Skip to main content
Ik vertrek binnekort voor een aantal maanden naar het buitenland, dus vroeg ik me af of het mogelijk is om mijn sim only bundel tijdelijk stop te zetten. Of is het anders mogelijk om mijn bundel om te zetten in een prepaid nummer?



Bedankt! 
Hoi louisebc, welkom op het Simyo forum :)



Spannendspannendspannend! Ben je al eerder een paar maanden weggeweest of doe je dit voor het eerst?



Ik heb je topic even verplaatst naar het forumonderdeel Abonnementen. Andere forumbezoekers met een soortgelijke vraag kunnen zo makkelijker hun antwoord vinden, hoop ik.



Wanneer je een tijdje naar het buitenland gaat zijn er een paar dingen die je kunt doen, maar je abonnement tijdelijk stopzetten is daar helaas niet 1 van.

Je kunt wél een prepaid simkaart bestellen en nummerbehoud aanvragen. Als je dan terugkomt kun je weer via Mijn Simyo overstappen naar Sim Only. Maar je kunt ook je internetbundel stopzetten en je belbundel verlagen naar 100 minuten. Dan betaal je een 'paar' Euro per maand en als je terugkomt pas je je bundels weer aan.



Heb ik je vraag zo duidelijk beantwoord?
Ik ga ook voor een aantal maanden naar het buitenland. Ik heb vanaf oktober/november 2012 hetzelfde abonnement bij Simyo, 100 belmin/sms voor €3 en 200 mb voor €5. Als ik het goed begrijp, kan ik voordat ik vertrek, de internetbundel op 0 zetten en de bel/sms bundel behouden. Klopt het dat het tarief hiervoor dan wel gewoon €3 blijft? Aangezien bij de kosten op de website nu €4 staat vermeld. 

En klopt het dan ook, dat ik bij terugkomst de internetbundel weer op 200 mb kan zetten? Dat zal dan tegen prijs zijn die dan geldt, denk ik?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Annemiek Peters
Je internet bundel werkt los van je bel/sms abonnement, je kunt het naar believen uit en aan zetten. Dit heeft geen invloed op de abonnementskosten, zolang je hetzelfde abonnement houdt. Maar verander je het abonnement dan zijn de kosten zoals op de website vermeld, en als je terug wilt naar het 3 euro abonnement dan kan dat niet want dan is het geldende tarief 4 euro voor 100 belminuten/sms.
       Bedankt!
Dat is het mooie met Simyo: niet alleen Nederlanders die een tijdje naar het buitenland verhuizen kunnen hun abonnement op een laag pitje laten doorlopen (waarbij internet helemaal uitgezet kan worden) zodat hun nummer behouden blijft totdat ze weer terug zijn in NL, maar ook het omgekeerde geldt: Nederlanders die permanent in het buitenland wonen zoals ik kunnen voor een luttel bedrag een Nederlands mobiel nummer aanhouden en als ze in NL op bezoek komen indien nodig van tevoren even hun belabonnement tijdelijk omhoogzetten naar het gewenste niveau, eventueel aangevuld met een passend internetbundeltje.
Hoi APeters,



Super dat je al geholpen bent door Scotsman! Het klopt inderdaad, wanneer je je bundels weer wijzigt dan maak je gebruik van de huidige tarieven en bundelvormen.



Ik wens je alvast een fijne tijd toe in het buitenland! Hopelijk tot ziens op het forum :o



@Scotsman; bedankt voor je antwoord 😃 Leuk om dat horen dat je dit zo fijn vindt van Simyo. Of je nu in Nederland woont of in het buitenland, het wijzigen van je bundels is inderdaad heel handig 🆒

Reageer