg dat dit.

Reageer