.

Beantwoord

in eens veel internet verbruikt?

  • 9 February 2014
  • 16 reacties
  • 928 Bekeken

Badge
mijn telefoon is in eens een update gaan doen en niet via wifi terwijl dat wel zo staat in gesteld.
android besteurings systeem is het progama. ik had nog iets van 50mb internet op mijn bundel en dat heeft hij op gemaakt en daarna ook nog verder gegaan en is er 35 euro op gegaan. sta nu in eens 25euro in de min. ben ik helemaal niet blij mee. 
heb dit ook nog nooit eerder gehad dus vind dit heel raar. 
hoe kun je uitzetten dat je niet meer in de min komt met je bel tegoed?
icon

Beste antwoord door Charlene 10 February 2014, 15:13

Bekijk originele reactie

16 reacties

Badge +8
Hoi nick84,

Dat is inderdaad vervelend. Hoe je toestel dit heeft kunnen doen, terwijl je had ingesteld dat dit niet via het netwerk mocht, weet ik niet. Ik weet wel dat je als je de optie Internet op je mobiel uitschakelt op Mijn Simyo, dat je dan dat gevaar niet loopt. Als ik iets 'groots' ga doen op mijn toestel, doe ik dat toch altijd maar even voor de zekerheid.
Omdat we het niet leuk vinden dat je hier nu door verrast bent en zo onder €0 bent gekomen, vullen we je tegoed eenmalig aan tot €0.
Ik hoop dat dat de schrik wat wegneemt.

Onder €0 komen blijft een mogelijkheid, dat is niet uit te zetten. Maar als je het €2 smsje goed in de gaten houdt, en dan oplet wat je nog verbruikt, kan dit je niet zo snel meer overkomen.

Groetjes,
Charlene
Badge
Hoi nick84,

Dat is inderdaad vervelend. Hoe je toestel dit heeft kunnen doen, terwijl je had ingesteld dat dit niet via het netwerk mocht, weet ik niet. Ik weet wel dat je als je de optie Internet op je mobiel uitschakelt op Mijn Simyo, dat je dan dat gevaar niet loopt. Als ik iets 'groots' ga doen op mijn toestel, doe ik dat toch altijd maar even voor de zekerheid.
Omdat we het niet leuk vinden dat je hier nu door verrast bent en zo onder €0 bent gekomen, vullen we je tegoed eenmalig aan tot €0.
Ik hoop dat dat de schrik wat wegneemt.

Onder €0 komen blijft een mogelijkheid, dat is niet uit te zetten. Maar als je het €2 smsje goed in de gaten houdt, en dan oplet wat je nog verbruikt, kan dit je niet zo snel meer overkomen.

Groetjes,
Charlene


okee dank je wel zal matregelen nemen
Reputatie 5
Badge +11
okee dank je wel zal matregelen nemen

Hi nick84,

Ik zie dat je het nog niet gedaan hebt, maar je zou op Mijn Simyo de optie 'Internet op je mobiel' uit kunnen zetten.
Badge
okee dank je wel zal matregelen nemen

Hi nick84,

Ik zie dat je het nog niet gedaan hebt, maar je zou op Mijn Simyo de optie 'Internet op je mobiel' uit kunnen zetten.


maar ik wil juist internet op mijn mobiel hebben.
als ik die uit zet kan ik dan wel een internet bundel gebruiken?

en als net als nu mijn bundel op is kan ik dan een nieuwe nemen?

grtjes nick
Reputatie 5
Badge +11
maar ik wil juist internet op mijn mobiel hebben.
als ik die uit zet kan ik dan wel een internet bundel gebruiken?

en als net als nu mijn bundel op is kan ik dan een nieuwe nemen?

grtjes nick


Hi nick84,

Ik zie dat je bundel volledig verbruikt is, dus als je nu internet gebruikt kost dat €0,10 per 100 KB. En helaas kun je niet voor de einddatum extra MB's aanschaffen :(

Vandaar mijn tip: zet de optie 'internet op je mobiel' uit. Je kunt dan wel op WiFi, trouwens.
Krijg zojuist een bericht van Simyo dat er 5mb is verbruikt en dat ik beter een internet tegoed kan nemen op mijn sim prepaid
Ga direct kijken en zie dat ik ruim €290,- in de min sta!!
Hoe is dit mogelijk terwijl ik juist een prepaid heb genomen om dit te voorkomen!
Wil hier nog even iets aan toe voegen.
Deze sim prepaid wordt gebruikt door een kind van 11 jaar. Ik heb hier een prepaid voor genomen zodat je nooit voor onverwachte kosten kunt komen te staan. Prepaid op, dan jammer maar helaas. Vervolgens stort ik weer 10,-, tot ik het bericht krijg dat ik onder de €2,00 sta, enz.
Nu krijg ik vandaag om 20.46 bericht, dat deze maand meer dan 5mb is verbruikt en het advies zoals in hier boven genoemd bericht. Om 20.47, krijg ik het bericht dat er meer dan €100,- is verbruikt en dat de rekening is geblokkeerd. Ook om 20.47 het bericht dat het tegoed onder de €2,- is gekomen!!
Dit is belachelijk. Een prepaid sim, door internetgebruik te laten oplopen tot ruim €290,-, zonder een stop toe te passen? Dit komt op mij echt over als oplichting of diefstal. Ga hier ook absoluut niet mee akkoord.
Als dit niet wordt teruggedraaid, neem ik direct contact op met het programma RADAR. Schandalig, wat een blamage. Hoezo prepaid?
Reputatie 7
Badge +9
Ik zou nooit voor een kind van 11 jaar een Simyo prepaid nemen, tenzij het mobiele internet op Mijn Simyo helemaal wordt uitgezet. Van Simyo prepaid is bekend (en hier wordt een paar keer op gewezen als je een prepaid sim aanvraagt) dat er onder bepaalde omstandigheden een negatief saldo kan ontstaan. De redenen zijn voornamelijk van technische aard. Simyo gaat er van uit dat Prepaid klanten zelf scherp in de gaten houden hoe het zit met hun verbruik, door regelmatig de persoonlijke pagina te raadplegen. Dit kun je niet van een 11 jarig kind verwachten, ben ik bang...
Maar ik weet zeker dat Simyo in dit geval met een eenmalige oplossing zal komen. Maar mijn advies blijft: zet internet op je mobiel uit op Mijn Simyo!
Goeimiddag Scotsman,

Ik laat de 11 jarige dit ook niet in de gaten houden, dat doe ik zelf. En dan naar aanleiding van het bericht dat je tegoed onder de €2,- is gekomen. Kreeg ik gisteren ook en bij het direct checken staat de teller op €290!,
We hebben het hier over een prepaid, he. Dus je koopt tegoed en als dat op is, is het op. Anders neem je wel een abonnement, lijkt mij.
Vind al vreemd dat je in de min kan gaan, maar als dit een paar euro is, ok. In ieder geval niet zo'n astronomisch bedrag!
Dit is echt belachelijk en niet acceptabel.
Reputatie 7
Badge +9
Zo'n onverwachte rekening is inderdaad sneu, maar even om alles in perspectief te zien: voor €290 krijg je bij Simyo Prepaid 290MB data (standaardtarief) en daar kom je al aardig in de buurt als je een half uur naar Spotify luistert, een half uur naar videos kijkt waarvan de helft in HD, en ook nog wat webpagina's bekijkt (bron hier.) En dat alles binnen ruim een uur.

Simyo registreert het dataverbruik met een vertraging die kan oplopen tot een paar uur dus het gevaar van een torenhoge rekening is levensgroot. Het uitzetten van internet op je mobiel op Mijn Simyo is een effektieve manier om dit te voorkomen.
Gisteren ook direct gedaan. Blijft het belachelijke feit, dat dit prepaid is.
Op de manier zoals Simyo hier te werk gaat had dit dus zelfs nog €1000,- of meer kunnen worden.
Dat is toch nooit goed te praten
Reputatie 7
Badge +9
€1000 lijkt me wat veel, want stel dat het 2 uur duurt voordat het Simyo netwerk in de gaten krijgt dat iemand er erg veel dure MBs aan het doorjagen is en die iemand is een HD film aan het bekijken van twee uur (een extreem voorbeeld dat geef ik toe) dan is de rekening "slechts" €660. Blokkering wegens hooggebruik zal dan meteen ingaan maar dan is het kwaad al geschied. 

Ergens doet het systeem van Simyo mij denken aan een goedgevulde minibar op de kamer van een hotel. Je neemt maar wat van je gading is en geniet van al dat lekkers, maar bij het uitchecken een paar dagen later word je met een gepeperde rekening geconfronteerd..... Bij mijn weten bestaat het principe van "blokkering wegens hooggebruik" niet in de hotelbranche ;)!
Zojuist nog even gekeken, het bedrag is inmiddels 357,15. Is in ongeveer 1 uur gedaan, iTube muziek en video!
Simyo klantenservice (Kimberley) gesproken, omdat het de eerste keer is wordt het bedrag kwijtgescholden!!!!
Echt heel erg blij hiermee. Internet blijft nu uit, alleen via de wifi.
Grote schrik, maar echt heel netjes opgelost door Simyo.
Reputatie 2
Badge +6
Zojuist nog even gekeken, het bedrag is inmiddels 357,15. Is in ongeveer 1 uur gedaan, iTube muziek en video!
Simyo klantenservice (Kimberley) gesproken, omdat het de eerste keer is wordt het bedrag kwijtgescholden!!!!
Echt heel erg blij hiermee. Internet blijft nu uit, alleen via de wifi.
Grote schrik, maar echt heel netjes opgelost door Simyo.


Hoi Fred S,

Welkom op het forum van Simyo :)

Bij Simyo is het zo dat als je een simkaart bestelt, de optie voor internet altijd aan staat. Hierover informeren wij onze klanten ook meerdere malen. Omdat het beltegoed in de min is gekomen, hebben wij dat bedrag eenmalig voor je vergoed 🙂 De internetoptie heb je zelf ook al uitgezet, helemaal top! Op deze manier kun je niet meer met 3G contact maken, maar wel via wifi.

Het is natuurlijk niet de bedoeling om je zo te laten schrikken, hopelijk is dat wat afgenomen? Scotsman heel erg bedankt voor het meedenken en reageren!
Badge +1
Gisteren ook direct gedaan. Blijft het belachelijke feit, dat dit prepaid is.
Op de manier zoals Simyo hier te werk gaat had dit dus zelfs nog €1000,- of meer kunnen worden.
Dat is toch nooit goed te praten


Dit is niet belachelijk. Dit is een service wat Simyo geeft. Het wordt erbij vermeld als je prepay aanschaft: Het is mogelijk om in de min te gaan, omdat wij de optie bieden om een telefoongesprek af te maken ook wanneer het beltegoed opraakt tijdens het gesprek (zoiets). Dit had voorkomen kunnen worden door de optie internet op je mobiel eerder uit te zetten in instellingen.
Badge +8
Dit is niet belachelijk. Dit is een service wat Simyo geeft. Het wordt erbij vermeld als je prepay aanschaft: Het is mogelijk om in de min te gaan, omdat wij de optie bieden om een telefoongesprek af te maken ook wanneer het beltegoed opraakt tijdens het gesprek (zoiets). Dit had voorkomen kunnen worden door de optie internet op je mobiel eerder uit te zetten in instellingen.

Hoi DLvanVelzen,

Fijn dat jij het zo ziet. Toch zijn er ook veel mensen ontevreden over. Daarom proberen we het nog steeds duidelijker te maken, dat dit echt kan gebeuren. En we zijn dus begripvol, als je toch verrast wordt. Hopen dat dat in de toekomst steeds minder voor hoeft te komen.

Groetjes,
Charlene

Reageer