.

Beantwoord

Ik ben overgestapt naar Prepaid, wanneer wordt mijn Sim only stopgezet?

  • 2 June 2016
  • 8 reacties
  • 164 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Hallo,
ik heb mijn sim-only van Symio opgezegd omdat ik prepaid van Simyo wil.
De goedkeuring voor nummerbehoud en mijn nieuwe sim met tijdelijk nr. zijn ontvangen.
En er is een datum voor overzetten van mijn oude nummer.
Nu weet ik nog niet wanneer mijn oude account wordt opgezegd.
Is dat tegelijk met nummer overzetting ook beiindigd ?
hoe zit dat met berekenen van abonnement kosten ed.
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door franswon 2 June 2016, 14:37

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo visje,

Zodra je het nummer wordt overgezet wordt je oude account beëindigd en gaat het nieuwe in.
Verrekening van abonnementskosten en eventuele overschrijdingen vindt op de laatste factuur plaats.
Badge
Dankjewel franswon, dat is duidelijk!
Nu een vraag dat er dicht op lijkt:

kan je van Sim Only naar prepaid gaan en dan meerdere keren wisselen?
Dit ivm dat ik soms periodes in het buitenland woon en dan geen abbo wil, maar gewoon een prepaid. En voor periodes dat ik in NL ben, dat ik dan wel Sim only wil omdat het goedkoper uit komt. Is Simyo flexibel genoeg zonder te hoeven switchen van simkaarten? Dat maakt het namelijk lastig, omdat ik dan niet altijd in NL ben om de nieuwe sim kaart te ontvangen.

Groetjes,

Sue
Zou het dan niet beter zijn sim only maandelijks opzegbaar ?
Bij prepaid gebruik/krijg je een andere simkaart vanwege andere instellingen. Net iets om problemen te kunnen krijgen.... Mogelijk
Dus telkens weer bij wisseling prepaid 》....《 sim only een andere sim.
Ja zou dat kunnen? Dan gebruik ik de maanden waneer ik wil Sim Only, en dan zeg ik de maanden op wanneer ik niet wil en dan verbruik ik dan mijn beltegoed (prepaid)?
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/het-verschil-tussen-abonnementen-en-bundels-352?c=148

Lees dit even door en kijk op de sim only pagina wat het beste bij je past maar vergeet de aansluitkosten niet.
https://www.simyo.nl/sim-only?_ga=1.42865573.1292717162.1464867405#sim-only

Kijk en vergelijk sim only en sim only maandelijks, ook prepaid en beoordeel wat kostentechnisch het beste voor je is.

Mijn keuze zou eerder zijn bijvoorbeeld een Dual sim telefoon simyo prepaid en buitenlandse sim. In 2017 komen in de EU de tarieven veel en veel dichter bij elkaar te liggen. Houd ook daar rekening mee.

Een moderator zal een nadere toelichting geven..


Suuk 6
https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-verstoringen-59/faq-wijziging-roamingtarieven-binnen-de-eu-33145

Lees dit goed door.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Visje,

Dat is een goede vraag!

Zoals je ziet heb ik de reactie van Franswon als antwoord gemarkeerd. Dat is namelijk helemaal juist 😃
Zodra je nummer is overgezet, eindigt jouw Sim Only abonnement. Op de factuur van juni staan enkel nog de eventuele verbruikskosten uit die maand.

Heb je hier nog vragen over?

@Mastersue Welkom op het Simyo forum!

Wat leuk dat je regelmatig in het buitenland verblijft 😃 Wij zijn wel zo flexibel dat jij eindeloos kunt wisselen tussen Prepaid en Sim only, echter moet je bij de overstap naar prepaid telkens een nieuwe bestelling met nummerbehoud plaatsen. Dit betekent ook een nieuwe simkaart.

Mocht je binnen de EU blijven, dan is het slim om even op onze tarievenpagina te kijken. Zoals Friesian al aangaf, is het tegenwoordig een stuk aantrekkelijker om je Sim Only aansluiting in het buitenland te gebruiken en medio 2017 worden de roamingtarieven zelfs helemaal afgeschaft.

Daar komt bij dat je niet meer in aanmerking komt voor speciale verlengingsacties wanneer je telkens overtapt

Laat je het weten als je hierover nog vragen hebt?

Groetjes,
Sean

@Franswon en Friesian bedankt voor jullie hulp heren!

Reageer