Op zoek naar de juiste mobiele oplossing voor onze brugpieper-in-spe kom ik bij Simyo uit.
Echter nog wel een paar vragen over pre-paid:
Als door (fout) internetgebruik het te goed op is - kan er dan helemaal niet meer worden gebeld? Of wel naar noodnummers? Of SMS?
Kan je dan nog wel worden gebeld? C.q. op internet via WiFi communiceren?
Kun je (Samsung S3 Mini) de telefoon zo instellen dat internet alleen via WiFi kan muv What's app - zodat het gebruik van MB's onder controle blijft en niet zoals je op internet nogal wat verhalen tegen komt - ineens wordt verrast doordat alle tegoed op is omdat... de telefoon met internet was verbonden en niet met WiFi (ik heb er helemaal geen verstand van hoor).
Alvast bedankt.
Bladzijde 1 / 1
Hoi sunny43, welkom op het forum van Simyo :)
Wat leuk dat je aan Simyo denkt als begin van het 'mobiele leventje' van je kind :)
Als om welke reden dan ook het beltegoed helemaal op is, dan is er geen internetverkeer meer mogelijk en ook geen uitgaande gesprekken of smsjes.
Inkomende gesprekken en smsjes komen wel gewoon aan en ook kun je je altijd 112 bellen. Voor dat laatste heb je volgens mij niet eens een simkaart nodig ;)
Voor internet heb je dan WiFi nodig.
Ik ben niet heel erg een Samsung/Android specialist, maar volgens mij kun je niet per app instellen of er enkel WiFi dan wel het mobiele netwerk kan worden gebruikt.
Zelf heb ik een iPhone, en daar is het juist weer heel simpel in te stellen. Misschien zijn er andere forum gebruikers die je kunnen helpen?
Op zich is prepaid erg handig voor kinderen maar er zijn een paar dingetjes waar je bij Simyo rekening mee moet houden.
Op = niet helemaal op.
Als tijden het internetten of bellen het beltegoed op raakt, wordt niet meteen de verbinding verbroken. En dan kun je dus wat onder 0 uit komen met je beltegoed. Als je dan met een smartphone aan het internetten bent en de MB's er een beetje rap doorheen jaagt, dan kan het om meer dan een paar Euro's gaan. Meet info daarover vind je hier.
Ik hoop dat ik je vragen hiermee duidelijk heb beantwoord.
Wat leuk dat je aan Simyo denkt als begin van het 'mobiele leventje' van je kind :)
Als om welke reden dan ook het beltegoed helemaal op is, dan is er geen internetverkeer meer mogelijk en ook geen uitgaande gesprekken of smsjes.
Inkomende gesprekken en smsjes komen wel gewoon aan en ook kun je je altijd 112 bellen. Voor dat laatste heb je volgens mij niet eens een simkaart nodig ;)
Voor internet heb je dan WiFi nodig.
Ik ben niet heel erg een Samsung/Android specialist, maar volgens mij kun je niet per app instellen of er enkel WiFi dan wel het mobiele netwerk kan worden gebruikt.
Zelf heb ik een iPhone, en daar is het juist weer heel simpel in te stellen. Misschien zijn er andere forum gebruikers die je kunnen helpen?
Op zich is prepaid erg handig voor kinderen maar er zijn een paar dingetjes waar je bij Simyo rekening mee moet houden.
Op = niet helemaal op.
Als tijden het internetten of bellen het beltegoed op raakt, wordt niet meteen de verbinding verbroken. En dan kun je dus wat onder 0 uit komen met je beltegoed. Als je dan met een smartphone aan het internetten bent en de MB's er een beetje rap doorheen jaagt, dan kan het om meer dan een paar Euro's gaan. Meet info daarover vind je hier.
Ik hoop dat ik je vragen hiermee duidelijk heb beantwoord.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.