.

Beantwoord

hoeveel kan je maximaal rood komen te staan met prepaid

  • 4 August 2012
  • 6 reacties
  • 2830 Bekeken

Badge
mijn vraag bestaat eigenlijk uit 2 delen:

ik heb in het verleden wel eens problemen gehad dat mijn telefoon ging internetten over 3g ipv. over het beschikbare wifi netwerk.
waardoor de kosten erg hoog werden.
dus mijn vraag is, als ik met mijn prepaid automatisch laat opwaarderen met 10 euro en er zou iets mis gaan, wat zijn dan mijn maximale kosten?
is dit oneindig of is dit ook echt maximaal 10euro per dag.

en krijg je ook ergens een melding als je beltegoed wordt opgewaardeerd?

De tweede vraag is er voor de apple iphone een tooltje of app die bijhoud hoeveel data of  je gebruikt over 3g of hoeveel je huidige beltegoed is?
zodat de je de kosten van internet over 3g in de hand kunt houden. dan kan ik tenminste het vinkje van internet weer aanzetten.

mvgr, Marcel
icon

Beste antwoord door Natascha 4 August 2012, 10:58

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge +6
Beste Compie,

Welkom op het forum!
Afhankelijk hoe je gebruik is kan je in de min komen te staan met je aansluiting. Het is moeilijk te zeggen hoeveel iemand in de min kan komen te staan met zijn/haar aansluiting.
Simyo Nederland heeft geen eigen app en ondersteunt geen app. De gegevens die de app je verstrekt daar kan je geen rechten aan ontlenen.
Reputatie 7
Badge +9
Je kan je laatste datasessie/gesprek afmaken! bel je UREN en UREN terwijl je maar net een paar cent beltegoed had, dan kun je flink in de min komen. Hetzelfde geldt voor datasessies... Download je nog even meerdere GB in een sessie, dan moet je heel veel betalen om weer positief te worden.

Ja ja, het is *** dat je diep in het rood kan komen. Ik hoop dat simyo dat zou kunnen repareren! Helaas zie ik dat niet zo 123 gebeuren!
Elst Gld, 17 december 2012
Mijne Heren ,              
Ik heb een Simyo-account op mijn naam en onder mijn beheer. Dit account is ten behoeve van mijn zoon geopend en wordt uitsluitend door mijn zoon gebruikt.
Het beheer over de instellingen van het account  online berust bij mij.
Mijn zoon vraagt om een dagbundel internet op zijn mobiel. In de wetenschap dat een dagbundel internet € 1, = kost voor een maximum van 20 MB, stem ik hier mee in en pas het account aan zijn wensen aan. Althans dat dacht ik.

Dan gebeurt het volgende:

1. Op vrijdagochtend 30 november 2012, ca. 09.30 uur heb ik online een internetbundel dag geactiveerd voor € 1, =. Deze euro blijkt later ook direct van het beltegoed zijn afgeboekt. De bundel is geldig tot zaterdag 1 december 2012, 09.30 uur.
2. Hierna blijkt mijn zoon nog geen gebruik te kunnen maken van internet op zijn mobiel. Hierover hebben mijn zoon en ik in diverse sms-jes heen en weer gecommuniceerd. Ik heb geprobeerd e.e.a. online te kijken naar de instellingen om het internet bereikbaar te maken. Hierbij heb ik Internetbundel dag “aan” gezet in het vertrouwen dat het hiermee voor elkaar was.
3. Hierna blijkt mijn zoon nog steeds niet van het internet gebruik te kunnen maken.
4. Hierna heb ik Simyo klantenservice gebeld: 0800-0232300.
Daar is mij uitgelegd dat Internetbundel dag, Aan moest worden gezet en dat Internet op je mobiel ook Aan moest worden gezet. Aldus gedaan.
Ik heb mijn zoon meegedeeld dat het zo, na enige wachttijd in orde zou moeten zijn.
5.1 Op zaterdag 1 december 2012, 09.17 uur, ontvang ik een emailbericht, dat het beltegoed onder € 2, = is gekomen en zelfs al onder de € 0, = kan zijn.
5.2 Op zaterdag 1 december 2012, 09.17 uur, ontvang ik een emailbericht, dat het beltegoed meer dan € 100, = negatief is.
Het telefoonnummer is buiten dienst gesteld .
5.3 Het beltegoed was na inloggen ± € 176, = negatief.
Schrik!
Echter, niet direct paniek, het telefoonnummer is immers geblokkeerd!
5.4 Hoe is het mogelijk, dat mijn zoon een negatief saldo kan veroorzaken, terwijl er een dagbundel is geactiveerd voor € 1, =, waarbij een maximum van 20 MB geldt. Maximum 20 MB is toch maximum 20 MB!
5.5 Op zaterdag 1 december 2012, ontvang ik een emailbericht, dat de Simyo maandbundel is verlopen.
Er was echter géén sprake van een maandbundel, maar van een dagbundel.  ???
6. Op zondag 2 december 2012, om 14.17 uur blijkt het beltegoed te zijn gedaald tot
€ 192,18 negatief.
Hoe kan dit, zelfs na blokkering van het telefoonnummer.
7. Op dinsdag 4 december 2012 blijkt het beltegoed nog meer negatief geworden.
€ 192,36 negatief.
Hoe kan dit, zelfs na blokkering van het telefoonnummer.
8. Op maandag 17 december 2012 is het beltegoed zelfs nog verder gedaald naar
€ 233,79 negatief.
Hoe kan dit, zelfs na blokkering van het telefoonnummer.
9. Ik ben nu op zoek naar een adres waar ik deze brief naar toe kan zenden. Ik zoek nog even verder.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Cor Flederus,

Het is bij Simyo mogelijk een negatief beltegoed te hebben omdat:
• Je altijd je laatste gesprek kunt afronden
• Belgegevens met vertraging worden verwerkt.

Ik heb de aansluiting bekeken. Ik zie dat er inderdaad een dagbundel is geactiveerd op 30/11/12. De 20 MB is toen verbruikt. Ik zie enkele datasessies terug waarbij erg veel data wordt verbruikt. Je kunt met een dagbundel tot 20 MB verbruiken. Daarna is internetten nog gewoon mogelijk, maar wel tegen het standaard tarief. Al het internet verbruik heeft op 30/11 of 1/12 plaats gevonden. Doordat het verbruik met een vertraging wordt verwerkt is het negatieve tegoed opgelopen. Na de blokkering van het telefoonnummer zijn er geen uitgaande verbindingen meer geregistreerd.

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

Ik vind dit wel een hele lastige vorm van communiceren. Ik stuur een reactie, ik weet niet waar die blijft en ik weet niet of die wel of niet gelezen is/wordt. Ik heb op deze manier al diverse pogingen gedaan. Indien mogelijk communiceer ik verder leiver van mail to mail (face to face). Deze communicatie wordt naar mijn idee nogal afgeschermd. Het is mij zelfs niet duidelijk wanneer een reactie dan wel of niet een privé-bericht is. Mijn email adres is bij Simyo bekend.
MVG, Cor Flederus
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Cor Flederus,

Je kunt uiteraard altijd een email sturen. Je privé bericht heb ik inmiddels ook beantwoord.

Groetjes,

Alex

Reageer