.

Beantwoord

Ik kan niet bellen wegens administratieve redenen, wat is er aan de hand?

  • 21 May 2023
  • 9 reacties
  • 74 Bekeken

Als ik probeer te bellen krijg ik “u aansluiting is vanwege administratieve redenen afgesloten” hoe kan dit? En kan dit verholpen worden?

 

~ Admin: titel aangepast i.v.m. betere vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Roeqajja 22 May 2023, 13:13

Bekijk originele reactie

9 reacties

Hallo @Doggo heb je misschien een prepaid waar langer dan zes maanden niet mee gebeld is?

Heb je bij een mobiel abo een betalingsachtertstand?

 

Hallo,

 

ik bel er weinig mee inderdaad. En heb een losse prepaid geen abbo.

Hallo @Doggo dan kan het zijn dat het nummer nu afgesloten is i.v.m. niet-opwaarderen, bellen of SMS’en binnen zes maanden.

Als je vanaf een andere telefoon naar dat prepaidnummer belet want hoor je dan (niet)?

 

Gaat gewoon over als ik vanaf een ander 06 nummer bel, dus is niet helemaal afgesloten 

Reputatie 7
Badge +6

Staat er nog wel beltegoed op?

Nee maar ik dacht via de WiFi te kunnen bellen of zit ik dan fout? 

Nee maar ik dacht via de WiFi te kunnen bellen of zit ik dan fout? 

Dan maak je een denkfout @Doggo , via wifi bellen is slechts een kwaliteitsondersteuning bij minder bereik van het mobiele netwerk, maar je hebt wel belminuten nodig.

 

 

Oke dan is dat de reden van de “administratieve afsluiting” is dat ook logisch 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Doggo,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat het bellen niet lukt vanwege administratieve redenen!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je geen beltegoed meer hebt. Hierdoor wordt je simkaart uitgaand geblokkeerd zodat je beltegoed niet in de min gaat. Je hoeft dus alleen even je beltegoed op te waarderen en je telefoon opnieuw op te starten en dan zou het bellen weer moeten lukken! Je kunt je beltegoed opwaarderen via Mijn Simyo of via onze website, je simkaart is dan binnen enkele minuten weer actief.

Bedankt voor de hulp! @Ron H en @JanD 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer