.

Beantwoord

Ik heb geen verbinding. Hoe kan dat?

  • 20 January 2016
  • 3 reacties
  • 144 Bekeken

'Ik krijg geen verbinding. Ik kan er niet mee bellen of gebeld worden. Wanneer ik het probeer, komt er een riedeltje en vervolgens zie ik op het scherm: "Alleen noodoproepen". Als ik naar het apparaat bel, hoor ik: "" Dit nummer is niet bereikbaar". Het is een prepaidkaart met een beltegoed van 7,35 Euro en dat is pas 5 maanden in gebruik.'. Wie helpt mij?
icon

Beste antwoord door franswon 20 January 2016, 21:07

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi muzikantje,

Welkom op het Simyo forum.

Vervelend dat je geen gebruik kunt maken van je toestel. :(

Er kunnen diverse oorzaken zijn, ik zal je een paar tips geven, ik hoop dat je daar wat aan hebt.

  1. Kijk op coveragechecker.nl of de dekking op je postcode goed is.
  2. Kijk op https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/problemen-storingen.htm of er een storing o.i.d op je postcode is.
  3. Geef je toestel een reset, dit doe je door de batterij te verwijderen (indien mogelijk), de simkaart uit te nemen, 10 - 15 minuten wachten, alles weer terugplaatsen en je toestel opnieuw starten.
  4. Geeft dit geen resultaat, probeer dan een 'kruisproef' te doen, jouw simkaart in een ander (simlockvrij) toestel en de simkaart van het andere toestel in jouw toestel. (hiermee controleer je of het aan jouw toestel ligt of de simkaart ligt).

Als de laatste optie ook niet werkt is de simkaart waarschijnlijk defect en kan je via Mijn Simyo op de website een vervangende simkaart aanvragen.
Ontzettend bedankt. Ik heb hem gereset (accu en simkaart er uit) en nu doet gelukkig alles het weer. Bedankt!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Muzikantje,

Top zeg, dat alles het weer doet! Heel erg bedankt franswon voor je antwoord, door jou is muzikantje weer bereikbaar 🆒.

Groetjes, Caspar

Reageer