.

Vraag

Internet verbruik terwijl optie uit staat, hoe kan dit?

  • 26 December 2023
  • 5 reacties
  • 72 Bekeken

Badge

Sinds 16 december wordt er dagelijks 1 a 2 keer internetverbruik geregistreed en in rekening gebracht, terwijl de optie internet al jaren uit staat, zodat internetverbruik onmmogelijk zou moeten zijn. Een paar dingen vallen op:

  • De tijdstippen liggen allemaal precies 8 uur uit elkaar (20:48, 04:48 en 12:48).
  • Meestal gaat het om 0 cent (0 Mb), maar niet altijd. Inmiddels is vanaf 16 december tot en met 25 december 20 cent afgeschreven.

Hoe kan dit? En kan het ophouden? En natuurlijk wil ik mijn geld terug, want flutbedrag of niet, het gaat niet aan om onterecht geldt in rekening te brengen.

Met vriendelijke groet,
Paul 


5 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Zorg vooral op je telefoon data ook uit staat. Sommige apps gebruiken op de achtergrond ook data. Mocht je een Android hebben hier wat info: https://androidworld.nl/tips/zo-voorkom-je-dat-android-apps-op-de-achtergrond-data-verbruiken

Badge

Bedankt voor de tip, ik heb data verbruik helemaal uitgezet op mijn Android, maar dit lijkt me niet relevant. In mijn Simyo instellingen staat internet immers al jaren uit, dus dat achtergrond datagebruik zou nooit via G4 mogen gaan.

Overigens - ook niet erg relevant maar toch - was mijn telefoon op alle tot nu toe geregistreerde data en tijdstippen gewoon binnen bereik van mijn Wifi, dat in heel mijn huis uitstekend bereik heeft.

m.vr.gr.,
Paul

Reputatie 3
Badge +2

Klopt alleen er zijn apps die toch graag af en toe de 4G aanspreken. 

 

Hoe je dat kan instellen/ de naam voor het beestje is per Android ook weer anders

Android

1. Ga naar de Instellingen toe

2. Kies voor Verbindingen

3. Selecteer Wi-Fi

4. Kies voor de 3 puntjes die rechts bovenaan in het scherm staan en klik op geavanceerd

5. Hier zie je Slimme netwerkwissel / Wi-fi automatisch inschakelen staan.

 

Maar voor een pixel telefoon heet weer Databesparing (zoals je ziet totaal andere stappen)

https://support.google.com/pixelphone/answer/7055392?hl=nl

 

Hoe dan ook Simyo heeft in paneel inderdaad internet uit kan. Om echt zeker te zijn (persoonlijk) pak het bij de bron (de telefoon) aan en zet het ook daar uit. Want ook al zit je op de wifi er zijn apps die soms dat 4G contact willen.

Badge

Tja, apps die graag 4g willen aanspreken hebben pech (en moeten zich schamen voor dergelijk gedrag). Ze hebben het tot enkele dagen geleden ook gewoon zonder gedaan, want er is nooit eerder sprake geweest van internet gebruik via 4g, terwijl alle apps naar wens functioneerden.
 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @pweemaes,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je internetverbruik hebt terwijl de optie uitgeschakeld staat in Mijn Simyo!

Ik wil graag met je meekijken waar dit aan zou kunnen liggen. Uiteraard vergoeden wij de kosten als deze onterecht zijn. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik help je dan graag verder.

Bedankt voor je hulp! @RobbyTown 

Groetjes,
Roeqajja

Reageer