Skip to main content
Enkele dagen geleden de nieuwe prepaid simkaart ontvangen en in mijn LG l3 gedaan. Ik kan de telefoon normaal starten en gebruiken (mail en internet via wifi) maar het lijkt alsof ik geen verbinding heb met de simkaart (ik heb geen telefoonnummer, dus bellen en whatsapp is niet mogelijk). Hoe kan ik de simkaart activeren? Op MijnSimyo lijkt alles goed te staan. De simkaart al diverse keren opnieuw geplaatst, toestel gereset en dergelijke. Wat zie ik over het hoofd? Alvast bedankt voor het advies, groetjes Noa
Nog even ter aanvulling, nadat ik de telefoon heb aangezet, komt er dus geen vraag voor het invoeren van de pincode die ik per e-mail heb ontvangen. Hierdoor kan ik hem niet activeren.
Hoi Noavalen,



Welkom op het Simyo Forum.



En natuurlijk van harte welkom bij Simyo! Wat leuk om te lezen dat je hebt gekozen voor een nieuwe Simyo Prepaid Simkaart 🙂 Wel erg lastig dat je nu geen netwerk lijkt te hebben.



Een Prepaid Simkaart wordt standaard geactiveerd opgestuurd. Hier hoef jij je dus geen zorgen over te maken! Het feit dat je geen pincode hoeft in te voeren, betekent niet dat jouw simkaart niet actief is. Dit kan je namelijk in jouw telefoon aangeven. Ik wil graag weten of je boven in jouw scherm Simyo ziet staan? Zo niet, zou jij handmatig dit netwerk kunnen selecteren? Ik wil ook graag weten wat je te horen/zien krijgt op het moment dat je probeert te bellen. Alvast bedankt voor de extra informatie.



Groetjes,

Angela
Beste Angela,



Hierbij in volgorde de antwoorden op jouw vragen:



- Bovenin het scherm staat geen Simyo, ook niets anders, want ik heb geen verbinding met een netwerk.

- Bij het handmatig kiezen van een netwerk krijg ik afwisselend de melding: 'Kan momenteel niet verbinden met dit netwerk. Probeer het later opnieuw" of "Uw SIM kaart staat geen verbinding met dit netwerk toe".

- Als ik probeer te bellen krijg ik netjes de melding "alleen noodoproep toegestaan".



Ik heb helaas geen ander toestel waar deze simkaart in past, anders had ik kunnen controleren of hij door een ander toestel überhaupt wél herkend wordt.



Alvast bedankt,

groetjes, Noa
Hoi noavalen, dank je voor je antwoorden!



Je geeft aan dat je niets ziet staan waar je normaal gesproken Simyo zou staan. Zie je écht helemaal niets, of nog wel een rood kruisje?

Verder zullen we echt moeten weten of je simkaart in een andere telefoon wel werkt. Stel dat je telefoon net kapot is gegaan, namelijk 😞 Is je telefoon wél simlock vrij?

Reageer