.

Beantwoord

Hoge kosten op mijn prepaid aansluiting, hoe komt dat?

  • 11 August 2014
  • 1 reactie
  • 376 Bekeken

Sinds een aantal weken ben ik overgestapt op Simyo Prepaid.
Hiervoor was ik klant bij een andere provider maar omdat ik telkens zoveel over hield van mijn bundel leek het me goedkopen om over te stappen op prepaid.
Mijn telefoon is dezelfde als die ik al had bij de andere provider en ook aan de instellingen zijn niet veranderd. 
Ik had voor automatisch opwaarderen gekozen voor bellen en ook voor internetten.
Wat schets mijn verbazing, bijna iedere dag er €10.- afgeschreven van mijn rekening en ik dus net gebeld met de klantenservice.
Alhoewel mijn verbruik maar 28 min. aan bellen is en ik 3 smsjes heb verstuurd en in juli 73 mb en in augustus 91 mb heb verbruikt heb ik al €85,-!!!
betaald.
Dit is de respons van Simyo:

Wat vervelend dat er ongemerkt veel internet gebruikt is vanaf uw aansluiting.
Graag aan wij hier verder op in.

Internetverbruik kan op verschillende manieren plaatsvinden. Er vindt verbruik plaats op het moment dat u zelf ervoor kiest om verbinding te maken door bijvoorbeeld een applicatie of via de browser van het toestel. Daarnaast is het echter ook mogelijk dat instellingen van uw toestel ervoor zorgen dat er automatisch verbinding wordt gemaakt met internet, zonder dat u daar weet van heeft.

Vaak betekent dit dat er automatisch wordt gezocht naar nieuwe e-mailberichten of nieuwe WhatsApp-berichten. Het kan echter ook voorkomen dat uw toestel zo is ingesteld dat het nieuwe updates voor bijvoorbeeld het besturingssysteem downloadt. Dit zijn grotere bestanden die ervoor kunnen zorgen dat uw bundel sneller op gaat of zelfs overschreden wordt. Simyo kan dit niet tegenhouden. U dient hiervoor zelf de instellingen van uw toestel na te lopen.

Dit zijn niet alle mogelijke punten waarop internetverbruik wordt gegenereerd door uw toestel. Echter zijn dit wel de meest voorkomende gevallen. Simyo kan helaas niet nagaan wat voor verbruik er precies heeft plaatsgevonden. Deze informatie mag niet worden bijgehouden in verband met de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

Wij hopen u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.

Meer weten?
Kijk ook eens op simyo.nl/service of bezoek ons Simyo Forum. Hier vindt u snel het antwoord op veel vragen.

Met vriendelijke groet,
Stephanie

Kan iemand mij vertellen wat er hier aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen. 
Ik heb natuurlijk het automatisch opwaarderen uitgezet maar wil mijn geld terug!!
icon

Beste antwoord door Tiury 12 August 2014, 13:15

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Rob Tjap, welkom op het Simyo forum!

Wat vervelend dat je tegen deze hoge kosten bent aangelopen. Ik ben daarom meteen in je verbruiksgeschiedenis gedoken en zie dat het op het gebied van internet behoorlijk mis is gegaan.

Je hebt op 17-07 een internetbundel van 100MB aangeschaft. Deze bundel is geldig tot 16-08, maar zoals je zelf al aangeeft, heb je meer dan die 100MB verbruikt. Volgens mij gegevens ben je 74MB buiten je bundel gegaan. Dit is tegen een tarief van €1,- per MB heel duur en daarom heb je nu ook al zoveel kosten gemaakt. :(

Omdat een bundel op kan gaan, krijg je van Simyo een melding. Die heb je meteen na het overschrijden van je bundel ontvangen. Simyo stuurt ook een SMS naar klanten die geen bundel hebben (of als de bundel op is) nadat ze 5MB hebben verbruikt. Dit doet Simyo om sluikverbruik tegen te gaan. Deze melding heb je ook ontvangen.

Helaas is het verbruik er echt geweest en geef ik je graag wat tips om je dataverbruik te verminderen. Hier heeft Simyo een hele handige blog over geschreven. Je kunt deze blog hier vinden.

Ik hoop dat je zo antwoord gekregen hebt op je vragen 🙂

Reageer