.

Beantwoord

Ik koop 20 MB internet voor €1 en er wordt €15 van het beltegoed afgeschreven….

  • 12 June 2014
  • 3 reacties
  • 557 Bekeken

Het gaat om telefoonnummer xxxxx (mss niet handig om dat hier te vermelden?). Wordt gebruikt door mijn dochter van 11 die normaal alleen mag internetten via WiFi. Die dag 20 MB gekocht voor €1 omdat ze op school (afgelaste sportdag ivm regen) op haar telefoon mocht.
Ze heeft een spelletje gedaan en daarbij waarschijnlijk op een advertentie geklikt.

Juist om dit te voorkomen koop ik maar een klein pakket, voor €1. Hoe kan het dan dat buiten die €1 ook nog de rest van mijn beltegoed (gelukkig maar ca €10) wordt afgeschreven tot -€5? Ik vermoed dat als het beltegoed €50 was geweest er ook tot -€5 was afgeschreven?

Ik vind dit niet terecht, aangezien ik niet voor niks maar 20 MB koop. Dan verwacht ik uiteraard dat er ook maar 20 MB verbruikt kan worden.
Ik vraag me dan ook af of dit wel klopt...

Kan iemand me hier antwoord op geven?

Ik heb overigens haar beltegoed nog maar even niet opgewaardeerd waardoor haar telefoonnummer dus nog steeds geblokkeerd is...

Groetjes Tanja, moeder van Floor
icon

Beste antwoord door Tiury 13 June 2014, 15:52

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Tanja69,

Welkom op het Simyo forum 🙂

Wat vervelend om te horen dat het niet helemaal gegaan is zoals verwacht met haar internet dagbundel. Ik zie dat er echt heel veel data is verbruikt en dat haar bundel eigenlijk in no time op was. Als je bundel op is kun je nog wel gebruik maken van internet, maar dan tegen het normale tarief van €1 euro per MB. Er is zelfs in een korte tijd zoveel verbruikt dat we er niet op tijd een stop op hebben kunnen zetten. Lees hier hoe dit kan gebeuren.

Ze heeft in een half uur tijd in totaal 206 MB verbruikt. Dit komt neer op een bedrag van €206,-(€1,- per MB). Dit zou neerkomen op een negatief saldo van €-194,-. Wij begrijpen dat het niet de bedoeling is dat je negatief kan staan met een prepaid heeft Simyo een nieuw systeem geïntroduceerd. Wij zetten bij dit soort gevallen je negatieve saldo terug naar €-5 euro. Dit komt omdat er toch flink gebruik van gemaakt is en we de kosten kunnen dekken met een 250 MB bundel.

Ik hoop dat ik het je duidelijk heb kunnen uitleggen en dat je in dit geval wel eens bent met de tegemoetkoming 🙂
Hallo Tiury,

Bedankt voor je toelichting.
Ik blijf het een vreemde situatie vinden. Want stel dat mijn beltegoed €50 was geweest, was er dan ook tot -€5 afgeschreven? Het is toch niet voor niks dat ik maar zo'n kleine bundel koop. Daar zouden jullie een betere 'beveiliging' op moeten zetten zodat het aantal MB's niet overschreden kan worden.
Maar oké. Regels zijn regels, maar dit verdient geen schoonheidsprijs. Voorlopig zit ze niet meer via Simyo op internet.
Ik heb haar beltegoed weer opgewaardeerd. Kunnen jullie de blokkering weer ongedaan maken?
Alvast bedankt.

Gr. Tanja

Hoi Tanja69,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat vervelend om te horen dat het niet helemaal gegaan is zoals verwacht met haar internet dagbundel. Ik zie dat er echt heel veel data is verbruikt en dat haar bundel eigenlijk in no time op was. Als je bundel op is kun je nog wel gebruik maken van internet, maar dan tegen het normale tarief van €1 euro per MB. Er is zelfs in een korte tijd zoveel verbruikt dat we er niet op tijd een stop op hebben kunnen zetten. Lees hier hoe dit kan gebeuren.

Ze heeft in een half uur tijd in totaal 206 MB verbruikt. Dit komt neer op een bedrag van €206,-(€1,- per MB). Dit zou neerkomen op een negatief saldo van €-194,-. Wij begrijpen dat het niet de bedoeling is dat je negatief kan staan met een prepaid heeft Simyo een nieuw systeem geïntroduceerd. Wij zetten bij dit soort gevallen je negatieve saldo terug naar €-5 euro. Dit komt omdat er toch flink gebruik van gemaakt is en we de kosten kunnen dekken met een 250 MB bundel.

Ik hoop dat ik het je duidelijk heb kunnen uitleggen en dat je in dit geval wel eens bent met de tegemoetkoming :)
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Tanja69,

De prepaid internetbundel, en dan vooral de dagbundel van 20 MB zou je misschien het beste kunnen zien als een mogelijkheid om incidenteel te kunnen internetten. Voor het spelen van spelletjes heb je tegenwoordig al standaard een internetverbinding nodig, aangezien de meest eenvoudige spelletjes al via internet gaan.
Een schoonheidsprijs verdient het inderdaad misschien niet, maar een dataplafond of begrenzing kennen we niet bij Simyo. Daarentegen hebben de meeste smartphones al opties hier voor, of zijn er apps te installeren die dit kunnen.

Onze eenmalige standaard tegemoetkoming is tot -€5, of je van -€200 komt of van -€25, dat maakt geen verschil.
De verbinding van je dochters prepaid is weer hersteld nu, dus ze kan weer bellen.

Reageer