.

Internet verbruik na aanschaf internetbundel. Hoe kan dit?

  • 5 March 2023
  • 1 reactie
  • 21 Bekeken

Ik heb min of meer hetzelfde. Heb een prepaid e-sim en heb een bundel gekocht 2GB - 12,50 euro. Deze bundel is meteen te zien in “mijn Simyo” (en afgeschreven van het tegoed) en is ook meteen (stom van mij) door mij na aanvraag in gebruik genomen.

Had 10,69 beltegoed over, maar na het gebruiken van internet, is het te goed binnen een paar uur vermindert na 9.07 euro en dat zou volgens mij niet mogen, want ik had een bundel gekocht! (het gaat niet om het bedrag a 1,62 euro, gaat om principe)

Ik heb inmiddels gelezen dat een bundel niet meteen actief is en dat in dat geval Symio het afhaalt van het te goed .. gelukkig gebruik ik niet veel data (puur om mijn TomTom te laten communiceren via internet voor verkeersinfo, daarom dacht ik dat prepaid wel voldoende was), maar toch is dit niet leuk/eerlijk.

Mijn tip: maak de bundel pas actief in “mijn Simyo” als het ook daadwerkelijk gebruikt kan worden en zodra dat kan, schrijf dan pas het geld af. Dus ik zie die 1,62 wel weer terug op mijn tegoed? hahaha

Dan toch maar een off-topic vraag, ik kan nu een abo nemen, met 10GB + onbeperkt bellen voor 12,50 euro per maand, looptijd 2 jaar, ik heb daar wel interesse in, maar hoe wordt mijn te goed en mijn huidige bundel verrekend of kan ik dat beter eerst opmaken? De kans loop ik dan dat het abo dan niet meer te verkrijgen is….dus ik wil het NU wel regelen, als ik weet dat zowel mijn te goed als mijn bundel verrekend wordt met het nieuwe abo .. ben verder zeer tevreden.


1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @AlfvanMelmac,

Bedankt voor je bericht. Uit jouw verhaal begrijp ik dat je een internetbundel hebt aangeschaft maar dat er toch internet kosten zijn afgeschreven. Soms kan dit inderdaad voorkomen maar in dit soort gevallen kunnen wij altijd in overleg met de financiële afdeling een vergoeding indienen. Hiervoor wil ik je vragen om mij een privé bericht te sturen met jouw persoonlijke gegevens. Ik zal dan nalopen of dit verbruik heeft plaats gevonden na het aanschaffen van de internetbundel. 

Om je vraag te beantwoorden over het overstappen naar een Sim Only abonnement: Je hoeft niet jouw Prepaid tegoed op te maken voor dat je overstapt. Dit beltegoed wordt namelijk in mindering gebracht op je eerste factuur 😊. 

Ik heb jouw reactie trouwens verplaatst naar een separaat topic voor betere vindbaarheid!

Groetjes,
Roeqajja 

Reageer